Hallo allemaal, Zoals zoveel mensen heb ik ook weer het zoveelste dieet geprobeerd. Weightwatchers, Sonja Bakker, Herbalife en nu Cambridge dieet. En iedere keer viel ik ook af en nam ik mij voor het er nu af te houden, maar helaas blijkt dit toch erg moeilijk te zijn. Het Cambridge dieet is mijn laatste dieet geweest, daarmee ben ik in zeer korte tijd van 96 naar 72 kilo gegaan en in nog kortere tijd weer naar bijna 89 kilo (dat weeg ik nu). Ik voel me zo rot nu. Oké, ik heb er deze keer niet weer alles aan zitten zoals bij andere dieten, maar als ik zo doorga gebeurd dat wel. Ik wil het er weer af hebben, maar ben het diëten zo zat. Ik wil normaal leven, met een gezond gewicht zonder me te schamen voor mijn lijf. Ik had al gedacht om als allerlaatste poging me door te laten verwijzen naar een diëtiste, maar dan stuit ik direct op het probleem dat ik geen opvang voor ons dochtertje heb. Mijn man heeft een eigen bedrijf en werkt doordeweeks tot 20 uur en zaterdags tot 14 uur. Familie en vrienden wonen allemaal 100 km hiervandaan, dus opvang regelen is erg moeilijk. Dus ik dacht ik ga gewoon gezond eten en sporten (daar hebben ze opvang voor kinderen tijdens het sporten, dus dat is geen probleem), maar nu heb ik met al dat gedieet de afgelopen jaren eerlijk gezegd geen flauw idee wat nou een gezonde hoeveelheid is. Als ik eet wat het voedingscentrum voorschrijft word ik nog zwaarder, dat is echt enorm veel ten opzichte van wat ik nu eet dus dat gaat niet werken. Eerlijk gezegd weet ik het niet meer allemaal, alleen dat ik nu voor eens en voor altijd van mijn overgewicht af wil, zonder jojo-en, op een gezonde manier. Waarom ik dit hier schrijf? Ook geen idee eerlijk gezegd, enerzijds omdat ik mij enorm verdrietig en een waardeloze slappeling voel, daar de hele ochtend al om huil en een hart onder de riem kan gebruiken, anderzijds omdat ik hoop dat iemand goede tips voor mij heeft, wat zijn normale hoeveelheden om te eten, wat is goed vol te houden en bovenal, wat is gezond bij een nieuwe zwangerschapswens (reden waarom ik stopte met Cambridge)? Bedankt voor het lezen en eventuele tips want die kan ik wel gebruiken.
ik ga sinds kort naar een dietist en heb een voorbeelmenu gekregen; ontbijt; 2 boterhammen, 1 boterham kan je ook vervangen voor 2 crackers/2beschuit, dus dan eet je als ontbijt 1 boterham en 2 crackers/beschuit. en natuurlijk wat drinken, ik meestal thee en een glas vers geperste sinaasppels. tussendoor; koffie/thee glas water en een stuk fruit. lunch; 2 boterhammen met mager beleg, glas optimel of melk of karnemelk en een kopje thee. tussendoor; koffie/thee glas water en een stuk fruit. avondeten; aardappels, groente, vlees, pasta of rijst. tussendoor; wat drinken thee/ koffie, bakje optimel vla of een glas melk. ik vind dit goed vol te houden en val ook af, wel bewegen ook!
Je zit volgens mij geen uren bij een diëtiste toch...kan je dochtertje niet gewoon mee? Je hoeft er niet elke dag 2 uur te hangen neem ik aan. Dat is toch echt het beste, algemeen bekend is dat diëten niet werken en er juist (meestal, uitzonderingen daargelaten) voor zorgen dat je daarna 2x zo snel bij komt..
Hee, ik nam mijn kind gewoon mee naar de diëtiste hoor. Iets te spelen meenemen en geen probleem. Dat is namelijk het beste wat je kan doen. Heb het zelf ook gedaan en blijvend afgevallen. Ik schommel nu wel wat maar een paar kilo ten opzichte van de 16 kilo die nooit meer terug komen. Van de diëtiste kreeg ik ook een lijst mee waarmee je goede keuzes kan maken. Dus eerste keus, tweede keus en liever niet. En daar stonden bijv soorten brood, kaas, beleg en tussendoortjes in.
