Marktplaats probleem

Discussie in 'De lounge' gestart door Wooly, 16 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik denk inderdaad ook dat t 'riekt naar de misdaad' :rolleyes:. Je hebt je best gedaan om t uit te willen zoeken m.b.t. het gewicht van de doos te bepalen en het daardoor evt bij PostNL te willen doorgeven (omdat de fout dan daar ergens ligt) maar hij gaat nergens op in. Tja, dan niet. Je hebt je best gedaan. Wat vervelend voor je om zo'n vervelende ervaring te krijgen. :(

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jazeker. De koper moet middels marktplaats bevestigen dat hij het heeft ontvangen. Pas dan eordt het geld overgemaakt. Dus als hij dat niet doet, ben je het kwijt.

3. Lien1620

Lien1620 Lid

5 jan 2020
    7
    5
    3
    Vrouw

Ik dacht dat als de koper dit niet aangeeft, maar post nl wel het pakketje als bezorgd heeft genoteerd staan, het aan de koper is om te bewijzen dat dit niet klopt. Dus ook al zegt de koper niets te hebben ontvangen, krijg je wel je geld als post nl aangeeft het pakketje bezorgd te hebben.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Snap ik ook maar zonder die regel kunnen mensen weer misbruik maken van jou.

Als er staat alleen verzenden (zonder corona tijd) snap ik je gedachten maar als je het ook op kan halen zie ik het probleem niet.

Ik heb ook liever dat ze het ophalen, kunnen ze het bekijken en dan oordelen of ze het willen. Willen ze dat ik het verstuur dan ligt daar de risico toch bij de koper.

( bijvoorbeeld ik had een barbiecamper te koop staan en stond bij ophalen, iemand wou hem heel graag verzonden hebben. Heb aangegeven dat ik mijn best doe bij het verpakken maar dat er geen garantie is dat het heel blijft. Koper durfde dat risico te nemen)

5. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Zoiets dacht ik ook.

6. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Dit staat op de site van Marktplaats:

Geeft de koper aan dat het pakket niet ontvangen is, maar is dit volgens de track & trace code wel het geval? Dan ontvangt de verkoper het bedrag via Online Betaalplatform.

MyMiracle vindt dit leuk.
  7. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Ik wist het ook niet hoor.. En vond het gelijk oversteken principe ook niets, omdat ik ook dacht dat je afhankelijk bent van de eerlijkheid van de koper...
    Maar dat is dus niet het geval...

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt,dat is een tijd geleden veranderd maar werkt nog totaal niet naar behoren helaas.

9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik had laatst dat iemand een jaar (!!) later klaagde dat een onderdeel er niet bij zat (was zo een ding om baby hapjes te maken). Ik weet zeker dat ik destijds alles er bij had gestopt. Had zelfs aangeboden dat ze hem ff kon uitproberen (ze kwam jem ophalen). Ik voelde me toen ook lullig in eerste instantie want je gaat twijfelen aan jezelf. Maar wie zegt dat ze dat onderdeel zelf niet is kwijt geraakt. Ze mailde dat het onderdeel 25 euro koste en dat zou ik moeten betalen. Heb het nagekekem en het koste 5 euro. Ze klaagde ook nog dat een mesje bot was. Omg ik had dat ding maar een paar x gebruikt en ze had hem voor een schijntje gekocht....heb haar geblokkeerd :D

10. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ja helaas wel
    Ik heb laatst behoorlijk wat dagen op mijn geld moeten wachten ondanks dat madam het pakket al in huis had
    Ze was vergeten om te bevestigen dat ze het pakket al had.

Bailey07 vindt dit leuk.
  11. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wat een gedoe met marktplaats.
    Gelukkig kom ik er weinig en als ik al wat wil haal ik het op. Is toch het veiligst.

En als ik dit zo lees....
    Al moet ik wel zeggen, toen ik wat verkocht aan iemand 150km verderop is dit heel goed gegaan. Was toch 650 euro wat ik verkocht had.
    Hij tevreden, ik tevreden. Was goed zaken doen.
    Hij vond het wel heel spannend.650 euro is een hele hoop. Maar hij vertrouwde me toch.
    Wel heel tof.

Bailey07 en twee vinden dit leuk.
  12. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Nu ben ik benieuwd wat je hebt verkocht haha wel duur zeg

13. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Geen probleem.

Ik.heb mijn postzegels verkocht. Althans, die van mij opa zijn geweest. Alleen de buitenlandse.
    Ik had 1 album op mp gezet en zowaar een reactie. Hij bood 10 euro voor dit album... veels te veel. Was getaxeerd op 2 euro. Whahaha.
    Hij vroeg of ik nog meer had. Ja zeker.
    Dus 50 albums die kant op gedaan voor 650 euro...
    Getaxeerde waarde 300....

Bailey07, toch3 en twee vinden dit leuk.
  14. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dat ze je gegevens nog had :eek:

15. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Wow wat goed zeg! Goed zaken doen

16. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    778
    113

Chinese postzegels zijn veel geld waard hoor ik in mijn omgeving. Een vriendin van mij verkoopt ze via Catawiki voor hele leuke prijzen. Wellicht hoopte hij dat dat er tussen zou zitten.

Deel Deze Pagina