Tja, maar je schrijft dat het lampje het bij testen nog deed en volgens koper werkt lampje ook niet. Jammer dan, bij jullie deed het lampje een paar uur ervoor wel. Dan zou het voor mij ophouden en neem het dan niet terug, geld terug of delen. Dan had koper het bij jullie thuis moeten testen.
Je bent juridisch bezien gewoon niet verplicht het terug te nemen. Hij had het bij jullie thuis moeten testen. Deed ie niet dus hij verzaakt zijn onderzoeksplicht. Helaas pindakaas voor die man. Iemand zei ook het is nu onmogelijk om vast te stellen wanneer of waardoor ie kapot ging. Klopt idd maar dat komt dus voor rekening van de koper in dit geval.
Wij doen met dingen wie we verkopen en direct gecontroleerd kunnen worden, garantie tot aan de deur. De staat en de werking kan dan direct gezien worden en als iets het dan een dag later niet meer doet dan is het pech. Gelukkig nog nooit gehad voor de rest.. Dingen die niet direct getest kunnen worden, daar geven wij 24 uur garantie op, omdat wij dan zelf ook niet 100% zeker weten of het werkt. Bepaalde dingen die het bijvoorbeeld bij het laatste gebruik nog deden , waarvan je niet weet of het het nu nog zou doen. We zouden dit dan wel controleren of het werkelijk kapot is. Kapotte spullen verkopen wil je natuurlijk ook niet. Jij weet van dat pompje dat dat lampje brandde, maar voor de rest...hoe het het water verder verwarmt en hoelang dat duurt weet je niet. Van stilliggen kunnen dingen ook kapot gaan. In dit geval zou ik het eerst checken en klopt het dat het niet werkt, dan geld terug.
Ik zou hier echt totaal de zenuwen van krijgen, is denk ik ook de reden dat ik nooit iets verkoop. Eeuwig bang dat het alleen gedonder oplevert, als ik de hoeveelheid topics over MP eens zie Maar ik vind dat jij het zwembad niet terug hoeft te nemen. Inderdaad, hij had het gewoon moeten testen.
had manlief nog niet uitgebreid gesproken en even druk geweest met pasen. de pomp is hier gewoon getest hier deed het lampje het nog met man erbij dit lampje geeft aan of hij verwarmt of niet (dat doet hij dus wel) het lampje was gewoon aan ook met de controle met de man erbij die hem kocht. avonds werd mijn man op zijn werk gebeld dat hij kapot zou zijn en het lampje het niet deed wat dus raar is want thuis deed hij het nog ook met man erbij. deze man heeft de boel de auto ingekwakt en is weggegaan na de koop. in de avond heeft hij de pomp aangesloten aan een emmer (snap niet hoe hij dit kan doen want slangen liggen normaal gesproken lager dan het water niveau ga er vanuit dat hij hem dus heeft droog laten lopen want zo ie zo warmt hij het water niet op in een kwartier, ook moet er water in gedaan worden voor je hem aanzet) als hij bij ons is mag hij voordoen hoe hij de pomp heeft aangesloten op een emmer. mijn man zal hem uit elkaar halen onder de nieuwe eigenaars verantwoording want mijn man heeft aangegeven zo ie zo geen geld terug te geven aangezien er een defect is opgetreden toen deze al bij de nieuwe eigenaar was. kan hij hem maken heeft die man geluk kan hij hem niet maken dan heeft hij dikke pech hij heeft zelf gezien dat hij hier wel oke was. daarbij heeft hij van mijn man uitleg gekregen hoe deze te werk gaat (bij gebrek aan gebruiksaanwijzing). hij is dus 100% zeker werkend de deur uitgegaan bij ons.