Verhuizen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door krullenkop, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

#1 krullenkop, 13 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2011
    Wij wonen in een appartement en hebben het hier altijd erg fijn gevonden. We hebben hier genoeg ruimte, ook voor een eventueel derde kindje. We wonen op loopafstand van het centrum en mijn vriend hoeft maar tien minuten met de metro te reizen om bij zijn werk te komen. Het enige wat mist is een tuin. We hebben wel een vrij groot balkon, maar daar heb je natuurlijk veel minder bewegingsvrijheid. Het lijkt ons fijn voor de kinderen om een tuin te hebben om lekker in buiten te kunnen spelen. Omdat we geen tuin hebben, gaan we wel vaker naar het park. Dat vindt onze oudste echt geweldig. We weten dus niet wat we moeten doen, verhuizen naar een huis met tuin, of hier blijven wonen. Wat zouden jullie doen?

2. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou zelf ook verhuizen naar een huis met tuin. Dan hebben je kinderen toch wat meer bewegingsvrijheid.

3. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Als je de mogelijkheid hebt om te verhuizen naar een huis met een tuin dan zou dat wel leuk zijn voor de kinderen, dan kunnen ze lekker in de tuin spelen. Zelf woon ik met mijn vriend en zoontje in een flat en nu we de kleine hebben vind ik het tegenvallen. Hij is heel actief en zou hem dus liever in een tuin zien spelen dan op een klein balkonnetje of galerij waar buren last ervan kunnen hebben. Wij zijn beetje aan t rondkijken voor iets anders met tuin.

4. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Een tuin (hoe klein ook) is wel erg leuk voor de kinderen. Maar kijk wel goed naar je leef/woonruimte! Ik vind echt de ruimte binnenshuis, belangrijker dan om het huis!

5. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Verhuizen. Al was het maar met een klein tuintje voor een schommel
    zandbak en te voetballen.. Een kind is al
    gauw blij!
    En de kind-balkon combi vind ik persoonlijk niet zo'n gerustellend idee..

6. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een huis met een tuin is ook niet halleluja hoor.
    In je ondertoon hoor ik dat je het reuze naar je zin heb in je huis..

Ik zou goed kijken wat je opties zijn in huizen en echt bij twijfel niet doen. Je zit niet op de schopstoel dat je er morgen uit moet dus verhuizen kan met de tijd toch wel.

Hier in de randstad is het sowieso moelijk een huis met een tuin te krijgen en een neef van mijn man woont ook in een flat en die heeft laatst een megatuinhuis gekocht om lekker te kunnen spelen, zitten, slapen etc. Mijn so gaan er nu ook een aanschaffen.

7. Female

Female Niet meer actief

idd :)
    Zéker met 2 of 3 kinderen.

8. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Als je de mogelijkheid hebt inderdaad, waarom zou je het dan niet doen als je het zo graag wilt? ;) Gewoon doen haha!

Ikzelf zou het niet willen. :) Maar ik wil dan ook geen tuin he! Haha. Ik zou een moord doen *..grapje ;)* voor een lekker ruim appartement met een redelijk balkon er bij! :D Maargoed bij ons blijft het dan ook bij 1 kindje...

En een balkon kun je tegenwoordig goed veilig maken voor kleine kindjes gelukkig. :)

9. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Zeker weten verhuizen. Wij woonden ook in het centrum van een miljoenenstad, maar toen ik zwanger werd van de eerste zijn we meteen verhuisd naar een huis buiten de stad met een tuin.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zou eerst eens kijken of je de mogelijkheid hebt om te verhuizen naar een huis met tuin en net zoveel binnenruimte.

Ik persoonlijk ben meer gehecht aan binnenruimte. Hier in Nederland is het zeker de helft van het jaar te vies weer om buiten te spelen. Vooral met 2 of 3 kinderen moet je dan niet op een kluitje zitten.

Wij wonen nu ook in een groot apartement en natuurlijk had ik graag een tuintje gehad, maar niet als we dan 20-30m2 aan binnen ruimte in zouden moeten leveren.

11. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    ik denk echt de opties ,de voor en nadelen voor je zelf op papier zetten,
    je schrijft nu gelukkig te zijn en veel naar t park te gaan.
    je vriend woont dichtbij werk en vervoer. als jullie je allemaal zo prettig voelen why not?

ik zelf ben wel net verhuisd van huis met balkon naar gezinswoning omdat mijn app echt klein was en balkon ook super klein buurt ook niet zo geweldig voor kids. dus bij mij was t alleen maar voordelen om te verhuizen.

maar als ik zo bij jouw lees lijken jullie wel goed te zitten.
    ik zal daarom zeggen neem geen overhaasde beslissingen en als je een huis tegen komt met tuin waarvan je denkt ja dit is het dan kun je altijd de keuze maken om te verhuizen,.
    maar als je gaat verhuizen en twijfels hebt, denk ik altijd bij twijfel niet doen.

