Marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik vind die onzin biedingen zo irri.. dan heb ik een heel mooi pakje te koop met broekje, truitje,romper, mutjes en bieden ze 1.50.. ja wat denk je nou zelf?

als je gewoon niet veel te besteden hebt oke maar mail dan even..

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ja, je hebt er lui bij. En dan zet ik er vaak nog bij dat ik onzin biedingen verwijder. Mja, mensen proberen het toch.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, of mensen die alleen via de email gaan bieden, i.p.v. op marktplaat zelf. Wij hadden een keer een computer te koop staan, nou, ik kreeg geloof ik elk half uur wel een nieuw bod, maar ja, de een via de mail en de ander via marktplaats, was echt niet meer bij te houden. Ik vraag tegenwoordig ook altijd een telefoonnummer, want die types die helemaal niets meer van zich laten horen of niet op komen dagen ben ik spuugzat. Heb ook wel eens van die heel opdringerige mensen gehad met 'die fiets ga jij mij verkopen voor X-bedrag'. Ja, als je de hoogste bieder bent en anders toedeloe.

4. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Kleine tip: In plaats van de advertentie verwijderen, zet ik hem op "gereserveerd" (kan bij het veld waar het bedrag is ingevuld). Ik haal de adv pas weg, als de spullen weg zijn ;)

5. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Dat doe ik ook inderdaad de volgende keer.

Wat ik ook weleens (vaak) doe om onzinbiedingen te voorkomen is een kennis/vriendin laten bieden. Dan moeten ze hoger bieden en kunnen ze niet met een belachelijk bod aankomen. Ik heb nu mijn kinderwagen te koop staan en kreeg een bod van 50 euro (dat ding is maar een paar maanden gebruikt). Een vriendin heb ik 160 laten bieden in de hoop dat mensen hoger gaan bieden. Ik wil er namelijk toch wel minimaal 200 voor hebben.

6. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Grrr irriteer mij ook af en toe groen en geel aan sommige mensen op mp.

Nu weer, ik had op een broek geboden, kreeg een mailtje terug ik ga akkoord met je bod, moet ik het verzenden of kom je de broek halen?

Ik weer teruggemailt : Ziet de broek er nog wel goed uit, (de pijpen stonden niet op de foto) en graag verzenden, hij kan door de brievenbus als het goed is. (2.40)

Stuurt ze terug, oke ik ga het navragen en laat het je weten. Als ik het geld binnen heb stuur ik het op. ..

Nou ik wachten op het bedrag van de verzendkosten, aangezien ze dat wou navragen, hoor ik vervolgens een aantal dagen niets, krijg ik een mail, ik heb nog geen geld van je ontvangen dus ik verkoop de broek aan iemand die zijn afspraken wel nakomt.

:evil:

Beetje apart, dus ik gemailt dat we een overeenkomst hadden en dat ik zonder bankrekeningnummer niets kan overmaken.

Zij gemailt dat ze geen overeenkomst meer heeft met mij en dat ze haar bankrek nmr wel heeft verstuurd. (dus niet he! )
    Stuurt ze dat mailtje door, staat dus geen bankrekeningnmr in.

Dus ik weer gemailt, ik zie geen bankrekening nummer staan hoor?
    jij wel?!

Noujaaaaaa zal wel komen omdat na mij er nog een aantal mensen zijn gaan bieden op die broek, en dat ze daarom hem niet meer wil verkopen? ik weet het niet,

maar we hadden toch een overeenkomst?

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb best goede ervaringen hoor, maar ja, omdat het best populair is de laatste tijd komt er een boel rotzooi op af. en veel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

het enigste waar ik heel erg op tegen ben is de handel in dieren. dat gaat regelmatig mis,en er zitten veel broodfokkers op mp

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb 1x een hond op marktplaats gezet want dat was steeds vechten met mijn andere hond(stel dat je kind ertussen komt). wat een reacties zeg het was ook een teefje, we hebben er uiteindelijk een goed huis voor gevonden en nog contact met de nieuwe eigenaar. maar je krijgt de meest rare reacties.

9. Iejoor2510

27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Zo hebben wij een tas op mp staan, waarvoor de verzendkosten 6,20 zijn maar de verpakking voor de verzending 3,50, dus ik vraag 10,00 verzendkosten erbij, waarop de koper zegt, ik ben net bij de postkantoor geweest en daar heeft men het over 6,20 kosten, ja meneer de koper, denkt u dat ik u voor 3,50 wil bedonderen? of wilt u dat ik voor de kosten op draai...wat denk je zelf...

