Meiden, ben even toe aan peptalk. Heb het even helemaal gehad hier. Vanmorgen kwam mijn beste vriendin vertellen dat ze zwanger is na de eerste ICSI poging. Ik ben hartstikke blij voor hun natuurlijk, want zij heeft het ook absoluut niet makkelijk gehad. Dus dat is het echt niet. Maar ik ben zo bang dat het voor ons nooit zal komen. Ik weet dat ik nog niet eens mag klagen, er zijn meiden die al meer mislukte poginen hebben gehad. Maar het voelt gewoon even zo k.... We hebben zoveel hobbels in onze weg, en soms vraag ik me gewoon af of het er ooit in zit voor ons. Het lijkt wel alsof iedereen in mijn omgeving ons voor gaat. Ik wil ook zo graag..... Blech, heb het gewoon even gehad.
he meis, Snap goed dat je je rot voelt hoor, het is ook helemaal niet raar om te balen dat je zelf nog niet zwanger bent. Jij hebt al zoveel tegenslagen gehad dus ik snap goed dat je er even doorheen zit. Het voelt ook zo dubbel, je wilt best wel blij zijn voor die ander maar je gunt het jezelf ook zo erg. Volhouden hoor.......het maakt niet uit dat je je rot voelt. Morgen gaat het vast en zeker weer beter en kun je weer een beetje postief denken. Ik hoop dat ik je een heel klein beetje heb kunnen helpen hoor! dikke knuf Maaike
Hele dikke knuffel van mij. Het is allemaal zo herkenbaar, weet je, elke zwangere die erbij komt, dat steekt, natuurlijk voelt het anders als iemand ook in de mmm heeft gezeten en misschien ook veel heeft meegemaakt, maar heel diep van binnen wil je gewoon dat JIJ diegene bent die met het goed nieuws komt aanzetten. Als ik hier van meiden op het forum lees dat ze zwanger zijn, dan voel je even die vreugde mee... een heel blij gevoel die dan helaas ook snel overgaat in de pijn van jezelf. Volgens mij hebben we dat allemaal. Hele dikke knuffel, ik hoop dat je een beetje van je weekend kunt genieten, knuf van mij.
maaike en linda, bedankt voor jullie reacties. Voel me vandaag alweer wat beter. Ik kan er met mijn vriendin gelukkig heel goed over praten. ze vindt het zelf ook heel rot. ze huilde zelfs toen ze me vertelde dat ze zwanger is, want ze vindt het zo erg voor ons. Ik moest zelf eerst helemaal niet huilen, want ik was echt oprecht blij voor ze. maar doordat zij zo moest huilen, stonden we even later allebei te janken. heb vandaag nog even weer met haar gesproken en heb ook eerlijk verteld dat ik het voor mezelf wel een beetje moeilijk vindt. ze begrijpt het volkomen en wil ook dat ik eerlijk tegen haar ben als het me allemaal even teveel wordt. Ze is echt een wereldvriendin! Maar goed, heb ook tegen haar gezegd dat ze er flink van moet genieten, dat meen ik ook echt. het is voor hun net zo goed een wonder als het voor ons zou zijn. Goh, wat klink ik weer verstandig. haha. Maar ik meen het ook echt. Het is in ieder geval fijn dat ze me begrijpt en dat ze zo met me meeleeft. En meiden, jullie zijn ook top. Ik vind het zo fijn dat dit forum er is. Ook al kennen we elkaar helemaal niet persoonlijk, ik vind het toch heel fijn zo. Bedankt!!
Hey meis, ben weer terug van weggeweest en even spieken hoe het met je gaat. Lees dat je moeilijk nieuws voor je kiezen hebt gehad. Tuurlijk ben je blij voor je vriendin maar je wil zelf ook zo graag. Dikke knuffel en fijn dat je vriendin het zo goed begrijpt.
