zolang we het geslacht niet (kunnen) weten denken we na over jongens en meisjes namen. Ik zou het mooi vinden om de naam van mijn overleden vader te verwerken in de babynaam, maar dat lijkt heel lastig. Zelf ben ik helemaal niet creatief, dus misschien is er hier iemand met een goed idee. We houden van korte, Nederlandse namen, maar niet te ouderwets. Mijn vader heette Bert, van Elbertus. Als jongensnaam vinden we Bert niet mooi. Daarnaast willen we wel een vernoeming maar niet exact dezelfde naam. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Elbert of Bertus of Bertran als tweede naam voor een jongen? En een meisje... Elle, Berte, Bette, Else? Succes, ik hoop dat je er iets aan hebt
En wat als je er bijvoorbeeld bert-jan van maakt dan Moeilijk Be of berend is het enigste wat ik kan bedenken
Deze is wel lastig! Elbertus / Bert is wel een lastige naam. Wat ik zou doen is opzoek gaan naar een leuke naam die bijvoorbeeld dezelfde begin letters hebben. Voorbeeldje: Jongen: Elke Meisje Elin Je kan de namen ook vervormen dus, Jongen: Elberto Elbert-Jan Bert vertalen naar het engels: Berry. Maar dat kan ook met andere talen... Ben een beetje lui voor die zoek actie lol. Bij een meisje kan je het ver vrouwelijken: Elbertina, Elbertha, Elbertaine. En dan een mooie nick naam geven zoals Ella, Ellis, Ellie, Elle, Bebeth kan ook nog wel. Wat mij de mooiste oplossing lijkt is deze: De betekenis van Elbertus opzoeken. En dan een leuke hippe naam met dezelfde betekenis gebruiken. Ik kan nu niet zo snel iets vinden van Elbertus maar volgens mij is dat een variant van Bert. De naam Bert betekend: `glorieuze` Nou op zoek naar leuke namen met dezelfde betekenis! suc-6.
Wat een reacties allemaal, dank jullie wel! Ik ga er eens voor zitten binnenkort om er goed naar te kijken.