een paar eetlepels,wat jezelf lekker vindt.Glaceren is kort bakken in boter,heb ik geleerd op de koksopleiding,vind t persoonlijk erg lekker.: P
Meestal kook ik ze met een beetje zout en suiker en dan eet ik ze of zo of met een lekker groente sausje...
Het ligt eraan, ik maak ze op een heleboel manieren klaar. Rauw, (kort) gekookt, en als ik mezelf wil trakteren dan op de uitgebreide manier. Eerst bakken in boter dan afblussen met wat sinaasappelsap, als dat bijna verdampt is wat honing erbij, en afserveren met sesamzaadjes.
ik kook voor kinderen dus geen toevoegingen, geen suiker, geen zout, gewoon koken, hetzelfde geld voor aardappelen EN als je er eenmaal gewend aan geraakt zal je zien dat je uiteindelijk MEER smaak proeft als je niet zoveel zout overal bij gebruikt teveel zout is slecht voor je.. (en suiker bij de wortels al helemaal niet gezond vind ik) Wat lekker is is wortelstamp dus worteltjes koken , aardappels (of puree als je weinig tijd hebt) effe stampen, lekkere gehaktbal met een uitje erbij maar vind ik niet echt voor dit weer haha, ik ben zoiezo van de stampotten, sperziebonen zijn zo ook erg lekker!
ja ik kreeg er ook al honger van hahahaha vind dat warme weer qua eten niets eigenlijk, ik heb geen zin in vlees...
Ik vind die zoete groente een erg goede tip om een kindje dat moeilijk eet toch groente aan te kunnen bieden. Zo waren wortels vroeger orange boontjes. Ik at ze daardoor wel. Ook deed mijn moeder gesmolten kaas over mijn spruitjes. Zo luste ik ze wel .
Ik wist zelfs niet dat je wortels kon koken... Ik snij mijn wortels altijd in kleine stukjes en dan bak ik ze in wat boter. Als het wat te droog wordt in de ketel, klein beetje water erbij. Kruiden met een beetje peper en zout en wat zoeten met een klontje of 2 suiker. Ik stoof er ook altijd een ajuin bij. En als ik veel zin heb, doen ik er een blikje erwtjes onder en laat ik die even warm worden.