Het gaat er hier toch niet om dat ik iets verkoop. Het is gewoon realistisch dat er veel fraudeurs op marktplaats zitten. Het zal best vaak goed lopen op deze manier, maar als jij het risico neemt om geld vooraf over te maken, dan zit er een kans in dat je belazerd wordt. Maar heel fijn voor jou dat zoiets jou nog nooit overkomen is.
Ik heb het juist andersom. Heb een "lief" shirtje verstuurd. Gratis, maar wou wel graag de verzendkosten terug hebben. Je raadt het al, shirtje weg, nooit weer iets gehoord. Gaat maar om 2.50 maar toch.. Al zou het om 5 cent gaan.. Ze zei nog wel dat ze het had overgemaakt, nooit iets gezien..
Nou ik heb onlangs wat spullen verkocht en allen hebben het vooraf over gemaakt, bij 1 iemand was het er nog niet maar uit goed vertrouwen vast met de rest mee op gestuurd, en juist dat geld is nog steeds niet binnen, met steeds rotsmoesjes als gevolg, tis maar een klein bedrag maar voel me behoorlijk genaaid in mijn vertrouwen, en stuur noooit meer iets op zonder vooraf betaald te zijn. vervelend TS< ik zou net als jij gereageerd hebben hoor, tis jammer dat ze gepikeerd is, had ze maar eerder moeten reageren. zodra je het netjes ontvangen hebt kan je alsnog een mailtje met een bedankje ofzo op sturen,
Ik zou ook zo gereageerd hebben hoor. Het is een kleine moeite om even iets te laten weten. En kijken naar hoe lang iemand al op mp zit zegt ook niet alles. Ik was al 8 jaar actief, kreeg een nieuw mailadres en was vergeten om dat op mp te veranderen...moest ik een nieuw account aanmaken Ik baalde flink maar goed, wat ik wil zeggen, bij mij staat nu maar 1 jaar op de teller maar ik ben hartstikke betrouwbaar hoor Ik ben trouwens 1 keer opgelicht maar dat was achteraf gewoon stom van mezelf. Was te mooi om waar te zijn Gelukkig geen groot bedrag maar wel aangifte gedaan. Nu google ik namen altijd even van te voren. Geeft ook geen garanties maar mensen die vaker iets "vergeten" zijn op te sturen komen dan toch al snel naar boven.
De code klopt en het adres ook nu afwachten of het netjes verzonden is maar dat denk ik wel. Overigens is een boxkleed en boxzak van koeka voor 50 euro ex verzenden niet raar zie dat soort bedragen steeds voorbij komen
Ik denk dat het wel goed komt als de Track and Trace code klopt. Ik koop ook regelmatig iets via mp wat ik dan laat opsturen, meestal is het nl. te ver weg om op te halen. Ik vraag nu wel altijd of ze willen laten weten wanneer ze het gaan verzenden. Het is altijd goed gegaan, alleen zien dingen er soms minder goed uit dan uit de advertentietekst blijkt. Degene van wie je het hebt gekocht zou zich moeten schamen dat ze je pakje zo lang heeft laten liggen in plaats van gepikeerd zijn!
Ik verkoop ook vaak via marktplaats, en als er pakketten verzonden moeten worden, doe ik dat via Kiala. Dan moet de koper zichzelf ook registreren bij Kiala en zelf een afhaalpunt kiezen. En daarna kunnen ze het pakket zelf via de site volgen en krijgen ze een mail met een afhaal bericht. Maar ook hier kopers vooraf betalen, anders stuur ik het niet op.
Nee ze is waarschijnlijk niet gepikeerd. Ik denk dat ze doet alsof ze boos is, en jou "beschuldiging" gebruikt om het niet te sturen. Ik hoop dat je het nog krijgt!
Sja... Komt vast goed... Maar fraudeurs heb je overal. Ook kopers kunnen fraudeurs zijn*. Zelfs als ze komen ophalen, vind ik spannend. Laat ze alleen komen als mijn man ook thuis is en geef pas in een laatste mail mijn adres. Merk dat ik bij het kopen of verkopen graag wat mailcontact heb (via marktplaats) daar krijg ik wel of geen goed gevoel bij... Maar ik zelf handel nooit voor bedragen hoger dan 50 euro... *wat dacht je van potentiele kopers die een mooi bod doen en vervolgens niks laten horen? Terwijl ikzelf vrijwel direct reageer op een bod of een mail.
