Hi dames, Ik heb jullie hulp nodig Wij zijn in verwachting van ons eerste kindje en twijfelen erg over de naam. Nu zit het zo, we hebben een hond genaamd: Nala. En qua naam vinden wij Luca heel erg leuk! Alleen dat lijkt natuurlijk best op elkaar.. Nu kan je qua roepnaam natuurlijk wel 'Luc' gebruiken. Maar ik ben toh benieuwd wat jullie vinden. Andere namen die we ook leuk vinden maar er nog niet uitspringen zijn: Levi Xavi Lucas Maar Luca vinden we toch het leukste. Wat zouden jullie doen?? Helluuuuup Liefs xoxo
Ik vind Nala en Luca eigenlijk helemaal niet op elkaar lijken. Zou het zelfs prima voor een broertje en zusje vinden. En in dit geval gaat het "maar" om een hond. Dus ik zeg gewoon doen!
Als jullie die naam mooi vinden zou ik hem gewoon gebruiken. Een hond heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven. Een kind moet lang met zijn/haar naam doen, dan is het wel fijn als die naam echt is wat je wil.
Ik vind het niet echt op elkaar lijken hoor... Of mis ik iets? Zou in ieder geval gewoon de naam gebruiken.
Ah dank jullie wel! Omdat het allebei eindigd op een 'a' is de klank voor een hond al gauw het zelfde. Daarom dacht ik dat Nala & Luca het wat ingewikkeld zou kunnen maken.. ik weet niet zo goed uit hoe ik het uit kan leggen.. wanneer ik het uitspreek kijkt Nala op bij uitspreken van de naam Luca.. vandaar Maar we zijn zooo dol op de naam dat we denk ik gewoon over stag gaan! Mede dankzij jullie reacties, thanks!
Kan prima hoor! Bij ons was Sara een dingetje. Onze kat heet zo, maar noemen we Saartje. Om je kind dan ook Sara te noemen... wat afgekort wordt tot Saar. Daarnaast hebben we inmiddels een veel leukere naam