Vandaag weer voor een eerste fm geweest. Zag er heel goed uit. Zit nu op dag 12 en mijn ei en baarmoederslijmvlies waren al bijna zover. Morgen moet ik weer komen. Moet weer ovulatietesten doen om te voorkomen dat we de eisprong missen. Nou ja, dat deed ik de vorige keer ook al en toen hebben we hem toch gemist omdat de arts toch nog een dag wilde wachten. Heb nu wel heel duidelijk gezegd dat als de ovutest positief is, dat mijn eisprong ook binnen 24 uur komt. Blijkbaar gaat dat bij mij heel snel. Wil hem niet voor de derde keer missen nu. Maar goed, waarschijnlijk morgen of vrijdag pregnyl en dan volgende week terugplaatsing. Jippie! En nu maar hopen dat alles goed blijft gaan.
Hoi allemaal, Vandaag wee voor een echo geweest. Eitje zag er mooi uit en ook het baarmoederslijmvlies was nu mooi dik. Het is er weer klaar voor. Vandaag de pregnyl en woensdag een terugplaatsing (hopelijk [-o< ) Toen het echoapparaat werd verwijderd, zag de gyn wat bloed. Hij wilde toch nog even kijken om zeker te weten waar dit vandaan kwam. Ik dacht gelijk: "Ja hoor , wat nu weer?" Hij dus kijken en even later ook nog voelen. Komt ie ineens met Endometriose. Huh, hoe kan dat in vredesnaam? Ik loop al een tijdje in de mm en nu ineens dit? Hij heeft nog eens goed gekeken en het was inderdaad zo. Daarna heeft ie uitgelegd wat dit inhoudt en dat het geen kwaad kan voor onze terugplaatsing. Heb wel een paar tabletjes meegekregen voor vandaag. Aangezien ik verder geen klachten heb, denkt hij dat het een milde vorm is. Nou goed, toen ik daar weg kwam, had ik er nog wel vertrouwen in. Maar ja, als je dan thuis komt, ga je toch even kijken op google. Daar schrok ik best even van. Linda, jij hebt dit toch ook? Moet ik me zorgen maken of moet ik vertrouwen op mijn gyn als ie zegt dat het geen kwaad kan voor onze cryotp? En ik lees ook over allerlei medicijnen. Ik heb vier tabletjes voor vandaag, verder niets. Komt dat wel goed? Oh, ik word hier zo onzeker van. Net nu het allemaal voorspoedig leek te gaan, komt dit er weer bij. Ongelooflijk!!
miepje wat heb je dan voor tabletjes gekregen? eerlijk gezegd snap ik het verhaal niet zo goed. ik heb nog nooit een tabletje gerkegen tegen endometriose, hoogstens dat je misschien ergens een klein ontstekinkje hebt en dat je daar nu wat voor gekregen hebt? endometriose zit vaak aan de buitenzijde van je geslachtsorganen dus zeg maar aan de buitenkant van je baarmoeder, eierstokken en eileiders, ook kan het aan je darmen of blaas vastzitten maar dat is wel allemaal van binnen zeg maar dus is daarom snap ik je verhaal niet zo. voor de tp zou ik me zeker geen zorgen maken het zit niet in je baarmoeder. waar voelde de arts dan aan? iets in je vagina? misschien kan je het ook in je vagina hebben maar daar heb ik nog nooit van gehoord. wat legde hij dan verder uit?
Linda, ik heb metronidazol gekregen, is een antibioticum-kuur. Zal vast voor een ontstekingkje zijn of zo. De arts heeft een eendenbek ingebracht en toen eens goed van binnen kekeken. Weet niet of je dat zo met het blote oog kan zien hoor. Daarna heeft hij met zijn vingers zo diep mogelijk in mijn vagina gevoeld en flink naar achteren geduwd om te kijken of dat pijnlijk voor mij was. Vond het zelf allemaal een beetje raar, maar goed. Verder vertelde hij dat het cellen zijn die aan de buitenkant van de baarmoeder zitten en die zich gedragen alsof ze in de baarmoeder zitten. Ook dat het reageert op je menstruatie en dat het pijn kan opleveren bij het vrijen. Was alleen vandaag, mijn vriend kon niet mee. Achteraf baal ik daar wel van, elke keer als ik alleen ga, komt er wel weer iets waarvan ik achteraf denk dat ik veel meer had moeten vragen. Nu overviel me dit allemaal weer en was ik er zo door overrompeld, dat ik niet genoeg heb gevraagd. Als je dan met z'n tweeën bent, vraag je toch altijd wat meer door.
