Marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iejoor2510

27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Dat nog net niet, maar als ik iets nieuws verkoop dan doe ik dat niet in een oude doos, maar netjes in een verpakdoos van de postbank, zou ik ook prettiger vinden als ik wat nieuws koop...

2. Iejoor2510

27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Dat ben ik ook wel met je eens, maar het is een nieuwe camelback die niet zo maar is op te sturen, dus heb ik op het postkantoor een doos gehaald waar die inpasten, wel zo netjes, ik moet het ook betalen en als iemand het daar niet voor over heeft even goede vrienden maar ik ga niet zelf voor de kosten op draaien, geef de kosten netjes door, hij mag het ook komen ophalen, dan kost het helemaal niets maar dat wilde hij niet...

3. Iejoor2510

27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Nog even en dan hebben we een hele discussie over 3,50.

Even voor de duidelijkheid, dit was voor mij de eerste keer dat ik iets moest opsturen, en achteraf gezien had ik het dan ook anders moeten doen, maar wij maken ons er druk om terwijl de koper netjes al betaald heeft. De koper heeft een goede koop gedaan want die lacht om de prijs die ik gevraagd heb dus die 3,50 kon er echt wel af hoor...

maar bedankt voor alle suggesties...

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ja hier ook een marktplaats verkoper en koper!

Het enige waar ik mij aan erger is van die mensen die hele hoge bedrage bieden...
    Als je dan gaat kijken, blijkt vaak dat ze zelf hetzelde op marktplaatst hebben gezet en door bij jouw een hoog bod neer te zetten andere afschikken om te bieden, zodat hun meer kans maken!
    Erg triest vind ik dat!

Verder geen slechte dingen..Ja mijn buurjongetje had een spelcomputer gezien, geld over gemaakt(en niet zo weinig ook), nooit meer wat van gezien en gehoord he..zo zielig, had hij heel lang voor gespaard! Ben dus erg voorzichtig met geld overmaken. En als ik het niet helemaal vertrouw en het is een duur artikel dan laat ik het opsturen door te betalen aan de postbode!(ff kwijt hoe dat heet)

kus miek

5. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    onder rembours ;)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    @ lentefee: jammer want kan nog wel wat rieten manden gebruiken voor in onze roomdevider maar ja, dan zal ik toch echt moeten weten of ze passen en ja dan heb je de maat nodig he?

Maar goed, dan gooi je ze toch weg als t teveel moeite is ze te meten denk ik dan...

Inderdaad, zo zie ik het ook. Je wilt het verkopen of niet!
    Als iemand mij vervelend te woord staat na een vraag dan rapporteer ik dat aan marktplaats. Dan stuur ik het emailtje mee. Maar dan moeten ze echt bot zijn. Dat willen ze graag. Het is namelijk de bedoeling dat er gewoon volwassen wordt gehandeld en niet flauw wordt gedaan.

Ik heb zelfs net een emailtje gehad van iemand die haar buggy heeft verkocht aan de hoogste bieder. Ik had ook geboden, maar niet zo hoog. Ze vertelde netjes dat hij was verkocht en bedankte mij voor de bieding.
    Nou dat vind ik echt super!

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij zitten ook best veel op markplaats.
    Heb er nu een voortent op staan, en daar is nu een bod op gekomen, van maar 50 euro!
    Ja, daag, daar trappen we dus echt niet in. :(

Wel ooit 2 kaartjes van het Guus Meeuwis-concert verkocht afgelopen keer.

Zelf hebben wij een eethoek via marktplaats gekocht. Die zijn we zelf wezen halen, was wel een eindje rijden maar dan heb je ook wat. ;)
    Het was ook maar 75 euro, dus voor de prijs hoefde we het niet te laten.
    Dus nu hebben we mooi een tafel met stoelen in de keuken staan, waar we al veel plezier van gehad hebben. :)

8. Luuntje

Luuntje Lid

3 feb 2007
    74
    0
    0
    ow ow marktplaatsergenissen :( breek me de bek niet open :D

Wat doen jullie als mensen kleding op willen halen?
    Ik heb er een 2 keer zo'n negatieve ervaring mee. Ik heb wel de mening kijken=kopen anders ga je maar fijn naar de winkel waar je een kassabon krijgt. 2 keer iemand gehad die alles wou passen en vervolgens niks mee nam. Voor thuisgebleven waarvan er 1 nog veelste laat was......goed jullie begrijpen vast hoe boos ik toen was.

Nu heb ik dus eigenlijk zoiets van liever niet op komen halen maar gewoon alles versturen maar heb ook weer het gevoel dat ik verkoop mis. Dus hoe lossen jullie zoiets op?

9. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik zet nooit iets op "gereserveerd" ik laat het gewoon als te koop staan want sommige mensen komen gewoon niet opdagen,
    ook laat ik niet bieden als ik een vaste prijs wil hebben

waar ik echt een hekel aan heb is mensen die komen "kijken", hallo ik ben geen winkel of zo! je komt om het mee te nemen of je komt niet, punt.

10. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had laatst een kast op MP gezet, twee foto's erbij, afmetingen erbij. Krijg ik mails: wat zijn de afmetingen? Kunt u mij een foto toesturen?

Er was een kerel die zou de kast komen halen, afspraak gemaakt etc. Nou, 't is nu drie weken geleden, die oen moet nog komen!

Inmiddels de kast lekker weggegeven aan vrienden. MP is wel een gedoe hoor af en toe...

11. Niet meer actief

grrrrrrrrrrrr kan er nu nog kwaad om worden....

Ik heb giga veel dingen van de zwangerschap op staan.... nou ik weet niet of het door de hormonen komt... maar uhhhhhhhhhh ik ga dan nadenken van uh was ik ook zo! hahahahaha...

k ben momenteel bezig met mijn eigen webshop en ga het op die manier gewoon lekker verkopen en daarna komen er nieuwe dingen bij te staan zoals baby kleding en overige benodigdheden

12. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik ben gek op marktplaats, maar haat het ook. Wat zijn er toch een hoop onbeschofte mensen in nederland zeg.
    :evil: :evil:

Ik had vorige week mijn oude maxi cosi op marktplaats gezet, want deze past niet op mijn bugaboo. Iemand mailt een paar keer ik kom hem halen. Ze kon alleen om 7 uur. Dus ik ff wachten met mijn dochtertje op bed leggen....je raad het al, komt gewoon niet opdagen. Dat snap ik niet, dat is dan iemand die nog moeder moet worden! nou daar komt dan ook weinig van terecht he...doos! Je kan toch ff mailen ik zie ervanaf.! kleine moeite.

Heb het al zo vaak gehad, met kleertjes ophalen, fietsstoeltje ophalen, ze komen gewoon niet! verstuur dus liever iets. Mensen aan huis, liever niet meer. En vaak die shitsmoesjes...stond in de file, moeder overleden...blablabla, loosers!

zo het is eruit ;)

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Aaah ik heb ook weer wat, wat vinden jullie hiervan?

Omdat we het financieel niet al te breed hebben momenteel heb ik ook wat dingetje te koop staan op marktplaats, waaronder een paar PS2 spellen.
    Nu was er na een week nog geen bod gedaan op een spel, en toen ik uiteindelijk een bod kreeg van 5 euro had ik zoiets van.. tja, niet veel maar goed, anders krijg ik er helemaal niks voor dus had ik een mailtje gestuurd dat ze hem wel mocht hebben.
    En nu? Blijkt dat spel heel gewild te zijn, de een na de ander biedt of mailt en dat terwijl ik hem op gereserveerd heb staan, het hoogste bod staat momenteel op 17,50 euro :(

Ik heb het geld van haar nog niet binnen, ze zei dinsdag dat ze het over had gemaakt dus het kan natuurlijk nog wel komen... maar nu iets wegdoen voor 5 euro terwijl ik net gecheckt heb dat dat spel opeens 40 euro in de winkel kost?

*zucht* Weet ff niet of ik nu netjes moet zijn (waarschijnlijk wel) of eerlijk moet zijn naar haar dat ik er toch meer voor wil hebben, dat ik me vergist heb in de waarde etc.

Jullie zullen allemaal wel zeggen dat je dat niet kan maken, maar ik weet het niet meer hoor, voor iemand die echt op de centen moet letten nu is dit wel heel frustrerend :(

14. Niet meer actief

hoi hoi, wat ik zou doen is haar nog een email sturen en zeggen dat het vandaag binnen dient te zijn, anders gaat het over. Zo doe ik het bij voorbaat al. Ik zet in mijn advertenties standaard, dat binnen 3 dagen het geld op mijn rekening dient te staan anders is het weer voor de verkoop en dat werkt altijd! En je moet niet al te snel zijn hoor met een bod accepteren.

Succes!

15. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    trouwens gebruiken jullie voor marktplaats je eigen email-adres of een hotmail bijv.?

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    haaahaha wat geweldig jullie verhalen, al is het voor jullie natuurlijk helemaal niet leuk...

Ik heb al veel verkocht op marktplaats, waaronder veel studieboeken. Heb nog nooit moeilijkheden gehad, altijd netjes geld e.d. Alleen laatst had ik iemand een boek beloofd dat ik al eerder verkocht had, dat vond ik wel heel erg van mezelf.

Ik heb nu voor het eerst een bieding gedaan op iets. Ik heb meteen de vraagprijs geboden, maar die persoon is niet erg happig, ik heb er nog niks van gehoord helaas...

17. Luuntje

Luuntje Lid

3 feb 2007
    74
    0
    0
    Ik had mijn eigen email van home

Deel Deze Pagina