Hoi Even jullie mening nodig. We zijn nu aan het schilderen, maar twijfelen of we wel of niet door moeten schilderen na de trap. Hebben nu dus één muur ( best groot, staat niet helemaal op de foto ) geschilderd. In het echt is het ook iets donkerder als op de foto. Maar nu twijfelen we dus of we aan de andere kant verder moeten gaan met die kleur, of dat we het wit laten. "Probleem" is dat als we verder gaan met kleur we het trappengat naar boven ook mee moeten schilderen ivm open trap. Ben bang dat het dan allemaal wel heel donker wordt ( muur aan de andere kant van de huiskamer wordt ook die kleur. Wat vinden jullie? Na de trap verder met kleur of wit laten ?
Maar dat is geen gezicht haha.Hebben we de afgelopen jaren gehad, en de tv staat aan die kant dus kijk je de hele tijd tegen zo'n kale witten muur aan. De huiskamer is trouwens 10 meter lang dus de kamer lijkt verder niet echt kleiner door een kleurtje op de muur
Ik vind het een beetje raar ogen om de andere kant vd trap een andere kleur te laten. Je kunt toch ook een sierstrip plaatsen op de plek waar het trappengat begint,aan de foto te zien kan dat makkelijk. Zodat je dus het gat niet hoeft te schilderen,dan fungeerd die strip als afscheiding tusen de 2 kleuren.
Bedankt voor de reacties. @draak. dat idee had mijn man ook al, een sierrand. Maar vindt dat zelf niet echt mooi @bapsie. andere kant komt sowieso. Bedoel trouwens met donker niet de huiskamer maar het trappengat. Dat dat dan zo'n donker gat wordt
@ Kaatje: Ik denk dat ik zou doorschilderen. Ondanks dat het trappengat dan wat donkerder wordt. Zeker als de rest van de woonkamer de nieuwe kleur wordt zou ik het zonde vinden als je dat kleine stukje wit laat. Die sierstrip vind ik ook nog wel een goed idee. Mijn ouders hebben dat ook (maar die hebben de trap niet in de woonkamer). Die hebben een brede strakke "plank" tegen de muur als afscheiding (ong 25 cm breed denk ik). Dan is de afscheiding duidelijk en heb je niet een "sier"strip. Blijft het gewoon strak. Hoop dat je snapt wat ik bedoel.
@Draak ik zal ophouden met zeuren @Melanie, een plank is idd een stuk strakker,maar dan moet ik hem onderbreken. Van beneden tot boven zit er namelijk een plank op de muur met daaraan een leuning ( valt op de foto alleen net achter de trap ) Bedankt iig ! Wij gaan doorschlderen
Nee gaan nu weer beginnen.ff een broodje gegeten.Elin zo nog even voeden en dan kunnen we er weer tegen aan