Shoukran! Ik weet het niet. Allaahoe a3lam.. Vorige jaar was het 1 december toch? Of wordt ik nu gek?
Vorig jaar weet ik niet meer precies, de datums die ik hoor van dit jaar zijn 24ste,25ste,26ste,27ste.Maar ik wil nu eens weten welke dag het precies is.
Vrede Zij met jullie lieverds, of anders gezegt salaam alaykum? Is het zo goed mounia? In het Turks schrijf je selamun aleykum. Maar... Even de Turks achterwege laten hihi hoe is het lieverds? Ik dacht; ik kom even gedag zeggen. Voel me wel een beetje Arabisch met zo een vriendin als mounia waar ik zo kloos mee ben Ik heb ook een Marokkaanse buurvrouw zij brengt ook wel eens Marokkaanse gerechten voor ons mee bijv. Gisteren had ze wat gelige rijst met worteltjes aardappels stukjes vlees en amandelen erin. De gele rijst wordt dat met safraan gemaakt? En msemen mesemenen? Hoe heet dat jullie weten vast wat ik bedoel. Dat dus met gehakt en paprika ook superrr lekker. En ik maak dan wel eens karni yarik met Turkse rijst of turlu vooral met de ramadan vind ik het erg fijn dat ze hier woont is toch een beetje eigen cultuur. Bislemaa Ik vraag me ook af wanneer het schapenfeest is? Nou meiden eindelijk slaapt batuhan (heeft volgens mij last van zijn boven tandjes) dus ik ga ook maar eens lekker slapen. Moge Allah jullie schenken waar jullie hart naar verlangt
het offerfeest valt ALTIJD op de dag waarop je als eerste gevast hebt, in dit geval zijn we op ZATERDAG begonnen met vasten dus valt het offerfeest op Zaterdag 28nov... dat is wat ik geleerd heb en Allahoe A3lem...
Ik las dat iemand vandaag berqoeqesh ging eten! Wat heb ik dat gemist zeg!! Mmmmm ps; Ik d8 dat de offerfeest op de 27ste zou vallen, maar we weten het pas echt zeker als de hadj-periode weer zal beginnen.
mamavanbatuhan, hahaha jij laat mij altijd zo lachen! moe, ow dat wist ik niet, weer wat geleerd. stralend, dan wacht ik dat af, ben benieuwd ivm vrije dagen werk.
3 gisteren gevast en moet zeggen dat was echt heeerlijk ik wou dat ik je een beetje kon sturen (aangezien je aan het twehem bent )
Moge Allah je vasten accepteren. Haha ja ik zit opeens de hele dag met berqoeqesh in mijn hoofd. Schandalig gwn.
Dag Dames, Gezellig hoor dit hoekje Ik ben zelf Marokkaanse maar mijn man is Surinaams. Ik heb al een zoontje van 11 maandjes en ben nu zwanger. InshaAllah gaat alles goed en beval ik onstreeks 2 mei Trouwens, vorig jaar was ied al Adha (slachtfeest) op 9 december. Toen beviel ik namelijk van mijn zoontje
Welkom chida! En nog gefeliciteerd met je zwangerschap Voor zover ik nu weet is het feest idd vrijdag 27 november. Ik heb de kaftan voor de kleine al klaar hangen haha, zo schattig!
Hallo meiden.. Ik ben echt nog aan het twijfelen.. hebben jullie nog leuke islamitche namen.. voor jongen en meisje..
sweetcandie, ik hoorde iets over een namenlijst bij de marokkaanse consulaat en dat je alleen namen van die lijst mocht kiezen. Weet jij hier meer van??? Want ik vind het echt rot, er zijn zoveel mooie islamitische namen die er niet op staan. Wat kan je dan doen? Aangeven of ze die naam er alsnog op kunnen zetten?
Hoi stalend, Ja, dat klopt die lijst kun je bij de gemeente ophalen. Ik zie dat je van brabant komt.. waar vandaan. Ja sommige namen werden niet meer geaccepteerd zoals sara enzo.... Maar nu weer wel. Weet ook niet waarom. Ik had die lijst ok.. maar moet nog even zoeken. Maar ik weet niet hoe dat zit ik woon nu in belgie.. dus moet ik het kind gewoon in ned. consulaat inschrijven.