Gelukkig heb je nu een track en trace nummer dus dan komt het waarschijnlijk wel goed. Je zegt er niet bij welke dag je precies het geld hebt overgemaakt. Als dit bijvoorbeeld op een vrijdag was dan heeft ze het geld op z'n vroegst op maandag pas. Ik zou persoonlijk niet te snel roepen dat ik me opgelicht voel. Maar dat komt omdat ik laatst ook werd beschuldigd terwijl er niks aan de hand was. Ik was akkoord gegaan met iemand en zij wilde per se een factuur hebben. Nou ben ik de beroerdste niet en heb ik een factuur opgesteld en deze als pdf naar haar gemaild. Zij snapte denk ik niet hoe ze een bijlage kon openen en beweerde steeds dat ze niks van mij had ontvangen en dat ze mijn adres gegevens wilde anders zou ze het geld niet overmaken. Uiteindelijk waren we bijna een maand en 10 mailtjes verder en ze zei dat ze het maar dubieus vond dat ik geen adresgegevens wilde geven. Toen ik zei dat ik niet verder ging met de verkoop zei ze dat ze een melding ging maken bij marktplaats omdat ze mij niet vertrouwde omdat ik ineens van de verkoop afzag. Nou ben ik wel heel benieuwd naar haar kant van het verhaal. Doe je zo je best voor iemand en dan wordt er een melding tegen je gemaakt.
Ik denk er precies hetzelfde over! Ik laat ook alleen maar mensen komen als mijn man er ook is, je weet maar nooit. Ik heb nu ook iemand met een mooi hoog bod, die opeens niet meer reageert, dus denk dat ik die helaas kan vergeten, maar... ik had er nog eentje voor een ander product waarvan ik dacht dat de koop ook niet door gaat omdat ze dagenlang niet reageert, heeft ze vandaag wel het geld overgemaakt! Maar ze heeft mij haar adres nog steeds niet gegeven, dus kan het niet opsturen! Net maar weer even gemaild dat ik haar adres nodig heb. Da's ook raar, maar dan andersom dus. (En ik ben dan weer zo iemand die zich nu afvraagt of haar bankrekening straks leeg geplunderd wordt. )
Nou dames heb het ontvangen hoor, ziet er super mooi en netjes uit, ze had het zelfs gewassen. Eind goed al goed in deze dus
oh dat lijkt me ook zeker niet leuk, heb donderdags het geld overgemaakt en zij had ook Rabobank dus dat kon geen excuus zijn
Wat fijn dat je het in huis hebt en dat het er goed uit ziet. Wel apart dat ze het opeens op kon sturen toen je boos werd. Denk nog steeds dat ze het te lang had laten liggen. Ze had het natuurlijk allang op kunnen sturen ook zonder je te mailen.
Nou heb voor het eerst in mijn leven geld over gemaakt naar een vreemde via marktplaats 8 euro wel te verstaan. Ben heel benieuwd ! Het gaat via briefpost dus daar heb ik maar op te vertrouwen..
Haha... heb je het gekregen? Ik moest even kijken naar de datum want toevallig moet ik nog 8 euro ontvangen van een "vreemde" Maar je hebt eerder gepost dan dat ik een bod heb gekregen. Ik heb ook wel eens dingen via mp gekocht en niks meer gekregen... dat vind ik zo irri. Zelf bied ik heel veel dingen aan op mp en alles is nieuw. Sommige vinden dat ook wel eng merk ik. Ik stuur altijd een mail wanneer ik het heb verzonden en vraag ook altijd of ze me willen laten weten als ze het ontvangen hebben. Laatst kneep ik hem wel ff hoor. Na een week was er nog geen envelop terwijl de andere mensen wel allang hun kleding hadden ontvangen.. na een week kreeg ik een berichtje dat het terecht was... hij was bij het verkeerde nummer bezorgd een week van tevoren Was ik ff blij... pff.. TS fijn dat je het hebt gekregen