Marokkaanse vrouwen kletshoek

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sweetcandie, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryam27

    maryam27 Bekend lid

    31 jan 2010
    531
    0
    0
    salaam dames, ben alweer een tijdje niet geweest. Ben erg ziek geweest. Maar hamdoellilah.

    Hoe gaat het met jullie?
     
  2. chulla

    chulla Bekend lid

    17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    salam a3laikoem dames

    hier nog een marokaanse vrouw ben 27 en kom uit breda
    ik kom al bijna een jaar op deze site maar zie deze forum net pas echt leuk hoop dat ik welkom ben om mee te praten
    ik heb zelf 2 kinderen een jongen en een meisje manchallah
    we zijn nu ruim een jaar bezig voor een derde maar dat wil niet echt lukken ik heb 3 maanden geleden een miskraam gehad en sinds dien niks
    inchallah komt het allemaal goed
    voor de gene die zwanger zijn gefeliciteerd voor de gene die nog bezig zijn net als ik veel succes en moge allah ons binnenkort blij maken met een zwangerschap
     
  3. Chahida

    Chahida Bekend lid

    7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Ik zou zeggen marhbabik meid,

    He meid ik vind het echt erg voor je wees niet getreurd inshallah word je snel verblijd weer met een zwangerschap.
    Was je bij je andere 2kinderen ook zolang bezig?.


    Liefs Cha
     
  4. Chahida

    Chahida Bekend lid

    7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Dames , weet dat dit slechts een beproeving is, sinds jij geboren werd, is bepaald dat je wel of geen kinderen zult krijgen.Allah(swt) kent het Waarneembare en Hij kent het Onwaarneembare.
    Daarom wil ik het volgende zeggen:
    Treur niet maar Tawakoell Allah(swt) (vertrouw Allah(swt)!

    Hij schenkt aan wie Hij wil kinderen, ik raad aan dames smeekbedens te doen en naast de verplichte gebeden extra gebeden te verrichten.Wonderen bestaan dames, er zijn talloze mensen waar van ze dachten DAT ze nooit meer kinderen Konden Krijgen en ze toch Subhanallah vruchtbaar werden, en dit gebeurd met het Verlof van Allah.


    Wees tevreden en accepteer het

    Hoe moeilijk dit ook is, wees tevreden, en accepteer het, jij weet niet wat de reden hier achter zit.

    Allah belast geen enkel ziel boven Haar vermogen

    Allah heeft precies berekent hoe en waarom je geen kinderen Kunt Krijgen, en waarom. Alleen Hij weet wat Hij jou geeft (ook onvruchtbaarheid) is bepaald Omdat Hij beter weet.



    Je Kunt de doe'a van Zakariya (alaihi salaam) verrichten, zei die:

    رب لا تذرني فردا وأنت خير الوارثين

    Rabbi la tadharni Fardan wa anta Khayr ul-warithien

    "Mijn Heer, laat mij Niet alleen (zonder nageslacht) en U bent de beste van de erfgenamen." (Al-Anbiya '21:89)

    رب هب لي من لدنك ذرية طيبة إنك سميع الدعاء

    Rabbi hab li min ladunka dhurriyyatan tayyibatan innaka sami 'al-doe'a'

    "O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, Voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort." (Aal 'Imran 3:3
    Het verhaal van Zakariya

    Het verhaal van Zakariya bevat Waardevolle Lessen voor ons. Allah(swt) heeft ons dit verhaal op Verschillende plaatsen in de Qur'aan verteld. Bijvoorbeeld in Imraan waar Soerah Aal 'Hij ons vertelt over Maryam (alaiha salaam), zegt Hij (Interpretatie van de betekenis):

    Toen aanvaardde Haar Heer Haar vriendelijk en daad Haar goed Opgroeien. En Hij stelde Haar Onder de hoede van Zakariya. Iedere keer DAT Zakariya in de gebedsruimte bij Haar kwam, vond Hij levensvoorzieningen bij haar. Hij zei: "O Maryam, van waar heb jij dat?" Zij zei: "Dat komt van Allah vandaan, Voorwaar, Allah voorziet wie Hij wil zonder Afrekening."

    Daar smeekte Zakariya zijn Heer, Hij zei: "O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, Voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort."

    Toen riepen de Engelen tot hem, Toen hij in de gebedsruimte (Mirhab) in gebed stond: "Voorwaar, Allah brengt jou een verheugende tijding: (de geboorte van) Yahya, als een bevestiging van een Woord van Allah, als een leider, een ingetogene, een Profeet, behorende tot de rechtschapenen. "

    Hij zei: "O mijn Heer, hoe kan ik een jongen (verwekken), Terwijl ik oud geworden ben en mijn vrouw onvruchtbaar is?" Hij (Allah) zei: "Zo doet Allah wat Hij wil."

