mijn man is 2 x in 1 maand tijd door ze enkel gegaan. de eerste keer heeft hij gewoon tape gehad maar zelf te vroeg eraf gehaald. de tweede x ging hij er weer doorheen, het was weer erg dik, terug naar het ziekenhuis, fotos gemaakt. ze konden niet precies zien of er nu een scheurtje in zat. weer in de tape en vanmorgen moest hij terug voor controle en hebben ze er alsnog gips om gedaan. hij is hierna gewoon gaan autorijden (naar ze werk) dit mag toch niet? je mag toch niet autorijden? Stel er gebeurd iets, dan keert de verzekering niet uit ? en in hoeverre is zijn baas aansprakelijk? hij heeft het gips gezien maar niets gezegd. is hij niet verantwoordelijk hoe mijn man nu op zijn werk moet komen ?
Je bent niet verzekerd als je met gips gaat rijden. Ik denk dat je man ook verantwoordelijk is hoe hij op zijn werk komt.
Je bent inderdaad niet verzekerd als je zo gaat rijden. En zijn baas is er niet verantwoordelijk voor als hij zo naar z'n werk gaat. Is toch zijn eigen keus om zo rond te gaan rijden.
Bij m'n vader zijn werk sturen ze een taxi als hij niet kan komen met de auto als hij in het gips zit Denk wel dat het de taak vd baas is Je man had zich ook ziek kunnen melden, dus de baas moet blij zijn dat hij komt en vervoer regelen of de kosten daarvan betalen Autorijden met gips is idd strafbaar
ja dat dacht ik dus ook. rijden met gips maar indd wat daantje zegt, hij kan zich ook ziek melden, zijn baas moet dan toch iets regelen als hij toch moet komen werken? het is best lastig want hij is chef magazijn.. die heb je toch nodig. aangepast werk doet hij al een tijdje, omdat hij met krukken liep/loopt het gaat er nu eigelijk om hoe hij er gaat komen.. dat is toch aan zn baas dan ?
ik denk niet dat de baas daar maatregelen voor hoeft te treffen hoor. althans niet verplicht. ik denk dat hij gewoon het beste in de ziektewet kan gaan
nee het mag niet (of het mag wel, maar je rijdt dan onverzekerd rond, wat niet mag) en de baas is daarvoor niet verantwoordelijk. Het is aan je man hoe hij op zijn werk komt nu, daar is je baas niet verantwoordelijk voor. Wat wel logisch zou zijn is dat in overleg met de baas de mogelijkheden worden besproken (ziekmelden, baas regelt vervoer, meerijden met een collega, etc) en dat de baas daarin een voorstel doet. Succes!
bedankt voor de tips! ik zal dit doorgeven. je zal maar zien, er gebeurd nooit wat, maar dan... en niet alleen voor hem, maar ook van andere weggebruikers. hij was zich echt van geen kwaad bewust.
je mag niet rijden dus kan niet naar je werk komen , wilt je baas toch dat je komt ...moet hij een taxi sturen hebben ze bij mijn vader ook gedaan anders was hij voledig in de ziektewet gekomen nu niet. dus het is maar net wat die baas wilt .
Ik zit momenteel ook thuis, voet is ingetaped. Ik moest me gewoon ziekmelden van m'n baas. Ik zou op zich makkelijk kunnen werken, of ik nou op de bank zit of aan mn bureau. Maar ik kan er niet komen en baas doet geen moeite..nou dan niet hoor
thanks meiden. ik ben net even terug geweest naar het ziekenhuis, om zo'n loop schoen op te halen en heb het daar nog gelijk even gevraagd of hij mag autorijden en dit mag absoluut niet. (hadden ze beter vanmorgen zelf tegen hem kunnen zeggen maar oke) ik weet genoeg thanks all!!
Dit soort dingen wordt ook bij het theorie rijbewijs behandeld. Het is jouw man zijn eigen verantwoordelijkheid om dit te weten. Ik zou zeker niet rijden als ik hem was. Het is gewoon niet veilig, niet voor jezelf, maar je brengt ook anderen hiermee in gevaar. Ik denk dat hij het verder even met z'n baas moet bespreken. Als met de auto de enige manier is om op z'n werk te komen, dan moeten ze overleggen of het werk er niet iets voor kan regelen. Misschien dat een collega hem komt ophalen of dat ze een taxi regelen oid.
ik heb dit niet gelezen bij theorie rijbewijs (vorig jaar gehaald) ook niet behandeld bij theorie cursus maar ik hoop ook dat het geregeld word, want hele dagen thuis zitten is niks voor hem. dus hoop dat ze iets geregeld hebben