Marktplaats, zouden jullie dit doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 8 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    nee zou het zelf niet doen. en ik verkoop haast niks onder de 10 euro want ik heb ook een hekel aan al dat gedoe of dat geleur aan de deur met vreemde mensen xD.

Ik gebruik ook vaker de lokale verkoophoek dan mp om iets te verkopen maar daar is het helemaal drama

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ligt eraan hoe groot het verschil is met nieuw kopen en/of hoe graag ik het wil hebben.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    ik vind het wel belachelijk om te zien dat mensen voor een kinder shirtje of een jasje ook bijna €3 verzendkosten rekenen.
    Als ik die verkoop stop ik het gewoon in een A4 envelop, postzegel erop [een dubbele van de kinderpostzegels] en gaat het met de gewone post mee. Tot nu toe altijd goed gegaan, en zo verkoop ik alle losse kinderkledingsstukken incl verzendkosten

4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik zet eigenlijk bijna altijd bij mijn advertentie dat ze het moeten komen halen. Anders wil ik het best verzenden, maar dan moet het geld al wel gestort zijn.
    In het geval van de lego, die met verzendkosten duurder is dan in de winkel, zou ik dat wel netjes zeggen. Dan is het aan de koper wat te doen.
    Als ik zelf een keer wat koop, ga ik het ook liever halen. Ik wil het toch ook graag zien! Ik wil er best een eindje voor rijden, als het in verhouding met de prijs is.
    Kleine goedkope dingen koop ik niet via MP.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Oh mij niet. Alle beetjes helpen. Alle paar euro's zijn toch mooi meegenomen?

6. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Voor die paar euro breng ik het liever naar de kringloop zoals ik schreef. Pas nog een dierenasiel blij gemaakt met dierenbenodigdheden die wij niet meer gebruiken. Dàt vind IK mooi meegenomen.

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Belachelijk om de PostNl tarieven te hanteren? Ik vind het eerder bijzonder om bewust te weinig postzegels te plakken. Twee postzegels is voor brievenbuspost t/m 50 gram. Eén shirtje redt je misschien net onder de 100 gram (3 postzegels), maar anders zit je al snel aan 4 postzegels. Dat zijn de tarieven nu eenmaal. Belachelijk duur ja, maar je eigen werkwijze is 1 van de redenen waarom de prijzen zo duur worden.

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hangt er ook vanaf of iemand handig is met het inpakken, want soms kan het dan door de brievenbus.

Met verkopen doe ik het nog wel eens hoor. Ik heb nu ook iets dat moet naar belgië, nou prima ik ben het eindelijk kwijt en hij betaalt.
    Als ik iets wil kopen dan kijk ik altijd of ik meerdere dingen kan bestellen. Of ik geef aan hoe ik het graag op gezonden wil hebben. Ik heb nu ovulatietesten van CB via mp gekocht. Doosje, handleiding en testhouder hoeft niet mee van mij, scheelt weer een postzegel!

Deel Deze Pagina