Ik denk ook dat je kindje gewoon mee kan naar de diëtist. Ik zou dat zeker doen, die kan ook rekening houden met je zwangerschapswens. Ik denk dat je heel erg moet kijken naar wat je nu eet, misschien kun je eens een voorbeeld posten van wat je op een dag gegeten hebt. Wie weet kunnen we je helpen om andere keuzes te maken. Drinken; drink water of kruidenthee. In sap zit heel veel suiker, je kunt beter fruit eten dan sap drinken, dan krijg je tenminste ook de vezels binnen. Ik ben anti-zoetjes en light-dranken. Kies zoveel mogelijk voor volkorenproducten, niet kijken naar hoe donker een brood is, dat zijn vaak kleurstoffen. Het moet echt volkorenbrood heten. Dus ook volkorenpasta en zilvervliesrijst. Hoe vaak sport je? Ga je verder veel naar buiten met je dochter? Pak je vaak de auto terwijl je met de fiets zou kunnen? Het zijn allemaal van die kleine dingen die bij elkaar opgeteld ervoor zorgen dat je op een gezond gewicht blijft. Extreem afvallen is niet handig met een kinderwens! Je kunt beter zorgen voor een gezonde levenstijl en genoeg beweging (niet alleen sporten)
Dieten zijn slecht voor je lichaam en gezondheid. Er zijn zo veel verschillende dieten omdat er geld mee verdiend wordt. Je kunt er natuurlijk wel in een redelijk korte tijd veel kilo's mee verliezen maar die komen altijd weer terug omdat je deze eetstijl niet vol kunt houden. Ook schrijven dieten vaak voor dat je bepaalde stoffen moet vermijden zoals koolhydraten enzo. Dit is niet gezond! Je lichaam heeft alle voedingsstoffen nodig om gezond te zijn. Ook geef je je lichaam door weinig te eten een teken dat ze vet moeten sparen, er komt namelijk maar weinig voeding binnen. Het moment dat je weer normaal gaat eten komt het dan ook 2x zo hard er weer aan omdat je lichaam alvast reserves opbouwt, die verwacht namelijk weer een 'tekort'. Kortom, maak je zelf niet gek met dieten, het is onnatuurlijk en niet vol te houden de rest van je leven. Het is beter jezelf een manier van eten aan te leren waarbij je niet de hele dag honger hebt en plezier in je leven houdt. De insteek moet zijn dat je een gezond lichaam wilt hebben en vitaal bent. De kilo's zullen er geleidelijk afgaan, verwacht geen wonderen in een te korte tijd. Het zal een levensstijl moeten worden. En dan hoef je jezelf zeker niet alles te ontzeggen. 6 dagen 'normaal' en gezond eten en lekker 1 dag per week eten waar je zin in hebt. Een dietist kan je helpen maar je kunt het ook zelf. Er zijn best veel boeken die beschrijven wat voeding met je lichaam doet en hoe je gezond kunt leven zonder honger te lijden. Straf jezelf niet te hard als het een dagje niet lukt, er is altijd weer een nieuwe dag. Succes ermee en vraag niet te veel van jezelf, als er een wondermiddel of dieet zou bestaan dan zou iedereen dat toch volgen?
Geen dieet hoor.. Ik had juist andersom (ik moest aankomen, woog op een gegeven moment 49 kg, dus ik heb weer moeten leren eten). En ik moet mij ook (nog steeds na 10 jaar) aan een schema houden, anders val ik zo terug in mijn niet eten gewoonte. Ik zorg altijd dat ik lopend naar de winkel ga. Nu wordt het iets moeilijk met 31 weken en bekkens die niet lekker gaan. Ik fiets altijd naar en tijdens mijn werk (thuiszorg verpleging) Of het moet zulk hondenweer zijn dat het niet verantwoord is. Verder loop en fiets ik alles. Ik wil weer 2x in de week gaan sporten als ik bevallen en hersteld ben. Veel bewegen = energieverbruik. Neem je kleine meid lekker mee naar de diëtiste. Daar krijg je echt het beste advies. En pakt meer aan dan alleen het eten. Heel veel succes er mee.
Ik krijg het idee dat je juist misschien wat meer moeten eten. Gewoon 6 kleine maaltijden per dag. Geen honger hebben. En 's avonds niet teveel koolhydraten meer. Als je te weinig eet gaat je lichaam ook alles vasthouden. En lekker bewegen, lekker wandelen met je dochter en dan stevig doorstappen. En anders... ik ben erg enthousiast over de boeken: de hormoonfactor & het hormoonbalansdieet. Dat is eigenlijk niet echt een dieet maar ook een levensstijl. Erg veel goede en leuke tips staan er in. Om je hormonen weer op orde te krijgen waardoor afvallen ook beter gaat.
