Marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb laatst allerlei spulletjes verkocht via MP, ging allemaal erg naar tevredenheid. Nu heb ik alleen sinds ik mijn advertenties erop heb gezet, dat ik steeds gebeld wordt door een privenummer en zodra ik opneem, wordt er opgehangen... erg vervelend! Ach ja, de volgende keer zet ik er gewoon geen telefoonnummer meer bij.

2. nienke80

nienke80 Actief lid

23 mei 2007
    165
    0
    0
    Ik heb ook goede ervaringen hoor,
    had alleenb laatst wat gekocht , we hadden een deal, vervolgens vlak daarna bied 5 euro meer, wil ze met 5 euro meer laten betalen. Toen heb ik toch wel gezegd dat ze het kon bekijken. Afspraak is afspraak!

3. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nee vind het teveel moeite om eerst naar de praxis te gaan om een meetlint te kopen.waarschijnlijk hebben andere mensen zo'n ding standaard in huis maar ik dus niet.

4. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    neem een a4, 20 x 30, heb je geen meetlint bij nodig en weet je het ongeveer

5. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik heb 2 x iets gekocht via marktplaats en 2 x makkelijk verlopen, ik zag iets, belde op, bood het bod wat boven het hoogste bod zat en zei dat komen we het meteen halen,......
    dan spraken we af en heb hiermee een heerlijke tuinstoel(bed) gekocht en heb mijn babykamer via marktplaats :) erg mooi en een redelijk prijsje :)

6. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tja, enerzijds vind ik ook wel dat als je iets aanbiedt je wel duidelijk moet zijn, en wat betreft afmetingen, die wil ik ook weten zeker bij een bank ofzo..is toch wel handig als t ding ook door de deur kan ;)

Ikzelf heb negatieve en postieve ervaringen met mp, wij verkopen veel Harley's via mp, vaak weet ik bij het eerste mailtje al of iemand serieus is of niet..
    En ja wij komen ook van die sukkels tegen die bieden op een fiets waar de vraagprijs 17000 van is 7000...naja..die verwijder ik zonder pardon!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, wij hebben ook verschillende ervaringen met marktplaats, positief en negatief. Inderdaad word je spuugziek van die mensen die op het laatste moment weer afhaken of niets meer van zich laten horen, niet op komen dagen e.d.
    Wat sommige mensen ook voor een email adres hebben, ik kreeg een keer eentje die had iets van hotsexymommie@hotmail.com ofzo. Nou, ik verwachte wel een bijzonder typje, maar het was echt een sloom, saai uitziend mens, het enige wat klopte is dat ze een mommie was, want ze kwam een tafel voor haar zoon halen.
    En eentje met strontirritante kleine kinderen, ze waren nog niet binnen of ze stonden al op mijn bank te springen en met hun handen tegen de ramen te slaan. Oprotten, ben wel boos geworden.

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Whoehahaha :)

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Tuurlijk en daar hebben ze ook recht op, maar er zijn er veel bij die door blijven zeuren, en nou juist daarom gaat het.

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja bieden ze voor een kinderwagen van 1 jaar oud, 40 euro.
    Heb de mail beantwoord met welkom in 2007 waar alles geld kost, het bedrag 275 komt eerder aan de beurt, de bod is verwijderd.

Je kunt ook mailen, ik ben sinterklaas niet, weggeven kan ik hem altijd nog ;)

11. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hier ook wel goede ervaringen met MP.....en inderdaad als verkoper kun je best een klein beetje moeite doen en de maten opmeten!

12. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    hahahah wat een leuke reacties.. je heel irritant die mensen.. heb over het algemeen best positieve ervaringen.. alleen 1 keer is een pakketje zoek geraakt.. stond er ook op.. ik die mensen vals beschuldigt... wel netjes maar toch.. wel later ff mn excuses aangeboden maja als iets er na 3 weken nog niet is ga je toch je bedondert voelen!

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja zo had ik een keer schoentjes voor Iman gekocht (crocs). Die vrouw zou ze de volgende dag naar het postkantoor brengen.
    Na 4 dagen haar gemaild dat er nog niets was.
    Geen reactie.
    De dag erna gemaild dat ik t geld zou laten terugboeken via de bank.
    Mailde ze: wacht nog 2 dagen als ze er dan niet zijn los ik het persoonlijk op, maar ik heb ze echt naar het postkantoor gebracht.
    2 dagen later: daar kwam het pakje, met op de sticker heel duidelijk de datum van 2 dagen eerder... Zucht... Waarom zeg je dan niet gewoon, sorry maar ik heb ze nog niet weg kunnen brengen?

14. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    dat kan dus niet!
    dan zou iedereen wel heel goedkoop kunnen shoppen! ;)

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ja en het probleem is dat als je het geld hebt overgemaakt dat je het dus niet meer kunt terugboeken.
    Althans bij mijn bank dus niet.
    Ben er dus heel voorzichtig mee geworden met geld overmaken.

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Jep ik wist dat t niet kan... Maar ik wilde n beetje druk op de ketel zetten haha... Misschien wist zij t wel niet... Anders had ik gemaild dat ik met de bankgegevens naar de politie zou gaan...

17. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    hihi..leuke verhalen....ik ben een koper van mp. Verkopen vanuit Curacao is onbegonnen werk. Ik laat het altijd opsturen naar mijn vader en die verstuurt zo 1 x per maand een pakketje naar Curacao.

Mijn grootste irritatie: van die ongeduldige verkopers...ze mailen dat ze akkoord gaan....dat lees ik pas 6 uur later (vanwege tijdsverschil) en reageer dan. Vaak hebben ze het dan al verkocht aan een bieder die 1 euro meer biedt........super irritant.

Irritatie 2: zeggen dat product in uitstekende staat verkeert, maar blijkt bij ontvangst al vreselijk verwassen te zijn (ik koop voornamelijk kinderkleding) of zelfs kapot!

2x problemen gehad met koper die niet leverde.....na veel druk uitoefenen kreeg ik toch het aangekochte artikel........

Vandaag weer een pakket hema kleding binnen gekregen...leuk.leuk!

Ow ja...voor sommigen: de bod?......spreek dan over de bieding...anders is het toch echt het bod....toch handig als je vaak op MP zit...

18. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    gelukkig heb ik tot nu toe nog geen vervelende ervaringen met marktplaats gehad.

ff afkloppen :) :)

alles wat ik via MP heb gekocht is ook keurig afgeleverd en ook altijd op tijd. heb zelfs een keer iemand getroffen die het langs kwam brengen om mij verzendkosten te besparen 8) 8) deze meneer was vertegenwoordiger en toen ik tel. contact met hem had zei hij dat hij een paar dagen later in de buurt van mijn woonplaats was en het dan eventueel wel langs kon brengen (was toch een verschil van 25 km wat hij om moest rijden)

het hoogste wat ik ooit op de gok heb overgemaakt was 110 euro en daar heb ik toch wel ff van in m'n rats gezeten. maar wat ik meestal doe is even kijken wat de verkoper nog meer aanbied op MP, als ze dan meerdere advertenties hebben waarin ze bv. kinderkleding of speelgoed ed. aanbieden heb ik er meer vertrouwen in en durf ik het vaak wel aan.

mijn gevoel zegt vaak ook wel of het te vertrouwen is, heb een keer geboden op een zeldzame cd van iemand die in belgie woonde, deze ging akkoord en mailde zijn gegevens, ging toen ook om best een hoop geld, dus eerst ff gegoogled, toen bleek dat adres niet eens te bestaan in de betreffende stad. ja, toen heb ik ook gewoon maar niets meer van me laten horen :oops: :oops: , maar aan de andere kant heb ik dus ook niks meer van hem gehoord :confused: :confused: en dan heb ik al gauw zoiets van..... dat zal geen zuivere koek geweest zijn.

wat wel inderdaad irritant is, is dat je geen mail terug krijg als je een bod gedaan heb. heb een paar dagen terug iemand een mail gestuurd met een bod en heb nog steeds geen antwoord :x :x advertentie staat er nog wel, er is niemand die een bod heeft gedaan en als ze mijn bod te laag vinden dan kunnen ze toch wel even een mail terug sturen, kan ik tenminste vragen wat ze er wel voor willen en dan eventueel tot een prijs komen waar iedereen tevreden mee is!
    maar ja, ivm de vakantietijd wacht ik nog maar ff af :rolleyes: :rolleyes:

19. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb laatst een bokszak te koop gezet op mp en daar had ik geen foto van, dus heb ik wel even de moeite genomen om de maten op te meten en erbij te zetten. en ik heb ook mail gehad waarin ze vragen of die er nog goed uitziet enz gewoon beantwoord binnen een week is ie verkocht makkelijk hoor! heb ook wel eens een auto erop staan vreselijk dan is de vraagprijs 9000 euro en gaan ze 4000 euro bieden wat een idioten daar reageer ik dus gewoon niet op!

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb nu een hondenbench op MP staan en word suf gemaild en krijg heel veel biedingen.

Gisteren een mail gehad van een meneer die zeer veel interresse had in de bench en of ik de bench op gereserveerd wilde zetten,hij zou hem vandaag ophalen.

Heb net een mail gestuurd of hij nog kwam,maar hij laat niets van zich horen :rolleyes:

Ondertussen moet ik Nee sorry hij is gereserveerd verkopen :(

Deel Deze Pagina