Mar's weg door de IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door miepje1, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meis,

Ja ik snap dat je niet echt positief staat tegenover die cryo-terugplaatsing......ik ook niet eigenlijk.
    Ik probeer mezelf wel af en toe wat moed in te praten, of een succesverhaal te lezen......ik ga ook voor ons duimen en hopelijk sluiten we 2009 nog goed af!!

Hoe gaat het verder met je??

xxxxx

2. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Ik hoop het ook, zou toch wel erg mooi zijn.
    Verder gaat het wel goed met me. Ongi is nu weer over, is niet wat het geweest is, maar ja weet ook niet hoe dat normaal gesproken is na een miskraam. Voel me verder wel goed eigenlijk. Merk dat mijn endo door de zwangerschap wel wat minder is geworden, dat is dan weer iets positiefs. Hoop dat op de echo maandag ook zal blijken dat het inderdaad wat rustiger is van binnen en dan gaan we er hopelijk weer voor.
    Hoe gaat het met jou?

3. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    We hebben maandag de eerste echo gehad voor onze cryo-terugplaatsing. Het was de eerste echo na de miskraam, dus vond het best spannend. Gelukkig zag het er goed uit. Ei was nog lang niet zover en bmsv ook niet, maar het is ook pas dag 10. Donderdag moet ik weer komen voor een echo.
    Had nog wel even een vraag. Na een 'verse' poging moet je progestan gebruiken, maar met een cryo in eigen cyclus hoeft dat niet. Nu bevordert dit de innesteling, dus ik had gevraagd of het nog zinvol is om dit nu wel te gebruiken. Volgens mijn gyn hoeft dat niet, hij gelooft er niet in. Als het embryo goed is, nestelt het zich sowieso wel in volgens hem en hij gelooft wel in de natuur. Als ik het perse wil, wil hij het me wel voorschrijven. Nu zit ik zelf een beetje in dubio. Ik wil natuurlijk de kans zo groot mogelijk maken, maar stel nu dat het embryo zich innestelt terwijl dat eigenlijk niet zou moeten? Dat er bijvoorbeeld toch iets niet goed is? Dan straks weer een positieve test en twee weken later weer een miskraam? Of helemaal geen miskraam en dan blijkt dat het kindje niet goed is? Ja, ik weet niet of dit kan hoor, maar hier zat ik vanmiddag een beetje over na te denken. Wat vinden jullie, wel of geen extra progestan?

x Mar

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Meis, het komt weer dichterbij, spannend. Betreft de Progestan. Volg je eigen gevoel. Wat denk jij? En ik denk dat de inbreng van je gyn ook niet geheel onbelangrijk is. Ikzelf ga meestal op mijn gyn af, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Snap wel dat je het heel moeilijk vind. Knuffel!

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik heb progesteron alleen in de ww geslikt niet daarna, sommigen moeten met ivf/icsi dit langer doorslikken, eerst werd ik daardoor onzeker later dacht ik, het is dus wel mooi op eigen kracht doorgegroeid! dus misschien alleen tijdens de ww nemen?

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oja duh, en natuurlijk super nieuws dat je lichaam goed werkt :) ik duim voor je en jullie super eskimo!!!!!

7. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    wat fijn meid dat de echo goed was, is toch altijd afwachten na een miskraam. en wat betreft de progestan, ik zou eerst ook in eigen cyclus doen, en vroeg toen ook of ik dan echt niks hoefde te nemen, en mijn gyn zei dat het echt niet nodig was, je moet doen wat je gevoel zegt, maar ik denk dat ze in het ziekenhuis wel weten wat ze doen. zo heb ik nu maar 2 x daags 2x utrogestan terwijl ik hier op het forum vaak lees van 3x 2 daags. ik heb nagevraagd of het voldoende was, en ook dit was zo. ik begrijp dat je alle kansen wilt benutten, maar om straks weer een mk te verwerken lijkt mij ook weer moeilijk.
    pfff heel verhaal, hihi, ga op je gevoel af zou ik zeggen.

x lisa.

8. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Meiden, bedankt voor jullie reacties. Heb besloten om niet extra progestan te nemen. Denk dat mijn lichaam het op eigen krachten ook wel moet kunnen. En zoals Lisa zegt, nog een miskraam verwerken dat trek ik echt niet. Ze zullen het in het ziekenhuis wel weten.
    Morgen moet ik weer voor een echo, dan is het dag 15. Hoop dat ik dan de pregnyl mag zetten en dan zal vrijdag de terugplaatsing zijn. Komt dus weer dichtbij:)

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoe was het gister!

10. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Gisteren zag de echo er goed uit. Baarmoederslijmvlies was mooi en eitje zag er goed uit. Maar we moesten nog een dag wachten. Vanmorgen weer geweest dus. Baarmoederslijmvlies zag er weer mooi uit en eitje was ook goed te zien. Was niet veel gegroeid. Ineens had de gyn het over dat de vorm niet helemaal perfect was en begon hij te twijfelen of we het wel door moesten laten gaan :(
    Nou, jawel hoor. We gaan het echt niet weer afblazen. Moest vanmiddag een ovulatietest doen en de uitslag even doorbellen. De test was al wel wat donkerder aan het worden, maar nog niet positief. Dus morgen weer komen. Omdat ons ziekenhuis hier op 125 km vandaan ligt, baal ik daar dus nu wel een beetje van. We zijn dan de hele ochtend kwijt, dus drie dagen achter elkaar, waaronder het hele weekend is dan niet erg prettig. Morgen dus voor de vijfde keer in een week heen en dan heb ik er 1250 km op zitten. Nou ja, het is voor een goed doel. En hopelijk is het eitje morgen goed gegroeid en perfect ;) van vorm. Dan mag ik de pregnyl zetten. Ben er wel klaar voor, kom maar op!

Linda, hoe gaat het met jou?

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    pppppppppppffffffffffffffffff jeetje 125 km! nou zucht, je moet er wat voor over hebben he, ik duim voor jullie!!!

met mij gaat alles goed hoor, hoop dat je me snel volgt!!!

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Succes vandaag meid! Hopelijk ziet het er vandaag allemaal top uit. Het is wel een afstand hoor, om zo even een paar keer per week te doen. Pittig. Nou meis, ik begin alvast met duimen, spannend!

Liefs Zora

13. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meissie,

Hoe gaat het hier? Al wat bekend over je cryo-terugplaatsing.
    Ik duim voor je hoor.

xxxxxxxx Maaike

14. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Jeetje zeg Miepje, al heel wat op- en afgereden de afgelopen dagen!!!!!
    Pffffffff wat spannend weer allemaal! Hoop dat alles goed verloopt en je aan het einde van de wachtweken goed nieuws krijgt :D, want dat hebben jullie zeker verdient!!!!!

Ik blijf je zeker volgen!!!!

Knuff

15. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hey meid,

Hoe is het met je? Het is hier zo stil!
    Dikke knuff!

16. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hier gaat het goed, drukke week gehad. Vanmiddag hoor ik of onze cryo goed ontdooid is en hoeveel er nog over zijn. Dus nog even een spannende dag. En hopelijk morgen weer een terugplaatsing.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

17. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    En al iets gehoord? Hoop zo dat de TP morgen door kan gaan

18. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Ze hebben drie rietjes ontdooid. De eerste was er redelijk uitgekomen, maar de cellen waren los. Daarom hebben ze een tweede ontdooid. Die was daarna helemaal stuk. De derde was ook redelijk, beter dan de eerste. Morgen een terugplaatsing. Waarschijnlijk van maar één, ze verwachten dat de eerste het niet redt. Valt me eigenlijk wel een beetje tegen. Je hoort natuurlijk liever dat ze goed zijn. Maar goed, hopen dat een redelijke ook tot een zwangerschap leidt.

19. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Tja beetje dubbel gevoel dus....Ga zo hard voor je duimen meis dat deze cryo sterk genoeg is en zich goed ontwikkeld tot jullie hummeltje.
    Succes morgen, dikke knuff voor jou

20. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meis,

Ga voor je duimen morgen.....positief blijven hoor....ze gaan het echt redden!!!

xxxxxxxx Maaike

Deel Deze Pagina