naam met dezelfde eindklank?tjonge, twijfelkont!

Discussie in 'Babynamen' gestart door maartje25, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo dames,

Daar ben ik weer!:) tjonge die namen blijven maar door mn hoofd spoken en we komen er maar niet uit. We hebben nu ons lijstje wel teruggebracht naar 3 namen, dat is al heel wat! :)

-N.ienke
    -A.mber
    En J.asmijn

Nu vind mijn man J.asmijn HEEL erg leuk maar ik heb er een beetje 'moeite' mee dat deze naam dezelfde eindklank heeft als ik. Mijn naam eindigd namelijk met "l.ein"
    Ben ik nou zo'n zeurpiet? Of zouden jullie dit ook vermijden?
    Ik twijfel sowieso overal over dus wat dat betreft...dat zullen die fijne hormonen wel zijn :)

Gr maartje

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    ik zou ten eerste kiezen voor Amber! Vind ik een Super leuke naam!!

en ik denk dat je een beetje door draaid :p haha! Wat maakt dat nou uit als het rijmt op jou naam! Maarja, dat vind ik!

3. maartje25

Dat ik een beetje doordraai kan best kloppen haha! Ik kan geen naam meer zien! Ik wil de goede keuze maken maar, wat is de goede he?! Ik droom er snachts zelfs over :) als die dromen dan ook eens duidelijkheid gaven .... maar nee... :(

4. maartje25

Tjonge, wat slim weer! Hij staat onder het verkeerde onderwerp. Kan iemand hem naar 'baby-namen' verplaatsen?

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    haha, ja dat zou heel handig zijn! Maar jullie vinden beiden deze namen leuk? Dan zou ik een paar punten na gaan...
    - zijn er bekenden die 1 van de namen hebben?
    - rijmt het op ons eigen naam en wil ik dat? :p
    - is het een naam waar veel scheldwoorden op rijmen? (daar kijk ik wel naar)

als je voor jezelf (samen met je partner) vragen beantwoord, kom je misschien ook op de juiste naam, en kun je 1 of 2 namen al door strepen! Als je ze alle 3 mooi vind.. Tsja dan zou k dat nog overwegen! :)

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    T zou mij niet uit maken.'
    Als dat DE naam is voor jullie meisje.....

7. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ligt eraan wat jouw naam is ;) Als je Jolein heet, vind ik persoonlijk Jasmijn te dichtbij komen.. Heet je Madelein dan kan Jasmijn prima.
    Leuke naam trouwens, wij kiezen hem ook bewust niet als we ooit een meisje mogen krijgen.. Mijn man zijn naam is Jas...per ;)

8. maartje25

Dat komt inderdaad wel heel dichtbij :)
    Ik neig heel sterk naar n.ienke. Ik ken geen mensen in mijn omgeving met deze naam. En scheldwoorden kan ik zo niet bedenken.
    Mijn man neigt juist heel erg naar a.mber en j.asmijn... a.mber vind ik ook wel leuk hoor maar het 'a.mber-alert' blijft toch in mn hoofd spoken.

Ik heet geen madelein maar wel soortgelijk :) ik zet mn echte naam hier maar niet neer ivm meelezers :)

9. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik zou er niet teveel over nadenken hoor :)

Mijn zussen en ik eindigen allemaal op -ke.

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik zou er allemaal niet zoveel over nadenken. Ik heb niet eens nagedacht over scheldwoorden. Je kan overal wel iets op verzinnen en dan zul je zien dat ze gepest worden om iets anders stompzinnigs....

En dat het rijmt. Mwah, niet erg toch? Ik zou gaan voor wat je het leukste vind. Persoonlijk vind ik Jasmijn of Nienke het leukste.

11. vuurvlinder

vuurvlinder Actief lid

7 feb 2014
    362
    19
    18
    Mee eens...
    ik kan me voorstellen dat het door je hoofd gaat hoor! maar vind wel dat het verschil maakt of de namen met zelfde klank beginnen of eindigen... beginnen vind ik storender denk ik :) de enige reden dat ik het niet zou doen is omdat het eventueel verwarrend kan zijn met roepen. maar stel jij heet Marjolein, en je man/vrienden enz noemen je ook vaak mar dan is dat probleem alweer weg. :)

moeilijk heh! maar als deze naam er echt uitspringt voor jullie zou ik het zeker niet laten :)

12. Lissie1979

25 mei 2014
    31
    4
    8
    NULL
    NULL
    Een andere naam voor Jasmijn is " melati"

Ik vind jasmijn ook erg mooi

13. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind Nienke en Jasmijn allebei leuk, Jasmijn iets leuker nog. Amber vind ik een beetje ordi.
    Louise valt dus af? Wat jammer zeg...

14. maartje25

Louise valt inderdaad af. Onduidelijkheid over uitspraak zitten we niet echt op te wachten dus we gaan dan toch voor een ' duidelijke' naam :)

15. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Het zou mij niet tegenhouden! Nou eindigt mijn naam op een a-klank (-ra), dus sowieso een die heel veel voorkomt. Het zou me niet tegenhouden om ons meisje ook zo'n naam te geven. Wat hier al gezegd is, de beginklank is 'erger'!

16. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Onze beide zoons hebben een naam die eindigt op -as hebben we toen ook lang over getwijfeld, maar geen spijt van. Het enige is dat mensen zich soms vergissen,maar dat gebeurt volgens mij ook als ze compleet andere namen hadden gehad. Bij nummer drie wel bewust geen naam die eindigt op -as

17. maartje25

18. maartje25

#18 maartje25, 17 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2014
    Fout...

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Alle drie leuke namen! :) Ik vind -lein en -mijn niet storend.

20. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ohhh ik vind het juist leuk om een beetje dezelfde naam als mijn dochter te hebben, wij kiezen daar expres voor

Deel Deze Pagina