Beste vriend en naam kiezen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lindawen79, 17 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Dames...
    Na heel lang wikken en wegen ben ik eruit wat de naam voor mijn meisje gaat worden. Vond het best moeilijk. Bij mijn zoontjes wist ik het meteen. Deze naam vond ik dat ook moest passen bij de jongens. En dat is prima.
    Vorige week beste vriend met partner op visite. Begonnen te vissen naar een evt naam. Noemt de partner van beste vriend de naam die ik gekozen heb. Hij kende iemand met 2 kids met deze namen. Beste vriend reageerde meteen...ahh nee, dat vind ik echt zo geen leuke naam. Niet meer van nu ... Slik....
    Ik heb niets gezegd want sloeg op dat moment dicht.
    Maar merk dat het me wel dwars zit. Ik ga de naam niet veranderen uiteraard. Maar vind het lastig om dit gevoel aan de kant te zetten.
    Zouden jullie tzt het gesprek aangaan of het luchtig wegwuiven..

2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden. Hij zal zich er vast ook lullig over voelen als het moment daar is. Als jij de naam mooi vindt dan moet je er gewoon voor gaan!

Demino, nizzie86, Lindawen79 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik zou t tzt vooral luchtig en met een lach benoemen. Voor die vriend waarschijnlijk een bewustwording wat zo'n opmerking bij een ander teweeg kan brengen :).
    Weet je, smaken verschillen nou eenmaal. Bij elke naam die je aan je kind geeft zullen er mensen zijn die hem prachtig vinden en mensen die hem niet mooi vinden. Dat is maar goed ook, anders heette we allemaal hetzelfde ;).
    Het voelt alleen extra pijnlijk als mensen dit uitspreken over de naam die jij zo mooi vindt en graag aan je kind wil geven. Dan wordt het persoonlijk en dat raakt.
    We spreken allemaal weleens uit dat we bepaalde namen niet mooi, oubollig, te geknutseld of opmerkelijk vinden. En dat kan vaak veilig omdat je niet iemand persoonlijk aanspreek over zijn of haar naam. Behalve wanneer je dit uitspreekt tegen iemand die betrokken is bij zo'n naam, dan is het ineens kwetsend.
    Probeer het los te laten, hij mag zo denken over die naam. Jij vindt hem mooi, houden zo!
    Ik zou t zelf bij t vertellen van de naam na de geboorte wel nog even extra benoemen :roflmao:.

toch3, Lindawen79, Suzi98 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik zou dat ook doen en er zelf ook niet meer over beginnen. Zou wel benieuwd zijn of die vriend er dan op terug komt of er niet meer op terug durft te komen.

Lindawen79 vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Geeft niets. Ik weet dat mijn vriendin direct na de geboorte over onze naam zei: oh ehhh ja ik moet er even aan wennen. Boeiend :D ze was toen zelf hoogzwanger en reageerde vol hormonen haha

Laat t los, laat t gaan. T zijn je hormonen ook he? :)

Over 2 jaar kun je erom gniffelen, kun je hem leuk om plagen ;)

6. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.014
    1.560
    113
    Vrouw
    Met een naam weet je zeker dat er mensen zijn die m prachtig vinden en mensen die m vreselijk vinden.

op een gegeven moment is Jantje gewoon Jantje en is niemand meer bezig met of de naam op zich mooi is of niet. Dat is mijn ervaring.

lekker loslaten! Best kans dat hij tegen die tijd niet meer weet wat hij heeft gezegd.

mijn schoonmoeder is altijd heel eerlijk geweest wat ze van alle namen van de kleinkinderen vind. Zijn hele verschillende namen en ze moest aan bijna allemaal wennen. Maar als ik dan bedenk hoe haar kinderen heten, dat zou dan weer mijn keuze niet geweest zijn. Kan me er echt niet druk om maken :)

7. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
    Zijn ze toevallig zelf niet met kids bezig en vinden ze het zelf een toffe naam? Maar doen alsof het niks is?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.125
    5.044
    113
    Vrouw
    Zo heb ik ooit gezegd waar mijn hoogzwangere vriendin bij was dat ik Mees echt geen mooie naam vond. Drie keer raden wie er 2 weken later geboren werd :|
    Ik heb er van geleerd dat je waar zwangere mensen bij zijn beter je mening over namen voor je kan houden :roflmao:

Ik zou er niet meer over beginnen als jullie dochter geboren is. Ik denk dat het lulliger is voor hem dan voor jullie ;)

9. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    :D nee, zeker! Is een homostel zonder kinderwens. Zijn overigens wel heel goed met kinderen. Staan allebei voor de klas.;)

esklessebes vindt dit leuk.
  10. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ohhh oeps.... Ja.... Kan me heel goed voorstellen dat het dan wel heel vervelend voelde. :|

Nee, ik denk ook dat ik kijk of hij er zelf nog over begint. Maar anders laat ik het zo. Zullen vast hier ook best hormonen zijn :) hopelijk ebt het gevoel weg.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Nadeel van voor de klas staan dat je dan heel veel namen stom vindt merk ik ook bij een vriendin die juf is.
    Ze baalde enorm... toen nr2 geboren werd was haar reactie ook: ahhh nee dat was nou 1 van de weinige namen waar ik geen kind aan koppelde en leuk voor mijzelf vond :roflmao:

hummeltje5 en Lindawen79 vinden dit leuk.
  12. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    ;) klopt....heb ik zelf ook wel...sta ook voor de klas. Naam van mijn zoontje is ook nog nooit voorbij gekomen in mijn groep of school :) nu nr 2 wel veelvuldig.. maar daar heb ik geen associatie qua kind bij. Leuke kids met die naam. En kies een iets andere schrijfwijze dan 'gebruikelijk' ;)

GroeneBomen vindt dit leuk.
  13. Havermout

Havermout Niet meer actief

Zo zei een van mijn beste vriendinnen 3 dagen voor de geboorte van de oudste: als hij maar niet ….. heet dat vind ik zo’n hondennaam!

Ik in tranen en man heel stellig : nee gaan we echt niet veranderen!

Was wel ongemakkelijk voor vriendin later :roflmao:

14. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Mijn schoonmoeder heeft dat ooit gezegd over de naam van mijn zoontje. Is ook een naam die frequent wordt gegeven van generatie op generatie, in de familie van mijn man. Kwam erop neer dat mijn schoonmoeder de naam echt niet mooi vond.

Ik deed gewoon alsof mijn neus bloedde toen ze wat zei over die naam. Zij heeft na de geboorte er nooit meer wat van gezegd... Ik vind de naam van mijn zoontje nog steeds geweldig. Gaat mijn schoonmoeder niets aan veranderen.

15. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.186
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Zo'n gesprek heb ik ook wel is met mijn moeder gehad :D
    Ach, wij zijn nog steeds blij met de naam, moeders lacht het een beetje weg als ik er op terug blik :roflmao:
    Uiteindelijk zijn namen zó persoonlijk, lekker doen wat voor jullie goed voelt!

Deel Deze Pagina