Onze prachtige ster; Thijn

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Lindavvv, 5 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ha lieve mama's,

    Ook ik mag hier nu even mijn verhaal schrijven. Van me af schrijven. Mijn zoon hier een plekje geven.

    Op 23-03-2020 zijn wij namelijk de geweldige trotse ouders geworden van onze prachtige zoon Thijn.
    Hij is geboren na een zwangerschapsduur van 20 weken en 6 dagen.
    Hij was 26 cm lang en 360 gram zwaar.
    Hij was prachtig.

    Hij is geboren, omdat wij die keus hebben gemaakt. De meest onmenselijk keuze die een ouder kan maken.
    Tijdens de twintig weken echo hebben wij namelijk slecht nieuws gekregen. Er was sprake van een open ruggetje en daarbij behorende afwijkingen aan het hoofdje.
    Na deze echo zijn wij doorgestuurd naar het UMCG waar we meerdere uitgebreide onderzoeken hebben gehad. De echo's lieten zien dat de open rug redelijk hoog zat, maar er waren grotere zorgen om zijn hoofdje. Zijn hersens waren niet goed aangelegd en waren zelfs verschoven naar de nek. Er was ook veels te veel vocht.
    Uiteindelijk hebben we gekozen om hem leed en pijn te besparen. We hebben de keuze gebaseerd op liefde en geborgenheid en hebben gekozen hem veels te vroeg te ontmoeten.

    Na de geboorte zijn alle diagnoses 'gelukkig' bevestigd. De afwijking in de rug zou o.a. ervoor gezorgd hebben dat hij nooit had kunnen lopen, dat hij incontinent zou zijn geweest. Zou gezorgd hebben voor vele ritjes naar het ziekenhuis en pijn. De afwijkingen aan het hoofdje zouden gezorgd hebben voor een zware geestelijke handicap, voor mogelijke epilepsie, mogelijke ademhalings- en slik problemen, ect.
    De artsen hebben zelfs getwijfeld of hij geleefd zou hebben als hij voldragen zou zijn geweest.
    We hebben dus de juiste keuze gemaakt voor onze zoon, maar dit maakt het niet minder pijnlijk voor ons.

    Hij is levenloos geboren, wij hebben hem drie heerlijke en moeilijke dagen thuis gehad en op vrijdag 27-03-2020 hebben we een afscheidsdienst gehad en is hij gecremeerd. Hem achterlaten in het crematorium was moeilijker dan al het andere bij elkaar.
    Het feit dat ik hem nu nooit meer zal zien, zal aanraken, een kus zal geven of even bij me kan nemen is bijna ondragelijk.

    Ik vraag het me af of ik hier ooit vrede mee zal hebben, of ik mezelf ooit kan vergeven dat ik zo'n keuze gemaakt heb.

    Zijn afwijkingen waren volslagen willekeur. Er zijn geen genetische afwijken uit ons onderzoek gekomen, niemand in beide families waar dit bij is gebeurt. Gewoon stomme domme pech.
    Ik vraag me af hoe ik een derde zwangerschap door ga komen. Hoe ga ik dat 'rechtvaardigen' in mijn hoofd naar Thijn toe. Hoe ga ik mijn lijf en de zwangerschap vertrouwen. Want hoe rauw dit rouw proces ook is, die wens voor een kindje is er nog steeds.

    Liefs Linda
     
  2. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  3. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.149
    1.942
    113
    Wat een verdriet.. Heel veel sterkte toegewenst, dikke knuffel!
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.869
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie Thijn, wat verschrikkelijk dat jullie hem weer hebben moeten laten gaan.
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  5. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Heel veel sterkte lieve mama :(
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  6. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wat oneerlijk, domme stomme pech.
    Jullie hebben de juiste keuze gemaakt, uit liefde voor hem. Hij kent alleen maar liefde.