Ik zou me laten doorverwijzen naar een dietist. Je kunt je kindje gewoon meenemen hoor. Dat doe ik ook, ik neem iets te spelen mee en dat gaat prima. Een dietist kan samen met jou kijken naar wat JIJ echt nodig hebt en waar je dik van wordt. Dit hoeft echt niet voor iedereen hetzelfde te zijn. Wat voor een ander goed werkt kan bij jou net zo goed leiden tot ernstig overgewicht! Luister vooral niet teveel naar alle fabels die mensen (goedbedoeld) vertellen. Alleen een goede dietist kan jou vertellen hoe jij het beste eet, afvalt en op gewicht blijft. En dat kan prima bij een zwangerschap(swens) samen! Zoek begeleiding meid, want door het steeds zelf te doen en te gaan jojo en raak je juist ontzettend gefrustreerd! Succes!
Ik ben ook veel afgevallen na cambridge. Het is wel de bedoeling dat je daarna een gezonde levenstijl er op na houd. Ik kom ook wel aan en val ook weer die paar kilo af. Ik ben nu ook extra streng voor mezelf. veel water. Ontbijt is 3 sneetjes koolhydraad armbrood of een heel erg vezelrijk met mager beleg. Tussendoor komkommer of stukje fruit. Lunch glas optimel met 3 krackers met mager beleg Tussendoor een koekje ( koolhydraad en vet arm wordt bij ons in de bakkerij gemaakt. Zo lekker ) Avondeten is verschillend. Maar wel veel maaltijdsalades met kip of vis. Daarna drink ik alleen nog thee/water heel soms pak ik nog een glas optimel. Eten eet niet meer na 7 uur. Dit is wat voor mij goed werkt en ik heb ook geen honger. En val goed af. Succes en sterkte!!! Ik weet hoe moeilijk het is!!
Zo Lizzy, daar zou ik dood mee gaan! Ik eet vijf boterhammen per dag. Ts, heb je ww met bijeenkomsten gedaan? Dat gaat veel beter dan op eigen houtje. Mijn coach sleept me er echt doorheen.
Ga na de dietiste en neem je kindje mee! Geen excuus om niet te gaan dus, zoals meerdere dames aangeven.
Nou ik let wel op mijn lijn maar MOET elke dag gewoon wat lekkers hebben. Dus mijn voorbeeldmenu is bijvoorbeeld Smorgens 2 boterhammen met wat ik wil plus een glas melk, water of thee Tussendoor stuk fruit of volkoren bisquitje Smiddags 3 boterhammen met wat ik wil plus glas melk, water of thee Tussendoor bisqui of ontbijtkoek MET boter Savonds maaltijd naar eigen keuze Na de maaltijd iets lekkers, en dat kan van alles zijn van een chocolade soes tot een roze koek. Of lekker ijs. Hiernaast veeel water drinken En ik doe 3/4x per week een zumba work out van 20 minuten (gewoon thuis) ik val hiermee niet snel veel kiloos af maar op langere termijn zie ik toch wel wat kiloootjes verdwijnen (permanent) en het is makkelijk vol te houden plus ik eet elke dag wat lekkers!!!!! Oohja en na 20.00 uur eet ik niks meer!!!