oh dat herken ik heel goed! altijd gebeurd er iets onverwachts als je alleen bent en dan weet je niet goed wat je moet vragen. kijk ook al heb je een klein beetje endometriose, heel veel vrouwen schijnen het een beetje te hebben, dan kan je daar nu toch niks mee, je zit toch al in het ivf-circuit dus het maakt voor nu niks meer uit. goed van die antibiotica, ik krijg dat altijd rondom de punctie ivm een cyste die ik heb door de endometriose. bij mij drukte de arts toen ook ergens van binnen naar beneden, dat deed bij mij heel erg zeer, last met vrijen heb ik slechts een enkele keer. daarna kreeg ik toen een kijkoperatie om de diagnose officieel vast te stellen, toen bleek ik dus verklevingen rondom mijn eierstokken te hebben, gevolg was dat wij iui hebben overgeslagen en direct door zijn gegaan naar ivf. de klachten rondom endometriose kunnen heel verschillend zijn hoor, van weinig tot geen klachten tot heel veel. voor nu kan je er weinig mee, mijn arts zij dat het beste middel tegen endometriose, zwanger zijn is dus daar zijn we druk mee bezig eventueel kan je de volgende keer nog wat vragen stellen maar het veranderd nu niks voor de behandeling en DAT is denk ik het belangrijkste! Hou je taai ik denk aan je!
Ben inmiddels al aardig gerustgesteld, mede door jouw bericht. Aangezien ik er nog nooit echt last van heb gehad, maak ik me ook maar geen zorgen. De arts zal het wel weten (en jij inmiddels ook) Vandaag telefoon gehad van het ziekenhuis. Ze hebben één rietje met twee emmy's ontdooid. één heeft het overleefd en wordt morgen teruggeplaatst Dit betekent dus dat er nog een rietje met twee emmy's over is, waar we helemaal niet vanuit gegaan zijn. We hopen natuurlijk dat deze poging lukt, maar mocht dat niet zo zijn, hebben we dus nog een kans. Nu eerst maar weer heel hard duimen [-o< Liefs Mar
He bah! Wat een naar nieuws weer. Snap best dat je er heel erg van geschrokken bent. Gelukkig heeft Linda het super uitgelegd en je weer een beetje gerustgesteld? Zie dat je morgen de TP hebt. (zag ik in je onderschrift bij je berichtje in mijn topic) dus ik wil je bij deze even sterkte en succes wensen morgen en je weet dat ik heel hard voor je ga duimen meis! Liefs Zora
Hoi meiden, Ik zit vanaf vandaag weer in de wachtweken. We hebben vandaag een terugplaatsing gehad van 1 embryo. Alles is gelukkig goed gegaan. Zelf wilde ik nog graag weten wat de kwaliteit van het embryo was, maar mijn vriend wilde dit niet. Hij zei dat het goed genoeg was voor een terugplaatsing en dat dat voor hem voldoende was. Dit is natuurlijk ook zo, dus heb het maar zo gelaten. Wij gaan dus weer duimen....
Aangezien mijn laatste reactie niet meer te zien is door het vernieuwen van de site, hier nog even een update: Donderdag heb ik dan de pregnyl gezet en als het ontdooien goed gaat, zal ik woensdag de voorlopig laatste cryo-terugplaatsing hebben. Dinsdag horen we of het ontdooien gelukt is. Dus vanaf nu maar weer heel hard duimen...