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja we hebben bewust gekozen voor een huis met grote tuin toen we hier naar toe gingen. Tja onderhoud is wat minder :)
    maar onze zoon is bijna hele dagen buiten aan het spelen....en geniet er enorm van....ook vriendjes zijn erg makkelijk, ze horen elkaar....
    ik zou niet zonder tuin willen!

13. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn net een week of 8 geleden verhuisd naar ene huis met tuin, en, ik zou niet meer terug willen naar mijn appartement ;) Misschien als ik oud ben, dan lijkt me een appartement met dakterras ideaal, maar zolang de kidneren thuis wonen, nee.

Ik kom van ene flat met redelijk balkon, met 2 kinderen en man. 70 m2 gem. 4 Kamers. Wel met uitkijk op groot park, dus wat dat betreft echt niet slecht. Nu wonen we in een dorp ernaast (groot dorp, met 8 scholen en alles erop en eraan), het dorp waar ik ben opgegroeid, en tot 21 heb gewoond.

We wonen nu in ene huis van ong. 120 m2, 5 slaapkamers, 3 op eerste etage en een badkamer en nog 2 op de zolder, met hoge nok, dus veel ruimte en nog aparte bergruimte achter deur en op overloop genoeg ruimte voor zooi. Schuur, tuin van 6 bij 15 m. lang.

Tja, ik zou niet meer kleiner willen wonen, die ruimte geeft vrijheid absoluut.

Maar, als je app. groot genoeg is, en je je er prettig voelt, zou ik niet halsoverkop gaan verhuizen eerlijk gezegd daar zie ik dan ook weer het nut niet van in.

14. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik zou zelf ook voor een huis met tuin gaan, de reden waarom ons appartement te koop staat, maar ik lees in je bericht dat jullie het in jullie appartement wel erg goed naar jullie zin hebben.
    Je zou eens op papier de voor en tegens kunnen opschrijven.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou idd de voor en tegens noteren.. zou jammer zijn wanneer je je appartement verlaat terwijl je het echt heel erg naar je zin hebt. Het is niet altijd gezegd dat een huis met een tuin alles beter zou maken.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

als je er graag en fijn woond zou ik blijven waar ik was. een tuin is ook niet zaligmakend als je daarvoor op woongenot moet inleveren. er zijn zat andere manieren om het gebrek aan een tuin op te heffen.wennen aan een ander minder fijn of geriefelijk huis is veel moeilijker. dan krijg je heimwee en kunt niet meer terug.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lekker blijven wonen! Wij hebben we een tuin(tje). Maar hier buiten komt (als ze klaar zijn met bouwen en woonrijp maken) een heel mooi buitengebied waar de kids kunnen spelen.
    Als kind speelde ik ook veel vaker op straat dan in de tuin.
    Misschien heb je er de eerste jaren wat aan, maar verder is het voordeel overtrokken, als je verder zo goed woont.

En samen naar het park is toch ook bijzonder!

18. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Als ik naar mijn gevoel luister, wil ik hier ook niet weg. We zitten hier echt goed. Ik denk dat als we nu zouden verhuizen, ik ons appartement zou missen en spijt van de verhuizing zou krijgen. Binnenkort nog even geen verhuizing dus. Maar wie weet, over een aantal jaren.. ;).

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat zou ik denk ik ook doen hoor, als je verder naar je zint woont, is dat ook heel veel waard.

20. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    wij wonen ook in een appartement, met een klein tuintje van 1,5 bij 8. de binnenruimte is zo lekker groot dat ik daarvoor niet weg zou willen. zo'n grote woonkamer vinden we niet snel weer.
    Persoonlijk vind ik als je weg wilt voor een tuin, dat je dat op korte termijn het beste kunt doen, als je kinderen wat ouder worden spelen ze toch meer elders als t goed is.
    Wij hebben een speeltuin 5 huizen verderop en een rustige verkeersarme straat dus ik zie niet waarom we zouden moeten verhuizen. het is hier toch 9 van de 10 keer slecht weer ;)

Heb je t gevoel dat anderen je tot de keuze om te verhuizen verplichten? dat krijgen wij vaak wel namelijk. zoja, niks van aantrekken hoor! zolang je je zelf prettig voelt in dit huis, prima!

Deel Deze Pagina