Moet je even op facebook zoeken in de zoekbalk bij vraag en aanob of weggefhoek. Kun je gelijk zien of er 1 zit bij jullie in de buurt. Hier nl wel.
Wij verkopen hier veel via Kijiji (Canadese MP, grappig, want als je in de voorwaarden kijkt is het ook echt MP, met adres in Nederland enzo haha). Maar je moet inderdaad VEEL geduld hebben, goeie foto's, advertenties vaak herhalen en alle onzin biedingen negeren. Mijn man mailt vaak terug: "haha, grapje zeker?" Ik had hier een keer ons bed te koop gezet, boxspring, matras, alle lakens, dekens, kussens etc. Het was niet oud, en bijna niet gebruikt, dus vroeg $75, en had erbij gezet dat we NIET konden afleveren (hebben alleen een kleine auto). Krijg ik echt 10 mails per dag van dezelfde persoon dat ze het bed graag voor $30 wilden hebben, maar dat we het dan wel even moesten komen afleveren, in een stad een uur verderop... . Nadat ik drie keer vriendelijk had gereageerd dat dat dus niet ging werken heb ik die persoon verder genegeerd. Vervolgens hebben we trouwens in sneltreinvaart een huis moeten kopen (appartementengebouw was onleefbaar geworden, dankzij buurman in onderste appartement die midden in de zomer een riooloverstroming niet had opgeruimd), en dus heb ik het bed gehouden, want nu hebben we een logeerkamer Oh, en wat betreft van die geintjes als: oh, ik heb niet genoeg geld bij me... daar zeggen wij nu ook op: 'daar is de pinautomaat, en anders is het jammer'.
Gelukkig ik ben dus niet de enigste. Denk ook wel dat mensen nu vaak niet met minder nemen. Zwager en schoonzus hebben een huisje toegewezen gekregen. Onwijs leuk voor ze! Maar madam wil alles nieuw en daar hebben ze geen geld voor. Dus ik nog van joh op mp staat ook veel moois en dan spaar je elke keer weer iets zodat je te zijnde tijd alles nieuw kan kopen. Puntje bij paaltje ze moeten morgen tekenen maar gaan het niet doen omdat ze geen geld hebben om alles nieuw te kopen. Dus of het moet eigenlijk gratis weg of het koet splinternieuw zijn
Even off topic Zijn jullie nog terug geweest naar het huis of meteen gekocht? Weet nog dat je daar toen topic over had
Losse dingen kan ik ook nauwelijks verkopen. Ik heb laatst 6 pakketten op marktplaats staan (mijn normale kleding, mijn positiekleding en kleding van de kids). Ik heb inmiddels 4 pakketten verkocht. De overige 2 pakketten zijn winterkledingpakketten. Dat is nu gewoon niet slim om dat nu al op MP te zetten. Verwacht niet dat je de hoofdprijs vangt. Omgerekend verkoop ik kleding voor gemiddeld 1,50 per kledingstuk, dat er nog prima uit ziet. Mijn visie: weg = weg. Ik wil ook dingen hebben voor een schijtprijs, dat heb ik er inmiddels wel van geleerd. Ik weet nog wel in de tijd van onze oudste. Dan verkocht ik ook via marktplaats. Waar ik toen voor merkkleding 5,00 voor kon vangen, kan ik nu als ik geluk heb van mijn dochter nog maar de helft vangen. Dan nog mag ik in mijn handjes klappen. Maar ja, omgekeerd is dat net zo. Ik wil ook dingen voor een prikkie hebben.
Hier heeft toevallig net iemand een pakket kleding opgehaald. Afspraak was 22 euro, dus ze stond aan de deur, pakte een brief van 20 euro en zei 'niet meer bij me'. Dus ik zeg 'tja, dan houd ik het hier en gaat de koop niet door'. Toen kon ze opeens nog 2 euro uit haar broekzak toveren Daar heb ik dus een hekel aan....mensen die iets aan de deur komen ophalen en dan opeens nog af gaan staan dingen of net doen alsof ze dachten dat het goedkoper was.
Haha, die illusie heeft mijn vriend ook. Dat hij slapend rijk kan worden op MP. Mannenlogica noem ik het maar. Wij hadden een duowagen op MP staan, duidelijk gebruikt, van ABC zoom. Bekleding zag er niet best uit. Hij had echt verwacht er 250,00 ervoor te kunnen vangen. Ik had al vanaf het begin gezegd dat dat hem niet zou gaan lukken. Maar nee, voor minimaal 220,00 zou het verkocht worden "dat is het nog waard". Verkocht voor 100,00. Zei het toch... Wij hadden een maxi cosi pebble te koop staan met schuurplekken op de zijkanten. Moest en zou verkocht worden voor minimaal 40,00, nieuwprijs was namelijk 100,00. Ik zo dat dat hem niet ging worden dat 25,00 een rieele prijs is. En ja hoor, vandaag verkocht voor 25,00
Andersom is het ook hoor. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een broekje voor dochter op mocht halen voor bedrag x (weet exacte bedrag niet), maar had geen wisselgeld. Haar netjes gemaild, heb geen wisselgeld, heb je terug van 5,00. Ja hoor zei ze. Kom ik daar douwt ze het broekje in mijn handen, ik geef haar het geld, douwt ze het 'wisselgeld' in mijn handen. 2,00 te weinig wisselgeld gekregen van haar en toen ik het mij realiseerde was ze haar huis al ingevlucht. Wat ik laatst mee maakte is dat ik voor dochterlief kleding had gekocht in maat 74 op MP en liet versturen. 3 leggings waren het, "in goede staat, zonder vlekken legging maat 74". Ik ontving: 1 legging maat 62 in keurige staat, 1 legging vol pluizen maat 92/98, 1 broekje maat 74 vol vlekken! En als je die vrouw mailt moet je je bek houden en wordt je uitgescholden voor meest vreselijkste ziekte sloeber! Op dat moment was mijn opa net een week daarvoor overleden aan diezelfde vreselijkste ziekte.