marsepein vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door pink99, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    ik wil graag witte roosjes van marsepein maken maar mijn marsepein is niet mooi wit. hoe krijg ik mooi wit marsepein?

2. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    oja en hoe lang blijft marsepein goed? ik heb de roosjes pas volgende week vrijdag nodig maar ik wil ze eerder maken want het zijn er nogal veel

3. Skye

Skye Niet meer actief

Je kan witte kleurstof kopen, of je moet gewoon echt spierwitte marsepein kopen! Weet niet of je door het kleuren de marsepein echt spierwit krijgt, geen ervaring met wit kleuren namelijk!

En je kan het ongeveer een weekje bewaren in een luchtdichte doos, dus tupperware ofzo!!

4. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    ok super bedankt, dan ga ik vandaag even naar de kookwinkel in het centrum daar zullen ze die spierwitte marsepein wel hebben. en dan begin ik zondag aan mn roosjes

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Marsepein is nooit helemaal spierwit, ook niet als je dat zo gekleurd koopt.
    Als je echt spierwit wilt, zul je fondant moeten nemen.

6. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Met kleurstof wordt het aardig wit hoor. Echte witte rozen zijn ook niet spierwit, ik denk dat je zelf even moet kijken of je het mooi vind. Fondant is wel echt wit.

Let op dat je de marsepein niet uit laat drogen, en ook niet in de koelkast zetten dacht ik, want dan gaat het zweten.

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Met kleurstof kan het wel, alleen vind ik dat je best veel kleurstof nodig hebt om het wit te krijgen. Witte marsepein kopen vind ik handiger

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Om het zelf te kleuren heb je veel kleurstof nidig, daarvan wordt je marsepein vochtig. Zelf zou ik witte marsepein kopen dat is wel echt goed wit.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.157
    35.812
    113
    Ik zou ook witte marsepein kopen. Die witte kleurstof heb ik ook wel gebruikt, maar dan moet je dus idd heel veel gebruiken en daar wordt de marsepein ook niet beter van.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Zou het zelf niet kleuren want dan wordt het heel kleverig want je hebt dan vrij veel kleurstof nodig. Je kan het dan wel minder kleverig maken met poedersuiker (ook wit) maar dan kan je beter gewoon meteen goed kopen ;)

Marsepein kan je wel een poosje bewaren, wel even luchtdicht afsluiten om uitdrogen te voorkomen. Je kan het ook in de vriezer bewaren, daarna 4u in de koelkast laten ontdooien. Nooit meteen vanuit de vriezer in de woonkamer zetten dan gaat het zweten en heb je kans dat dat de kleuren gaan doorlopen...

11. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
  12. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Wit kleuren weet ik niet, maar ik had voor de geboortecupcakes van m'n zoontje al ver van te voren de decoraties gemaakt en in tupperware bakjes bewaard (gewoon in de keukenkast) Dan kan dus ook makkelijk voor een weekje!
    Hoef je ook niet in te vriezen en te ontdooien :)

Deel Deze Pagina