    Hij zei: "O mijn Heer, geef mij een teken." Hij (Allah) zei: "Jouw teken is, DAT je drie dagen niet met de mensen spreekt dan door gebaren, gedenkt jouw Heer veel en prijst (Zijn glorie) in de avond en in de ochtend. "(Aal 'Imraan 3:37-41)


    Smeekbeden voor geslachtgemeenschap

    De smeekbede voor seksuele gemeenschap luidt: In de Naam van Allah, O Allah, houd de shaytaan van ons vandaan en houd de Shaytaan van de Gunst DAT U aan ons geeft. "(Boekharie 4 / 141, Moesliem 2 / 102.

    "Allaahoemma djanniebnie s-shaytaana wa djanniebie s-shaytaana maa razaqtana".

    De moslim zegt deze smeekbede voor de Geslachtsgemeenschap Zodat de shaytaan geen aandeel krijgt in het nageslacht door het te beïnvloeden en te schaden


    Tenslotte

    Tenslotte Dames, weet dat Allah(swt) van alles op de hoogte is
    nl , en dat Hij het beste weet.Wanneer je Inshallah in het
    Paradijs komt, kun je vragen aan Allah alles wat je wilt.
    Dus geloof en hou je sterk en Allah doet de rest van het werk.

    Moge Allah Degene die onvruchtbaar zijn toch een Gunst schenken

    amin!
     
  5. chulla

    chulla Bekend lid

    17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    choukran meid

    bij mijn vorige zwangerschappen was het gelijk de eerste keer raak.
    nu was het na een paar maanden maar eindigde in een curretage
    we zijn nu weer 4 maanden bezig sinds de curretage.
    het blijkt dat ik tijdens de eisprong een cyste krijg wat niet te verhelpen is.
    de kans op een zwangerschap is bij mij niet zo groot.
    maar you never know als allah het wil ben ik binnenkort zwanger inchallah
     
  6. sweetcandie

    sweetcandie Fanatiek lid

    29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Mooie smeekbedes Chahida, mijn zus kan ook geen kinderen meer krijgen meskina en ze wil ze zo graag..

    Weet iemand ook over adoptie in marokko, hoe dat te werk gaat.

    MOge allah alle vrouwen met een kinderwens blij maken inchallah....

    En allah is groot, dus geef het niet op..

    Chulla, inchallah word je snel zwanger van een 3e.. maar amdou allah heeeft allah je al geschonken..
     
  7. Chahida

    Chahida Bekend lid

    7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Sweetcandie

    Je moet anders even googelen over adoptie, want weet wel dat er veel procedures zijn waar je door heen moet, en dat het zeker 3 tot 5j kan duren.

    heel lang geleden weet ik dat er een topic was geopend op marokko.nl
    En dat meisje heeft toen opgeschreven wat zij allemaal heeft moeten doen , ik zal de link even plaatsen van die topic.

    Wel rot voor je zus zeg, nou hopelijk gaat haar wens toch in vervulling inshallah ameen!

    Dit is de link, kan zijn dat er wat dingen veranderd zijn natuurlijk, maar je weet in ieder geval waar je zus zich eventueel wel allemaal kan inschrijven.
    adoptie - Marokko Community
     
  8. rania

    rania Lid

    5 mrt 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    he meiden hoe is het met jullie???

    ik verga van de maagzuur vreselijk het brand heel erg,
     
  9. Rodayna

    Rodayna Niet meer actief

    Hier gaat het goed.
    ik merk wel dat ik "weer" erg vermoeid ben. Wat ik ook slaap het is niet genoeg. Was juist altijd een hele vroege vogel, en had niet veel slaap nodig. Ben door de vermoeidheid ook erg makkelijk en lui geworden. Ik herken mezelf niet eens meer terug.
    In me buik rommelt het aan een stuk door. Heb wel vaak "buikpijn" de laatste tijd. niet zozeer krampen ofzo maar een heel onprettig gevoel.

    Ik ben deze week goed geslaagd met "positiekleding" heb bij een prenatal warenhuis hele fijne broeken kunnen vinden en bij Superstar wat lange tuniekjes die ideaal zijn voor een zwangere buik.
    Het is nog maar een paar dagen "warm" geweest maar vrees echt voor een warme zomer, heb het echt moeilijk met de warmte.
    De afgelopen dagen ook erg suf geweest, heb een te lage bloeddruk is gebleken waardoor ik wat vaak licht in me hoofd word en soms zelfs tot duizelig aan toe.

    voor alle dames die een kinderwens hebben. Moge allah s.w.t. jullie verblijden met al hetgeen jullie wensen. Jullie kennen ze vast ook wel de verhalen van vrouwen die pas 12 jaar later toch wel zwanger konden worden. Ik heb een familielid die de eerste 15 jaar kinderloos door het leven ging en na 15 jaar 3 prachtige kinderen heeft gekregen. Inna allah ma3a sabirien.
    Ik ben dan wel snel zwanger geraakt maar realiseer me ook dat dit weer heel snel voorbij kan zijn, wanneer allah s.w.t dat zo voorbestemd heeft.
     
