Wanneer alles klaar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lilly, 9 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Daar ben ik nou best benieuwd naar....

Wij moeten nog best veel doen, namelijk van 2 hobby/studeer kamers 1 maken zodat 1 kamertje de babykamer kan worden.
    Helaas is het een mega puinhoop :(
    We zijn nu dus een beetje begonnen met opruimen/weggooien/verkopen maar door mijn kwaaltjes (oververmoeidheid en bekkenklachten) schiet het niet bepaald op :(

Wanneer willen jullie alles klaar hebben, of hebben jullie alles al af?
    Ik heb aan de ene kant het idee dat ik nog alle tijd heb maar soms vliegt het me aan en raak ik in paniek als ik denk aan alles wat ik moet doen.
    Sinds mijn rug zo'n pijn doet heb ik mijn plannen wel wat bijgesteld (wilde een muurschildering maken oa) dus eenvoudiger gemaakt, maar feit blijft dat de kamer nog helemaal VOL met spullen staat en geschilderd moet worden.

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik wil het af hebben met 30 weken... bij de zwagerschap van mn dochter werden mn bekkenproblemen alleen maar erger en ik wil perse zelf meehelpen aan het kamertje dus vrij vroeg. Hier ook nog heel wat werk (van 1 kamer 2 gemaakt en nu moeten ze alle 2 geschilderd worden en een nieuwe vloer)

De gedachte dat ik alleen maar inmobieler wordt motiveerd me erg om nu hard te werken ookal zou ik idd liever een tukkie doen of op de bank liggen.

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Onze kamer is nog niet klaar, maar het begint nu wel een beetje te kriebelen..... Hopelijk komen we komend weekend een heel eind, in elk geval met de meubels. De afwerking, versiering en dergelijke komt vanzelf denk ik dan.

Maar het blijft een persoonlijk gevoel. er zijn meiden die al heel vroeg aan de gang gaan en dingen af willen hebben en anderen zijn enkele weken voor de bevalling nog niet klaar. Het hangt ook van je huis/ruimte af en of er verhuisplannen zijn enne nou ja nog veel andere dingen als ik de diverse verhalen lees in de diverse mamatopics in de bevallingslijstgedeelte.

Karin

4. Niet meer actief

Hoi,

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Wij zijn aan het verbouwen op zolder, zodat de logeerkamer leeg kan en daar de babykamer van gemaakt kan worden. Ik heb ook bekkenklachten waardoor veel op mijn man terecht komt en eerlijk gezegd schiet het mij niet genoeg op.

Begin nov zouden de meubels komen en tegen die tijd moet er geschilderd en behangen zijn op de baby kamer, maar die kamer staat nu tot de nok to vol met spullen die van de zolder af komen aangezien die nog niet klaar is. Ik ben bang dat de meubels nog even uitgesteld moeten worden. Op zich nog tijd zat, maar vrienden van mij zijn ook zwanger (3 stellen) en hun kamer is allang klaar terwijl ik eerder zou moeten bevallen.

Komt vast allemaal wel goed. We hebben nog wel even tijd. Ik houd 8 weken voor de uitgerekende datum vast. Als dat niet lukt...weet ik het ook niet meer.

5. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik wil alles in huis hebben voordat ik met verlof ga dus rond de 30 weken.
    Kinderkamer is al klaar ik moet alleen nog wat kleine spulletjes halen zoals flesjes enz..

6. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij willen de kamer begin december af hebben. Lekker voor de feestdagen!
    Maar eh :( dan moet ik wel een keer beginnen...

7. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Bij ons worden de meubeltjes begin/half december geleverd dus voor die tijd willen wij het kamertje af hebben...tenminste ik wil de muren voor die tijd gesausd hebben. Doen er verder niet veel aan, want vanaf eind april kan ons nieuwe huis worden opgeleverd en krijgt de beeb dus een hele nieuwe kamer!

8. DLU

DLU Lid

10 okt 2006
    5
    0
    0
    Utrecht
    Bij ons is dit ook een bron van stress! We wonen nu gewoonweg te klein om met zijn drietjes te wonen, dus zijn we bezig met een woningruil, maar als je kijkt wat daar allemaal bij komt kijken! Daar wordt je helemaal gek van! Mijn vriendin is nu 14 weken zwanger, en we hopen rond de 20e week toch wel te kunnen verhuizen... We hebben gelukkig nog even de tijd, maar soms... :rolleyes:

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik wou het af hebben zo eind oktober, als ik 7 maanden ben. maar we zijn nog steeds bezig de zolder te verbouwen zodat mijn dochter daar naar toe kan, en haar kamer veranderd kan worden tot babykamer.
    ik denk alleen dat het nu allemaal iets langer gaat duren helaas

