Marktplaats... spullen verzenden. Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door muisje14, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik heb een aantal advertenties op marktplaats staan. Ik heb gekozen voor ophalen of verzenden. Anders komt er al helemaal geen kip op af (kleding van de kids en boeken over zwangerschap en bevalling).
    Maar hoe doen jullie dat met de verzending?

Ik neem aan dat eerst de koper moet betalen. Gaan jullie dan met het artikel naar het postkantoor en zeggen jullie dit moet verzonden worden of halen jullie van tevoren dozen/enveloppen?

Alvast bedankt.

2. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    op de site van tnt kun je zien hoe groot/zwaar brievenbuspost mag zijn. Als het daaraan voldoet, verstuur ik het met een envelop (daar heb ik er een paar van in huis) of ik pak het in met stevig papier.

Voor pakketpost gebruik ik meestal een klein doosje (bij voorkeur gewoon een van de supermarkt). De doosjes van het postkantoor zijn niet goedkoop en supermarktdozen voldoen meestal ook prima. Ook grote enveloppen (al dan niet met bubbeltjes) hergebruik ik.

Ik laat inderdaad eerst het geld overmaken, stuur een mailtje zodra het geld binnen is en doe het spul dan dezelfde dag nog op de post. Wanneer het een pakketje is, stuur ik ook de Track&Trace code op.

Succes!

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik laat de kopers bij verzending weten wat ze moeten betalen om het te laten verzenden. En dan laat ik ze idd altijd eerst betalen voordat ik de spullen verzend.
    Dan haal ik een doos bij de supermarkt , schrijf daar het adres op , plak het helemaal goed dicht en ga naar het postkantoor om het te verzenden!
    Zodra ik dat heb gedaan , mail ik de kopers dat het pakket onderweg is.

4. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Boeken pak ik in in kaftpapier met een flinke lading dikke tape zodat het papier niet kan scheuren, zo blijft het pakket het dunst en heb je de meeste kans dat t door de brievenbus past (scheelt veel verzendkosten!)
    Pakketen stuur ik via DHL, over t algemeen goedkoper dan TNT, betalen en een adreslabel kun je online doen zodat je t pakketje alleen nog hoeft af te leveren (daar kun je ook betalen maar dan is t versturen weer iets duurder)

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    kleding doe ik eerst in folie en dan verzenden in een akte envelop. pakekten verstuur ik gewoon in een doos en doe dan eerst de spullen in een zak en dan in de doos (ook weer tegen vuil en vocht) en haal die doos gewoon in de winkel of heb er vaal wel ergens een liggen van spullen die ik gekocht heb. dochttape, adres erop en naar het postkantoor

hier is het altijd dat ik het pas verstuur als het geld is bijgeschreven

Deel Deze Pagina