Zo'n flikkerstreek hebben ze mij paar weken terug ook gemaakt. ik zag een advertentie van een babybouncer, er was al onder de vraagprijs geboden. ik heb netjes een mailtje gestuurd dat ik gewoon de vraagprijs wil geven. ik kreeg een mailtje terug dat ik achteraf "te laat " heb gelezen of ik de bouncer gelijk die avond nog wilde komen halen dat ging dus niet, want dat was te kort tijd om iets te regelen mbt vervoer. ik mailtje gestuurd dat ik dag erna zou bellen voor afspreken. kreeg ik de volgende ochtend weer een mail dat ie al verkocht was onder het "mom" van er zijn meer mensen geinteresseerd, niet eens een excuus of wat dan ook. zo ga je dus tegenwoordig met mensen om! :x:x ik zal het onthouden
Ik vindt het een beetje dubbel. Voor de koper is het indd een klote streek als je het aan een ander verkoopt, daar zou ik als koper natuurlijk niet blij mee zijn. Maar aan de andere kant is 40 euro wel veel geld, vindt ik. Als jullie die 40 euro hard kunnen gebruiken zou ik dus ook voor het hoogste bod gaan, indien je zoiets hebt van 40 euro extra is wel fijn maar nier nodig, zou ik ook gewoon verder gaan met de koper die je nu hebt. Of het eerlijk is of niet, 40 euro is voor veel mensen véél geld.
Ja, dat is het frustrerende van verkopen middels bieden.... je weet nooit wanneer je akkoord moet gaan... twijfel over of een bod redelijk is... wacht je te lang en haak je af heb je misschien pech of er komt er een overheen en je hebt pech... Gelukkig heeft het probleem zich al opgelost
Ja, vind het ook vervelend als dat gebeurt. Een keer deed ik een bod, kreeg ik een mail dat hij akkoord ging en we maakten een afspraak om het op te halen. Bied er iemand anders meer, krijg ik een mail dat hij het wil verkopen aan de hoogste bieder. Wat denk je..?! De hoogste bieder zag er toch vanaf. Kreeg weer een mail of ik het alsnog wilde hebben, ja daaag! Dan hoeft het van mij allang niet meer.
Wauw, wat zijn jullie allemaal netjes. Het is mij nog nooit gebeurd maar ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen. Vind 40 euro ook wel een hoop geld eigenlijk... Keerzijde, vanavond zouden er spullen bij mij opgehaald worden die verkocht waren via MP. Komt gewoon niet opdagen.... Dat is dus niet de eerste keer dat mij dat gebeurd. En dat is voor mij weer zwaar balen aangezien we zaterdag gaan verhuizen en nu met allerlei spullen zitten die ik misschien niet meer voor die tijd kan verkopen.
Haha trouwens, een keer mailde iemand dat ze haar product verkocht had (terwijl wij al hadden afgesproken dat ik het zou kopen), want iemand anders bood een euro meer
Hier laatst nog andersom gehad. Onze box stond op MP, bod was redelijk en ze zou het zaterdag komen halen, maar nog een tijd afspreken. Belt ze op zaterdag dat ze er toch maar vanaf ziet, omdat ze een gratis box heeft gekregen. Begrijpelijk, maar vond het toch wel een beetje lullig. Gelukkig bood iemand de volgende dag weer en is het toch nog verkocht.
