repareren of nieuw kopen? Wat zou jij doen

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4 jaar geleden hebben we een was-droog combinatie gekocht en ongeveer een half jaar geleden begaf de droger het. Er is toen een monteur bijgeweest wat ons €70 kostte en die heeft het "gemaakt" maar na een week deed ie het weer niet. Nog een keer teruggeweest, maar hij heeft het niet meer aan de praat gekregen, dus uiteindelijk een losse droger gekocht....

Maar nu begeeft de wasmachine het dus ook :( En ik twijfel nu heel erg: zal ik er weer naar laten kijken met het risico dat we wéér €70 kwijt zijn voor niks of zal ik hem gewoon gelijk vervangen?

Achteraf denk ik: had ik niet gewoon mijn geld terug moeten vragen voor die reperatie? Het is wel heel makkelijk verdient, even een zekering vervangen en dat uiteindelijk eigenlijk niks is opgelost...

2. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Dat soort apparatuur heeft langere verwachte levensduur dan gewoonlijke garantie van 2 jaar. Je kan bij de winkel waar je ze gekocht hebt informeren of ze eventuele reparatiekosten terugbetalen. Ik weet van Mediamarkt dat ze reparatiekosten terugbetalen als het stuk gaat binnen de verwachte levensduur, dan betalen ze de resterende jaren terug zeg maar en als het niet meer te repareren is, krijg je geld terug. Zo was onze koelkast na 5 jaar stuk, verwachte levensduur was 8 jaar, dus hebben we een monteur labgs laten komen van Whirlpool,aangezien de koelkast ook van Whirlpool was, na reparatie met het bonnetje naar Mediamarkt geweest en geld terug gekregen voor de resterende 3 jaar.
    Lijkt me dat de verwachte levensduur van een wasmachine en driger langer is dan 4 jaar, op internet kan je zien voor meeste merken wat de verwachte levensduur is.

Deel Deze Pagina