    Heel veel sterkte
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  7. maja246

    maja246 Fanatiek lid

    7 okt 2009
    1.467
    30
    48
    Heel veel sterkte, wat een intens verdriet.
    En wat fijn dat jullie wel een paar dagen bij elkaar hebben kunnen zijn.

    Ik gun je zo de dag dat je je erbij neer zal kunnen leggen dat het zo gegaan is, ik hoop zo dat je die dag zal beleven.
    En je dan ook zal voelen dat jij jezelf niets te vergeven hebt! Integendeel, je hebt je zoon pijnloze liefde geven. Je bent zijn moeder en zo zal het altijd blijven.

    Verlos jezelf alsjeblieft van schuldgevoelens, dat is zo oneerlijk naar jezelf. Het is al moeilijk genoeg.
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  8. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Heel veel sterkte met dit verlies. En ik snap je helemaal dat je alsnog voor een kindje wilt gaan , zo veel liefde om te geven en te delen. Hopelijk is het je nog gegund , en dat Thijs nog een broertje of zusje mag krijgen. Maar nu eerst dit een plekje geven.

    Sterkte
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  9. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Lieve @Lindavvv ik ken je natuurlijk van de najaar groep.
    Wil je heel veel sterkte wensen..❤️
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wat een vreselijke beslissing hebben jullie moeten maken :(
    Heel veel sterkte ❤️
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  11. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.938
    12.413
    113
    Vrouw
    Wat een moeilijke beslissing hebben jullie moeten maken. Gefeliciteerd met jullie mooie zijn en heel veel sterkte om dit een plekje te geven.
    knuff
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  12. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Heel veel sterkte ♥️
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  13. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.852
    113
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie zoontje.
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  14. MamavanThiemo

    MamavanThiemo Bekend lid

    21 okt 2012
    550
    11
    18
    Veel sterkte met dit grote verlies, het is zo'n heftige ervaring
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heel veel sterkte en wat moedig dat jullie hem dit leed wilde besparen.
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  16. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie zoontje.
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  17. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Heel veel sterkte. Wat een moedige keuze.
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  18. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Lieve mama,

    Zoiets zou niemand mogen meemaken, en helaas spreek ik uit ervaring. Zelf een soortgelijk verhaal : wij zijn afgelopen februari bevallen van onze dochter Marley, bij 21+5 weken na ook een slechte 20 weken echo.. .ik wens jullie alle kracht toe om dit te kunnen verwerken. En wat betreft een derde kindje, ook dat begrijp ik als geen ander! Als je ooit wilt praten mag je me altijd een pb sturen.

    heel erg veel liefs ❤️
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  19. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    933
    316
    63
    Vrouw
    Veel sterkte met het grote verlies van jullie zo geliefde zoon Thijn. Jullie hebben deze keuze dan wel gemaakt, maar eigenlijk hadden jullie geen keuze. Het is zo verdrietig. Logisch dat de wens er nog steeds is voor een kindje. Je hoeft je straks niet schuldig te voelen als jullie er weer voor willen gaan. Het zal geen vervanging zijn voor Thijn, maar Thijn gaat op termijn gewoon een trotse grote broer worden.

    Wij hebben 7 jaar geleden in jullie schoenen gestaan. Ons meisje had een hele complexe hartafwijking. We hebben uiteindelijk er ook voor gekozen om de bevalling vroegtijdig in te zetten. Ze werd geboren na 23.3 weken. Het was een moeilijk periode, maar uiteindelijk ga je een weg vinden met je kindje in je hart. En nog steeds doen wij samen als gezin iets op haar geboortedag. Ze wordt niet vergeten. Ze hoort er altijd bij. Jullie Thijn zal er altijd bij horen.

    Sterkte!
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  20. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.764
    4.728
    113
    Vrouw
    Wat een moeilijke keuze hebben jullie moeten maken. Er is niets wat je jezelf zou moeten vergeven.. deze keuze getuigt juist van enorm veel liefde!

    Heel veel sterkte met dit oneerlijke verlies.
     

Deel Deze Pagina