Ellis

10. Niet meer actief

verpak je hem in een zak met een gouden randje dan?
    Bij de supermarkt krijg je gratis dozen om de tas in te doen hoor, ik vind 3,50 voor een doosje of zakje ook wel errug veel :confused:

11. Niet meer actief

als je je stoort aan biedingen, dan moet je de bieden-knop uitschakelen, simpel.
    Ik zelf zou ook 1,50 bieden, waarom niet, het is het proberen waard en stel de verkoper gaat wel akkoord, heb je wel een koopje kunnen slaan, toch?

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    verzendkosten zijn inderdaad 6.20, maar ik moet er of 15 min. voor op de fiets, en dan nog in de rij bij het postkantoor. of met de auto kost het me parkeer geld, dus waarom zou je geen verpakkingskosten vragen? moet je bij bepaalde bedrijven ook betalen. en als ze dat te veel vinden, dan kopen ze toch gewoon in de winkel. kan ook
    maar ik bereken altijd alleen het verz.tarief, niet de verz. kosten, maar snap dus wel dat mensen dat doen.

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Sommige mensen doen het in een speciale envelop van het postkantoor.
    Het kan ook gewoon in bruin of rood inpakpapier.
    p.s wist niet dat er zoveel reacties op dit topic kwamen ;)

14. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    3,50 voor verzenden? Doe jer een lintje omheen ofzo?
    Je kan gewoon een doos bij de super ophalen en wat kranten als opvulling doen.

15. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Persoonlijk zou ik ook vallen over die 3,50....er zijn inderdaad ook wel andere manieren (inderdaad doosje van de supermarkt)

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Of de 3,50 in de prijs van de spullen die je verkoopt al berekend hebben.

17. Niet meer actief

ik heb er dan vaak wel een vraagprijs bij staan hoor.. kreeg vandaag ook een mailtje waarin stond.. wat vraag je voor de broek? terwijl er bij de advertentie staat 20,- :(

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik had ook leuk bod gekregen op mijn servies
    50.000 euro grappenmakers

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hier nog een die zich ergert aan marktplaats.

Had laatst een ontzettend leuke winterjas gezien voor mijn zoontje. Was de goede maat maar wilde zeker weten of ie niet te klein of te groot zou vallen. Dus ik een mail gestuurd of ze t achterpand op wilde meten. Geen reactie. Toen maar een bod uitgebracht. Ook geen reactie. En in een keer was de advertentie gewoon verwijderd! Ik heb diegene een email gestuurd: "Ik ga er vanuit dat de jas verkocht is? Kleine moeite om een email terug te sturen".
    Toen kreeg ik ineens wel reactie! Hij/zij schreef: "Ik krijg per dag 80 emails over marktplaats en ben nogal druk".
    Ik heb er toen niet meer op gereageerd maar dacht bij mezelf: Als je het niet bij kan houden moet je niet zo veel op MP zetten. Ze had ongeveer 5 pagina's met advertenties.

En nu ook... heb zelf iets te koop gezet. Duurde even voordat ik reacties kreeg. Maar uiteindelijk begonnen ze dan te bieden en heb het object verkocht. Betalingsgegevens vorige week vrijdag gemaild. Ik weet dat het nog niet zo lang geleden is maar tegenwoordig heeft iedereen internetbankieren en dan is het er met 1 werkdag. Nu nog geen betaling... kreeg straks wel een email dat het morgen of overmorgen op mijn rekening zou staan. Tja... lastig hoor. Ik moet dit toch afwachten maar ondertussen heb ik nog 2 "klanten" die het graag willen kopen... En nog voor meer geld ook! Maar ja... ben dan weer zo eerlijk. Met haar heb ik het zo afgesproken... :(

Iejoor: Ik vind 3,50 voor verpakkingskosten ook aan de hoge kant...

20. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik koop en verkoop ook veel via marktplaats.

Heb nu op een sinterklaas en zwarte piet wuppie geboden.
    Inmiddels via mail contact met de verkoper.. krijg ik steeds mailtjes met tekst zoals dat iemand opschrijft wat hij/zij denkt.. hihi..

ik zel een stukje copieren, dan is het wat makkelijker te volgen denk ik.

------------------
    Hoi Susanne,

uuhmm...jah okejj..ik moet alleen nog ff kijken voor het paket en zo ik stuur zo wel mijn pinpas code ding u begrijpt wel wat ik boedoel...ben even de naam kwijt.

---------------

Deel Deze Pagina