Afgelopen maandag van de trap gevallen en me stuitje gebroken.. Iemand dit ook gehad? Graag hoor ik wat verhalen....
Jup ervaring. Heel naar... niks aan te doen gaat vanzelf over. Is al jaren geleden, denk een jaar of 8 en heb er helaas nog wel eens last van. Heb je specifieke dingen die je wilt weten?
Ik heb mijn stuitje ook ooit eens gebroken na een val van een paard. Hij staat nu nog scheef. Ik heb 3 maanden niet kunnen zitten. Kon alleen staan en op mijn zij liggen. En poepen was ook vreselijk. Ik was toen 10 jaar en nu soms nog wel eens last.
Flamingo hoelang heb jij pijn gehad? In t ziekenhuis zei de dokter dat de ergste pijn na 1 a 2 weken over gaat en ik er wel 3 maanden zoet mee bent. Maar ja op internet lees ik van veel nog veel langer last. Ik slik nu ook zware pijnstillers in combinatie met pcm en als ik dat goed bij houd gaat t in de middag redelijk en ga ik meer doen. Maar wat mag ik allemaal doen? De dokter in t ziekenhuis kwam zo onzeker over... weet gewoon niet waar ik goed aan doe. Ik lees op internet namelijk ook over scheef groeien... Heb ook een zoontje van 2,5 die ik nog moet tillen etc... Die zorg gaat ook gewoon door.
Ai.. wat verschrikkelijk naar en pijnlijk... Ik heb 22 jaar geleden (ook door een val van een paard) mijn stuitje heel zwaar gekneusd. Ik heb daar echt jaren last van gehad, helemaal als ik moest zitten of juist bij het opstaan. Liggen was ook een drama. Inmiddels geen last meer, maar het heeft zeker 10 jaar geduurd voordat echt alle klachten weg waren. Uiteindelijk heeft de osteopaat ook veel kunnen doen voor mijn klachten. Heel veel sterkte en beterschap gewenst
Ik weet het niet meer precies. Maar zeker wel maanden. Kussentjes waren mijn beste vriend toentertijd. Als ik nu last heb is dat vaak tijdens het fietsen en ook toen ik zwanger was merkte ik het.
Oeh dit is heel naar. Heb zelf mijn stuitje zwaar gekneusd gehad na een val van de trap. Heb daar 6 weken echt veel last van gehad. Daarna werd het langzaam minder maar het blijft een gevoelige plek helaas.
Mijn man had dit en duurde 3 mnd voordat hij weer normaal kan zitten/ pijn had en zeker 6 mnd voordat hij weer op de fiets kon
Hier helaas ook niet zo’n positief verhaal. Ik ben een jaar of 15 geleden van een behoorlijke hoogte op mijn stuitje gevallen. Er is yoen geen foto gemaakt, dus of hij gebroken was weet ik niet maar dat maakte voor de behandeling niet uit zeiden ze. Ik heb daar jaren heel veel pijn van gehad. Zelfs een tijd op een ring kussen gezeten (heel gênant). Toen bleek bij een bekkenbodemtherapeut dat ik zelf te veel mijn spieren aanspande als gevolg van de pijn en daardoor juist weer meer pijn creërde. Toen met behulp van die therapie is het gelukkig verbeterd. Maar na mijn eerste bevalling weer vrij veel last van gehad een aantal maanden. Nu slecht sporadisch nog gelukkig. Sterkte en volgens mij kan het ook echt binnen een paar maanden weg zijn hoor
Ik heb 18 jaar geleden m’n stuitje gebroken. Kon de eerste weken alleen op m’n zij liggen of staan/lopen. Daarna begonnen met zitten op zo’n speciaal kussen (zo’n opblaas donut) Heeft best lang geduurd en vooral het fietsen duurde echt jaren voor ik dat weer pijn vrij kon. En nu nog kan ik wel stukjes fietsen maar geen uur op de fiets zonder pijn. Of op harde (bv houten) stoelen zitten zonder dat het pijn gaat doen. Veel sterkte en beterschap!
Zo pijnlijk! Ik heb mn stuitje zwaar gekneusd/gebroken tijdens de stuitbevalling van mn jongste. Ze hebben er geen foto van gemaakt, aangezien er uiteindelijk toch niks aan gedaan kan worden. Het kan niet in het gips gezet worden oid hihi. Heb er ontzettend veel pijn van gehad. Ibuprofen geslikt. Op een opblaasbabd gezeten. Meer kon ik niet doen. En het zal altijd mn gevoelige plek blijven. Als ik moe ben, voel ik het snel daar. En nu met deze zwangerschap is mn stuitje ook weer gevoelig.
Ik heb met je te doen tijdens mijn zwangerschap stuitje ook gebroken met vallen van de trap. Wat een pijn deed dat!! Het is uiteindelijk wel over gegaan maar voel het nog wel met lang zitten en fietsen. Heel veel beterschap