Hoi dames, Wie heeft er voor mij een lekker recept + ingrediënten voor kip met rijst. En dan zonder zakjes, pakjes enz. Gewoon lekker puur natuur
Snelle Kip Met Rijst recept | Smulweb.nl Deze vond ik ziet er gezond uit . Lees verder graag mee. Staan meer in googel .
kipfilet in stukjes, kruiden met peper/zout en evt paprikapoeder of cajunkruiden. kip bakken, prei in dunne ringen snijden, rode paprika evt champignons en dit bij de kip even bakken. 2 kleine blikjes tomatenpuree, klein scheutje ketjap en als laatste een bekertje creme fraiche erdoor. evt kun je als je van pittig houdt nog een theelepel sambal toevoegen
Indische kip: Uien in blokjes snijden Kipfilet in blokjes snijden De uien bakken tot ze glazig zien en dan de kip er bij bakken. Een klein blikje ananas in stukjes snijden en samen met het sap er van bij de kip in doen. Dan 6 eetlepels ketjap, 1 theelepel sambal en 3 kleine blikjes tomaten puree er bij. Even door elkaar roeren en dan nog 5 eetlepels bruine suiker er in, wat paprika poeder en gember poeder na smaak. Dit alles 40 minuten laten pruttelen. Eet smakelijk (krijg het straks mmmmmm)
in de opperdepop staat een kiprecept met kerriekokos saus kip snijden en opbakken net als de groente rijst koken 1 pakje/blikje kokosmelk erbij gieten op smaak brengen met kerrie, peper en zout vaak doe ik er wat ananas bij door. heerlijk! edit: zie dat je geen pakjes wilt gebruiken maar weet niet hoe je anders aan kokosmelk kunt komen
@ moradora kokosmelk uit een pakje wel hoor Ik bedoel meer van die kant en klare pakjes waar je alleen water aan toevoegt jakkie! Jouw recept klinkt heerlijk, dankjewel!
kip in de pan: 3 halve kipfilets in stukjes zachtjes bakken, als ze bijna gaar zijn even uit de pan halen. In het bakvet 3 grote uien in ringen bakken, als die goed gebakken zijn doe je de kip nog even terug. Dan een sausje maken van: - 6 eetlepels ketjap - 4 eetlepels ketchup - theelepel sambal - theelepel paprikapoeder dat over de kip en dan 2 glazen (ongeveer) water erbij doen, dan op een warmhoudplaatje en laag vuur minimaal een uurtje laten trekken.
je kunt er ook best iets meer sambal bij doen hoor, hier eet onze dochter ook van mee, dus als je pittig wil iets meer doen
Ja dat weet manlief wel , laat pittig maar over aan manlief . Weet jij mis iets voor mij? Ik heb nog rijst over , maar nu wil manlief dat niet nog eten. Als hij patat of vet gaat eten , kan ik de rijst nemen . Maar wat er bij ja sla is standaard , maar weet jij iets gezonds? Ik moet afvallen en krijg nog een dieet voor gezet.
Antilliaanse kip - kipkarbo of kipfilet (liefst de eerste) - massala - ketjap - maggi - knoflookpoeder - Chinese 5 kruiden Kip marineren met massala, maggi, ketjap, knoflookpoeder, Chinese 5 kruiden. Veel van alles, op de knoflook, 5 kruiden en massala na. Ongeveer 2 eetlepels knoflook en hetzelfde voor de massala voor 1 kg kip. Van de 5 kruiden is 1 eetlepel voldoende. Kip aanbakken, beetje water erbij en laten pruttelen. Je kan er eventueel een uitje en Spaanse peper bij doen voor je de kip gaat bakken, maar dat is naar smaak. Lekker lang laten pruttelen en vervolgens rijst erbij. Indian curry is ook heel lekker als je dit zelf maakt, maar ik heb dat recept zo niet bij de hand. Online staan veel recepten/variaties waar je even naar kan kijken. Ook echt zo lekker met naanbrood ipv rijst