ja kut steek hebben ze bij mij ook geflikt ik me zoontje blij gemaakt met nu bleek een dooie mus had ook afspraak en al
Vandaar ook mijn twijfel in eerste instantie. Ja, het is lullig voor de koper...maar marktplaats blijft toch een beetje een 'spel', met risico's voor zowel de koper als de verkoper. Het is mij zelf ook wel eens overkomen dat ik op die manier genaaid werd, en ik was toen ook kwaad. Maar het blijft marktplaats. Als je dit soort dingen niet wilt moet je je spullen in de winkel kopen. Maar om terug te komen op je reactie...wij zullen geen boterham minder eten voor die 40 euro, en het zat me ook niet helemaal lekker om het op die manier te doen (ik blijk dus toch een geweten te hebben! ), dus zodoende... mijn vriend zei ook al meteen dat we gewoon met die eerste koper verder moesten gaan, en vroeg: "weet je nog, van dat speelhuisje?". Dat speelhuisje hebben we een paar maanden geleden voor een prikkie van iemand overgenomen op mp (zo'n smoby ding met een glijbaantje eraan). 65 euro waren we overeengekomen. Daarna ging het bieden vrolijk verder, en de dag voordat we langs zouden gaan zaten ze al op 100 euro. Ik was al bang dat ze zou afbellen, maar nee hoor... toen we daar de volgende dag kwamen ging er zelfs nog 5 euro af omdat er 1 onbelangrijk afdekdopje ontbrak. Dat vond ik toch wel erg gaaf, en supereerlijk. Dus ik neem daar maar een voorbeeld aan
tja ik weet niet wat ik zou doen.. 40 euro kan ik goed gebruiken iedere maand.. ik denk ook niet dat ik er veel problemen mee zou hebben als mensen tegen mij zouden zeggen van.. sorry maar ik ga liever toch voor het hogere bod omdat ik het geld goed kan gebruiken.. tja dan kan ik mij wel in die mensen verplaatsen en is het gewoon jammer voor mij.. ik heb laatst op een wieg geboden (ik bood de vraagprijs), maar hij was al 'verkocht' stuurde ze in een mail.. als de mensen niet zouden komen opdagen dan mocht ik hem alsnog komen halen.. enja hoor (geluk voor mij) mensen komen niet opdagen en ze mailt mij terug dat ik de wieg mag komen halen voor het lagere bedrag dat die andere mensen geboden hadden op de wieg.. dat vond ik ook erg fijn, en had het eigenlijk helemaal niet verwacht !!
Ligt er een beetje aan.. ben wel vreselijk maar ik vind 40 euro ook erg veel. Maar het is idd niet netjes. als je niet netjes gevonden wilt worden dan zou ik even contact zoeken met de hoogste bieder, want het zou beetje jammer zijn als diegene ineens geen intresse meer heeft.. dat gebeurd wel vaker. Ik vind 40 euro namelijk heel erg veel geld, en hoe lullig het ook is zou ik daar toch serieus over nadenken om het dan een ander te verkopen.. Sorry als ik daarin afwijk van het grote geheel hier.. maar ik zou er wel serieus over denken
je moet je houden aan je eerste afspraak meid ,, verkocht is verkocht en vaak zijn de over bieders op een gereserveerd item fackers ( p,s vind het ook echt niet kunnen , verkoop zelf ook veel via marktplaats en ja dat gebeurt wel eens maar ik hou mij liever aan de afspraak )
dat zou echt een verdomde naai streek zijn als je verder ging met een ander die een hoger bod heeft gedaan je bent accoord gegaan met de een dus dan heb je gewoon pech als de ander niet na komt kan je altijd nog met de ander verder gaan
Ik bedenk in zulke situaties gewoon altijd hoe ik het zelf zou vinden als ik die andere persoon zou zijn. Ik zou het dus zeker niet op prijs stellen als ik ineens te horen kreeg dat de koop niet door ging, want jullie waren het immers al eens geworden. Maar tja, aan de andere kant is het marktplaats en het is niet bindend natuurlijk, dus het "mag" wel. Maar persoonlijk zou ik het dus nooit doen en zet ik spullen die gereserveerd zijn ook altijd op gereserveerd of ik haal ze er af om dit soort dingen te voorkomen.
Tja, ik heb dit ook wel eens gedaan hoor. Ik had een tafel en wou die zo snel mogelijk kwijt, kreeg toen ook een mail met de vraagprijs erin en heb toen een mail gestuurd dat het akkoord was mits ze hem dezelde dag nog zouden komen halen. Aangezien ik geen reactie kreeg voor 22.00 uur en er nog iemand was die hem wel zou komen halen direct de volgende ochtend ben ik daar op in gegaan. Wist ik in iedergeval zeker dat ik de tafel kwijt was. Hier dus ook meerdere geintereseerden en ik heb ook al erg vaak meegemaakt dat mensen ineens niks meer laten horen of niet op komen dagen, dus ik vind dat ik het pas verkocht heb als de afspraak er staat.