  10. Rodayna

    Rodayna Niet meer actief

    wat zijn jullie allemaal erg stil.....
     
  11. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    Dan stuur ik maar een berichtje. Ben dan wel niet Marokkaans, maar mijn zusje is met een Marokkaanse man getrouwd.

    Ze hebben 7 weken geleden een mooie zoon mogen krijgen. Ze zijn echt ontzettend gezegend met dit mooie wonder.

    Maar wat ik me afvraag, ze hebben zijn hoofdje kaal geschoren. Dit is een traditie zei mijn zusje maar ze kon toen niet uitleggen waarom. Ze weet het wel, maar ze had toen haast.

    Kan iemand me dit uitleggen?
     
  12. Chahida

    Chahida Bekend lid

    7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    He meid,

    Ja dat kan kloppen dat heb ik toen ook gedaan bij mijn dochter.
    Omdat op de zevende dag na de geboorte dient het hoofdje van de baby geschoren te worden. Het is aanbevolen dat het haar gewogen wordt en het gewicht ervan in zilver aan de armen en de behoeftigen gegeven wordt.
     
  13. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    Weet wel dat ze dat niet gedaan hebben. Vind het wel een mooi idee hoor. Maar hoeveel weegt haar nu? Lijkt mij dat je dan weinig zilver overhoudt. Maar goed, maar idee is het wel.

    En waarom worden jongetjes eigenlijk besneden? (sorry als ik teveel vraag)
     
  14. Chahida

    Chahida Bekend lid

    7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan

    het is inderdaad weinig, maar goed het is wel goed om te doen, en je hebt toch een sadaka gegeven zoals wij dat zeggen, dus iets goeds gedaan voor iemand die arm is.
    sadaka doen we bv ook in de ramadan geven, als moslim help je ieder ander die het moeilijk heeft, zo dus ook bij de geboorte van een baby, tevens zeggen ze ook dat de haar dikker word, nou mijn dochter heeft in ieder geval een hele bos met krullen nu en ontzettend dik haar hahahah.

    Jongetje worden besneden om enkel 1 ding en dat is reinheid, hygiene.
    zo is er minder kans op vervuiling en ontstekingen, maar het is tevens wel verplicht in de islam om als jongen besneden te zijn.

    helemaal niet erg hoor dat je dingen wilt weten, als ik het antwoord weet vertel ik het graag.
    Vooral als het dicht bij je ligt is het wel interessant om te weten.
     
  15. sweetcandie

    sweetcandie Fanatiek lid

    29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Chahida dank je wel voor de link van marokko. nl...

    ik zal daar even kijken..


    hoe is het hier dames.. voor mij de laatste loodjes..
     
  16. Chahida

    Chahida Bekend lid

    7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan

    Graag gedaan meid, nog effe en dan heb je inshallah je kleintje in je armen, heerlijk, alvast een voorspoeige bevalling toegewenst, en dat je kleine gezond op de wereld mag komen inshallah ameen!
     
  17. namya

    namya Niet meer actief

    hey wat grappig bij mij is het precies andersom half Nl en half Mr en getrouwd met een turkse man en we hebben een zoon :D

    ooh hallo trouwens kom me ook half aanmelden, ik zit eigenlijk meer in de lounge te kletsen dus kom niet veel verder op zw.pagina
     
  18. Miems

    Miems Actief lid

    18 apr 2010
    325
    0
    0



    Hey meid, ik zie dat je al andwoord hebt gehad, maar ik moet zeggen dat ik zelf ook van marokkaanse komaf ben, en wij doen dat niet. Het is idd wel een traditie maar niet iedereen doet dat. Niet bij ons tenmiste.

    Liefs Miems...
     
  19. Miems

    Miems Actief lid

    18 apr 2010
    325
    0
    0
    En nu even voorstellen..

    Ik ben nieuw hier, ben 22 jaar, in Oktober Inshallah 3 jaar getrouwd. En ik heb me hier aangemeld omdat wij ook graag een kindje willen.

    Met de wil van Allah S.w.t hoop ik snel zwanger te worden.

    En ook alle andere damens wens ik veel succses met zwanger worden..

    De damens die al zwanger zijn, Moge Allah swt jullie bevalling gemakelijk maken.. En jullie een vrome dochter of zoon schenken.. Amien

    Wa 3elekom selaam.
     
  20. naoual28

    naoual28 Actief lid

    9 dec 2007
    138
    0
    0
    salamma3likom

    ik ben fatiha ik ben marokkaans.
    ik vroeg me af of julie misschien iemand kennen die marokkaanse kleren maakt in nederland?
    ik heb dat nodig omdat ik dit jaar niet op vakantie ga naar maghrib
    ik spreek jullie nog snel hoop ik:)


    beslemaa
     

Deel Deze Pagina