Hallo allemaal, Ik vroeg me eens iets af. Ik heb eigenlijk al zolang als ik weet hele zichtbare haarzakjes of poriën (weet niet hoe je het noemt, maar als er haren groeien groeien ze er midden uit) op m'n benen. Ook een beetje op (boven)armen maar minder erg. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik heb ook rood haar/ hele lichte en gevoelige huid. Zijn er hier meiden die dit 'probleem' ook hebben, of iemand die weet of er wat aan gedaan kan worden? Ik vind het geen drama, maar echt gladde/egale benen heb ik dus eigenlijk nooit, zou het wel leuk vinden om dat te hebben! Ben benieuwd!
Ik heb het ook.. Maar dan blond haar en een hele lichte huid.. Snel bruin word ik ook niet, dus eigenlijk zie je het altijd.. Denk dat er weinig aan te doen valt.. ik stoor me er ook niet zo heel erg aan eigenlijk.. ik ben gewoon een bleekscheet, en dan hoort dit erbij haha. Bij mij zie je het op mn bovenarmen een beetje.. benen wel heel erg.. maar mn benen zijn ook altijd lijkbleek..
Ik heb precies hetzelfde 'probleem' . Maar heb er ook geen oplossing voor. Hier trouwens ook rood haar en een lichte huid. Heb het alleen op mijn onderbenen. Stoor me er niet heel erg aan. Maar een oplossing zou ook wel leuk zijn hihi
Ik ook vooral op mn onderbenen. maarja ik ben zoals hierboven ook heel licht. Heb een erg bleke huid en blond haar. Is weinig aan te doen denk ik.. merkte vroeger wel toen ik nog veel in de zon kwam dat het minder werd als ik bruiner werd..
heb ik ook!!! benen en bovenarmen...ik ben bleek en heb lichtbruin haar vroeger in mijn tienerjaren had ik hier wel complexen van. nooit leuke topjes of rokjes/shortjes altijd lange mouwen en lange broeken. Nu denk ik: who cares?? maar ik had toch wel nog egale huid gewild als de remedie komt, schrijf ik me als eerste in
Is het geen Keratosis Pilaris? Ik heb dit ook een beetje op armen en benen. Wist ook nooit wat het was tot ik ging googele. Keratosis Pilaris: Wat kun je doen tegen rode bultjes? | Mens en Gezondheid: Aandoeningen
@star2 Ja! Volgens mij wel! Had er nog nooit van gehoord, dank je!! Gebruik jij er iets voor (tegen bedoel ik eigenlijk )
Ik scrub nu 2x in de week met zo'n handschoen merk wel dat dat iets helpt. Wil ook de creme eens proberen van eucerin (met urea) die schijnt ook goed te zijn.
Ik heb het op mijn boven armen, wist ook niet wat het was. Ik scrub de laatste tijd wel en daardoor is het minder. Heeft bij mij niets met het schuren van kleding te maken, loop altijd met korte mouwen.
Ik heb het ook, maar aangezien ik net in dat stuk lees dat 50-80% van de jongeren het heeft en dat over de hele wereld 40-50% het heeft.. Dan is het dus eigenlijk gewoon normaal, ik kan me er niet druk om maken.. Bij mij is het ook niet echt veel.. Maar anders vond ik het wel een handige site die van star2..
Ik heb er ook last van op mijn bovenbenen. Ook blond haar en een lichte huid. Mij is inderdaad verteld dat scrubben helpt en ik heb ook een zalf van de dokter met veel ureum erin. Een grote tube is het.
Hmm dit is het dus bij mij niet. Het zijn echt zichtbare haarzakjes. Geen bultjes, de huid is verder glad. En alleen op mijn benen, nergens anders heb ik daar last van. Ik scrub elke week, gebruik een goede bodylotion en heb allerlei ontharingsmanieren geprobeerd. Maar aangezien het ook op mijn bovenbenen zit, waar de haren niet zichtbaar zijn, denk ik niet dat het aan de scheermethode ligt. Hier op het vivaforum staat wel een foto. Zo ziet het bij mij er ook een beetje uit. Niet zo heftig en niet zo rood. Eerder wat donkerder. Ik ben zelf vrij donker, maar heb een lichte huid. Viva - Rode puntjes op benen, HELP! - Mode & Beauty Ik ben al een hele tijd op zoek naar het wondermiddel. En behalve bruin worden heb ik nog niets kunnen vinden. Wil de PC met BHA wel eens proberen. Is een exfoliant. Kijken wat die met de haarzakjes doet. Weightless Body Treatment with 2% BHA voor alle huidtypen.