Als Eev, en daarna twijfelen of het Avé moet zijn. Bij Aavee denk ik aan een meisje en bij Eev heb ik geen idee
Dit. Ondanks dat aa-vee eigenlijk logischer is, gezien Ave Maria. Maar aa-vee lijkt me niet echt een naam, daarom denk ik tóch eerst aan Eef (net als dat je ‘een rave’ fonetisch uitspreekt als ‘reef’). En dáárna vraag ik me zelfs af of jullie het als Aa-fuh uit zouden spreken. Bewerkelijke naam dus wel. Is Ava niet iets @piscean? Edit: hoef er denk ik niet bij te vermelden dat ik overduidelijk aan een meisjesnaam dacht
In eerste instantie als aa-vee, je weet wel, de Romeinse groet. (Ik kan niet de enige zijn geweest die veel Asterix en Obelix las als kind). Daarna Aave, op z'n Nederlands. Meisjesnaam dan, wel leuke klank.
Hahaha ja dat afvragen had ik dus ook echt bij deze naam. Vandaar dat ik dit topic startte was benieuwd of ik de enige of 1 van de weinig was. Ik merk het namelijk op mijn werk dat ik steeds vaker twijfel hoe ik de naam moet uitspreken soms begin ik dan raar te knutselen en teveel nadenken zou ik niet willen voor m’n kind!
Ik zou Eef zeggen, een meisje. Maar denk dat de meeste mensen Aavuh zouden zeggen Vind het wel een mooie naam trouwens. En weet je, je houdt met sommige namen toch dat het raar wordt uitgesproken. Oudste heet F.ayley en daar maken ze vaak, heel vaak, Failai van