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ook bij ons moet er nog veel gebeuren. Eerst twee andere kinderkamers afmaken voor de babykamer aan de beurt is. Heel misschien komt de eerste kamer deze week af. Anders over 14 dagen. Tweede kamer is maar 2 dagen werk. Gelukkig komt mijn moeder helpen. Dwz, zij doet gewoon alles!
    De babykamer is dan aan het einde van dit jaar klaar, met 7 maanden voor mij dus. Vroeg genoeg. Bovendien wil ik de kleine eerst toch in de wieg naast mn bed hebben dus als er dan nog iets niet af is, is dat ook geen ramp. Het komt zoals het komt.

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    :) wij zijn dus niet de enigen met babykamer stress :)

Wens jullie veel succes met de voorbereidingen en laten we niet vergeten dat het ook leuk mag zijn he ;) HAHAHA :)

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb niet echt stress hoor, denk dat het wel goed gaat komen. als ik me druk ga maken schiet niet zo veel op, ik maak mijn mannetje er alleen maar boos mee. die moet ook alles in zijn vrije tijd doen, en nu moet die ook nog eens overwerken.

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ikke wil ook het merendeel voor de feestdaagjes af hebben...
    maar we zijn er nog niet uit wat we willen hihi
    wel of niet aanpassen aan geslacht? welke kleur>?

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Ik wil graag de naam op de muur schilderen, maar ja dan moet ik natuurlijk wel eerst weten wat het word ;)

15. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik ben deze week begonnen. Ik ben aan het sauzen op het moment. Er moet nog een wand ingezet worden die later wordt behangen. En dan is het nog de vloer, de meubeltjes neerzetten en aankleden maar!

Maar goed, dan komt nog onze eigen slaapkamer, want wat nu de babykamer wordt was nze slaapkamer. Wij slapen op dit moment in de woonkamer! Dus er is nog genoeg te doen.....

Ik wil alles af hebben voor de kerst.

Marian

16. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Wij zijn begonnen in augustus, na onze vakantie, met schilderen. Eind september zijn de meubeltjes gekomen en nu moeten nog kleine dingen gebeuren als gordijntjes ophangen, aankleding en een klamboe en lijstjes ophangen. In het begin was ik nog fit genoeg om te helpen, maar nu gaat dat niet zo goed meer. Ik ben dus blij dat we er op tijd mee begonnen zijn. Temeer omdat we wat tegenslagen hebben gehad met schilderen (kleur was niet goed en hebben we over moeten schilderen).
    Mijn tip is dus: hou daar ook rekening mee, zodat je zonder stress voldoende tijd hebt om het opnieuw/beter te doen.

Groetjes Suusje

17. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Geen stress geen stress...is niet goed voor je vrouwtje en de baby.
    Wij hebben ook echt nog onwijs veel te regelen..het gaat om een nieuwbouwwoning dus ga maar na wat daar allemaal bij komt kijken...zo moeten we o.a. nog een keertje naar Duitsland om het een en ander te besrpeken over onze keuken enzovoort enzovoort..maar goed ik maak me er niet druk om.

18. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    he hoi,

wij zijn met 20 weken begonnen met de kamer te behangen e.d. Die week had ik namelijk zomervakantie en ik wou er lekker de tijd voor nemen om het in te richten. Veel vonden het wel wat vroeg, maar voor mijn gevoel was het prima zo. Schilderijtjes aan de muur en gordijnen etc moest dan nog, maar dat hebben we vorige week gedaan. Nu alleen de gordijnen nog en dan is het helemaal klaar. Ik ben nu bijna 28 weken. Ik vind het altijd fijn om iets helemaal klaar te hebben (controlfreak...), zodat ik me nergens meer zorgen over hoef te maken. Dit is nu klaar en dan kan ik dat naast me neer leggen.
    Je moet gewoon de kamer in orde maken wanneer het voor jou goed voelt. De meesten in mijn omgeving zorgen dat het voor 30 weken klaar is ongeveer.

succes!

groetjes

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hadden alles klaar toen ik 32 weken zwanger was.
    Vanaf m'n verlof ben ik kleertjes gaan wassen.

20. De vloer ligt al (laminaat) de muren zijn klaar en vandaag de vitrage en gordijntjes opgehangen. Donderdag komt het kamertje alles accosoires hebben we al. Dus ik denk wel dat het volgend weekend af is
    en denk ook wel dat ik me niet in kan houden de kleertjes al te wassen en de kasten in te ruimen :oops:

Deel Deze Pagina