Vrouw overweegt abortus na 8 maanden zwangerschap om baan man te redden - HLN.be Wat een erge situatie in China dat dit kan gebeuren...
Ik dacht dat het één-kind-beleid inderdaad van de baan was. Mochten ze nu geen twee kinderen krijgen? Maar een abortus plegen met 8 maanden kan toch helemaal niet? Dat is gewoon moord namelijk. Adoptie lijkt me een betere optie als ze het kindje echt niet willen/kunnen houden.
Het is een artikel uit september 2015. Ik hoop dat het voor deze mensen goed is afgelopen want volgens mij geldt die wet al niet meer.
Dat kan toch niet, abortus na 8 maanden? Dat is gewoon een bevalling een baby die dan iets te vroeg ter wereld komt maar gewoon kan overleven. Dus moeten ze die baby dan vermoorden na de geboorte?
Oh, ik wist niet dat het afgeschaft was. Ik was aan het browsen in de artikelen en las dit, had niet gezien dat het oud was, haha.
Dat kan wel hoor. De bevalling wordt ingeleid, waarbij de baby wordt gedood voordat hij geboren wordt en dan volgt de rest van de bevalling. Ik zal je de gruwelijke detaills besparen. Dit kan gewoon tot het moment dat het kind nog niet geboren wordt en in sommige landen is dat zelfs legaal.
In China is dit ook regelmatig gebeurd. Heb er een boek over gelezen. Spuit in het hoofdje en het is over..
Nee hoor, nog niet helemaal. De regels zijn vooralsnog alleen versoepeld. Als man of vrouw zelf uit een gezin komen met 1 kind, mogen ze zonder meer twee kinderen hebben. In andere gevallen moet het nog altijd aangevraagd worden en het kan het óf worden afgekeurd óf kun je rekenen op een fikse boete (ongeveer 5000 euro, voor de armere mensen op het plattelang een flinke som geld).