Marrakech, Marokko

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door hummeltje5, 8 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.152
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Over niet al te lang vertrekken wij naar Marrakech, Marokko.

    Omdat ik niet bekend ben met het land, vroeg ik me af wat het meest wijs is qua kleding om mee te nemen?
    Moet je de hele dag door alles (knieën en schouders) bedekt hebben? En je hoofd?
    We gaan sowieso een kamelenrit maken en verder zullen we wel op de markt gaan struinen denk ik zo.
    Of we ook nog een moskee in gaan weet ik niet, maar wil in ieder geval ook daar geschikte kleding voor meenemen. En dan het liefst iets wat makkelijk mee te nemen is in een tas wat ik over mn andere kleding aan kan doen.

    Als iemand me uit de brand kan helpen, graag.

    Ik tag in ieder geval @citroenrasp even.
    Sorry als ik nu dom over kom hoor met m’n vragen :roflmao:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  2. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Je mag gewoon in t-shirt en blote benen lopen. De enige plekken waar je je moet bedekken is als je een moskee gaat bezoeken. De grote steden zijn heel open naar Europeanen als je sommige kleine verouderde dorpen gaat bezoeken is het ook aan te raden om armen en benen te bedekken.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    al een heel aantal jaar geleden ben ik in marrakech/marocco geweest. en ik had vooral wat langere jurken aan met legging of een linnen lange broek en een topje. en ik liep vaak met een dunne sjaal, die sjaal kun je dan ook over je schouders draperen.
    wij zijn rondgereden ook naar de woestijn. Ik had 1 dag in de auto ook een korte broek en hemdje aan. maar we reden door een dorpje over een markt met alleen maar bedekte en gesluierde mensen, voelde me toen iets te underdressed om uit de auto te stappen. heb toen later ook maar weer een linnen broek aangedaan, vond ik iets gepaster.

    vind het overigens geen gekke vraag hoor. Ik heb het me toen ook afgevraagd wat ik wel of niet mee moest nemen, en wat ik beter wel of niet aan kon doen. lijkt me juist goed om over na te denken als je naar een niet westers land gaat.
    veel plezier!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik ben een paar jaar terug in Marrakech geweest. Het is er heel toeristisch en er liepen ook best wat Marokkaanse vrouwen zonder hoofddoek en in broek/T-shirt. Ik zou het wel een beetje bedekt houden (als in geen mini rok, lage inkijk, shirt met hele dunne bandjes enzo) maar een korte broek/luchtige rok en normale t-shirts enzo kunnen prima. Voor een moskee bezoek (en bv platteland) zou ik wat langere kleding en een omslagdoek meenemen.

    Heel veel plezier! Prachtige stad en een mooie omgeving!
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.152
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bedankt lieve dames! :)

    Ik heb al meteen wat ideeën over wat kledingstukken die ik zeker weten mee wil nemen.
    Nu alleen nog even kijken of ik denk dat er nog iets aangeschaft moet worden vóór we weg gaan :)
     
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.023
    113
    In Marrakech ben ik nooit geweest. Wel in Fes, Tanger en Larache, waar ik zowel vrouwen met als zonder hoofddoek zag. Ik denk dus, als Marrakech tenminste te vergelijken is met bovengenoemde steden, dat het niet zoveel uitmaakt wat je draagt. Al zijn blote armen e.d er in deze tijd van het jaar er sowieso niet echt bij, in Marokko kan het best koud worden. Houd er iig rekening mee dat je om de haverklap te horen krijgt dat je je te koud hebt aangekleed en "dus" ziek gaat worden.

    Het lijkt me trouwens prachtig om eens naar Ifrane te gaan, een wintersportoord. Een héél ander stuk Marokko dan de standaard toeristische plaatsen.
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.152
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dank je!

    Had nog nooit gehoord van Ifrane. Zal er denk ik wel niet zo heel gauw komen, maar je weet maar nooit :)

    De voorspellingen zijn juist hartstikke goed momenteel, hooguit wat regen maar koud gaat het niet worden als het goed is.
    Onlangs was het nog de hele week 32 graden daar.
    Nu zijn de voorspellingen voor de periode dat wij gaan een graad of 22.
    Dus koud zullen we het niet hebben gok ik zo. Enkel bij terugkomst in NL want dan wordt het rond de 0 graden dus dat wordt een beste klap brrrrrr.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  8. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.023
    113
    Dat is wel een redelijk fijne temperatuur! Moet wel zeggen dat ik 22 graden hier heel anders vind aanvoelen dan 22 in NL. Als ik naar buiten ga is dat met een fleece vest, en dat valt nog mee want ik zie het overgrote deel van mijn buurtbewoners met dikke jassen en mutsen buiten lopen. :roflmao: Misschien ben ik gewoon wel té goed geïntegreerd, of gewoon een koukleum, maar vind 22 graden buiten niet echt warm voelen. Het is hier de afgelopen weken tussen de 20 en 25 graden overdag.
    Ik zou dus voor de zekerheid wel een vest ofzo meenemen. Sowieso om aan te trekken bij terugkomst in NL, dan heb je het iig niet voor niks meegenomen.
     
  9. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Let wel op voor de nachten. Die kunnen heel koud aanvoelen. Weet niet of er verwarming is in het hotel dat je gaat maar zonder verwarming zou ik weleen goede kamerjas mee nemen. Eerlijk als wij in januari gaan neem ik toch voldoende truien en dergelijke mee want 20graden ginder voelt veel frisser aan. Wij hebben Marrakech in oktober bezocht en toen zat ik 's avonds met een wollen trui in de tuin. De warme dagen in januari droeg ik een t-shirt met een bolero over zonder was niet aangenaam in verband met de wind.
    En Ifrane hebben we 5jaar geleden bezocht. Alsof je in een ander land terecht komt met de vriestemperaturen en de sneeuw. Ook een aanrader is Essaouira. Niet veel te ver van Marrakech ongeveer 1,5u met de auto ideaal voor een dagje weg.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.152
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat laatste is sowieso een goeie ja en ik snap wel wat je bedoelt hoor :)
    Heb ik zelf hier in huis al: 18 graden in het voorjaar voelt heerlijk zomers, maar toen t laatst buiten ijskoud was en onze kachel het niet deed was het binnen met 18 graden bibberkoud brrr
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  11. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.152
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Tof die insider tips :D :thumup:

    Dank ook voor de aanvulling voor de nachten!
    Daar had ik zelf nog niet echt over nagedacht, maar is zéker een goeie om mee te nemen!
    En: beter te veel kleding mee dan te weinig haha :p
     

Deel Deze Pagina