Hallo allemaal, Bedankt voor de reacties. Jullie hebben me overtuigd, ik ga inderdaad een diëtiste raadplegen en neem mijn dochter mee. Ik ben altijd huiverig om dochterlief mee te nemen voor dit soort dingen omdat zij het meestal snel gehad heeft en dan heel erg kan gaan huilen en schreeuwen, maar van de andere kant heb ik om deze reden al veel dingen niet gedaan en vind ik dat ik nu onderhand toch ook eens een keer iets voor mezelf mag doen, dus moet ze maar gewoon mee en zie ik wel hoe het gaat. Zij heeft er op de lange termijn ook profijt van als ze een gezonde en gelukkige moeder heeft. @Marieke, je vroeg of ik naar de ww bijeenkomsten ging: ja dat deed ik totdat mijn man zijn bedrijf begon, maar daarna ging dat niet meer omdat alle cursussen vallen onder zijn werktijd en ik dus geen opvang voor dochter heb. Ik moet zeggen dat ww erg goed beviel, maar zonder naar de cursus te gaan ben ik de teugels te veel gaan laten vieren @Lizzie, ik ben ook veel afgevallen met cambridge, tot de feestdagen en daarna kwam ik er niet meer in, teveel smokkelen waardoor ik niet meer in ketose kwam denk ik. En toen kwamen de verjaardagen en daarna de lente en zomer met zijn barbeques en nog meer verjaardagen. Iedere keer was er wel weer wat. Ik snakte naar een "normaal sociaal leven" en daar hoorde ook normaal eten bij. Ook vond ik het erg vervelend dat dochter steeds alleen moest eten (man eet later na zijn werk en ik kon niet gelijk met haar eten want dan wou ze dat van mij, gaf iedere keer drama's aan tafel). Kortom, steeds meer dingen die me gingen tegenstaan van cambridge waardoor ik op een zwak moment gestopt ben zonder rustig af te bouwen, dom natuurlijk want dan vliegen de kilo's er weer aan @Yameerah, wauw, dat is inderdaad goed vol te houden, maar ik ben bang dat dit teveel voor mij is. Er werd ook gevraagd wat ik dan eet, nou dit is wat ik vandaag heb gegeten: Ontbijt: 1 schaaltje yoghurt, Lunch: 2 sneeën brood met philadelphia en een glas optimel drink, diner: 125 gram aardappelen, schnitzel en 250 gram wortelen en als toetje een schaaltje yoghurt en tussendoor nog 1 appel en 2 kiwi's. Hier val ik heel langzaam mee af, maar ik heb dan enorme honger, zo erg dat ik er misselijk van word en dus een grotere kans om de mist in te gaan, dus ik vraag me af of dit niet te weinig is, maar van de andere kant, ik val echt heel langzaam af hiermee (zo'n 200 gram per week). Dat is net wat ik zo moeilijk vind, volgens mij maak ik wel gezonde keuzes en eet ik ook niet bijzonder veel op deze manier, maar ik hou het ook niet goed vol omdat ik dan teveel honger heb. Misschien dat een diëtiste me daarbij wat kan helpen, dus ik ga dit advies opvolgen. @Charise, misschien heb je gelijk, dat ik te weinig eet, maar zou je dan niet op een gegeven moment toch moeten afvallen? Ik vind het zo moeilijk voor te stellen dat je meer gaat afvallen als je meer eet. Lijkt me heerlijk
Oh ja, sporten ben ik vanwege het cambridge dieet tijdelijk mee gestopt, het viel mij te zwaar tijdens dat dieet, maar dat wil ik wel weer gaan oppakken en daar zou ik dus wel winst kunnen halen. Ik ga 1x per week zumba doen en 1x per week spinning, verder ben ik een half uur per dag thuis op de wii bezig om ook op de dagen dat ik niet sport toch wat beweging te hebben en het is ook nog leuk. Dit is dus een punt waar ik wel mijn hoop wat op vestig, dat het sporten wat meer verschil gaat maken.
Naar de diëtist gaan is zeker een goed idee, maar ik zou je ook als leestip het boek '100% gifvrij' willen geven. Was voor mij echt een eye-opener en ik kan nu voor het eerst sinds 8 jaar zeggen dat ik eindelijk iets gevonden heb waar ik me goed bij voel, geen honger heb, lekker kan eten, afval en geen vreetbuien meer heb. En ik heb in de afgelopen 8 jaar echt alles geprobeerd; ww, dr. frank, modifast, proteinedieet, en noem maar op. Na het lezen van het boek stond ik er eerst nogal sceptisch tegenover maar ik ben het gewoon gaan uitproberen en het is gewoon waar wat er in het boek staat. Dus misschien een idee om eens te lezen, misschien heb je er iets aan.
Toetje, toen ik bij de diëtiste liep mocht ik ineens veel meer eten en ja, dat hielp. Doordat ik te weinig at uit wanhoop was mijn lichaam aan het sparen. Dus ik viel niet af of heel weinig, en alle slechte dingen die je dan eet slaat het op. Ik merkte, dat toen mijn verbranding eenmaal goed op gang was, mijn ontlasting sneller kwam (sorry maar je herkent soms wat je gegeten hebt), en ik niet meer aan kwam als ik een verjaardag had gehad. Een supermooi besluit dat je dit nu voor jezelf gaat doen. Je bent het vast en zeker waard en ik hoop dat je er snel profijt van zult hebben! Succes!
Ik heb geen goede ervaring met diëtisten ze lieten me veel te weinig eten en kwam.dan zelfs aan, nu doe ik ww gewoon zelf want als je die.knop omzet en voor jezelf doet is t makkelijker vind ik. Nu eet ik meet en val ik dus wel af (2/3 kilo per maand met veel eten en gewoon wat lekkers eten zoals chocolade, snoepjes, chips ed)