Fietsen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Hopefultimes, Jan 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn natuurlijk al tig topics over geweest en nu kom ik er ook nog met één;).

DL is 7 maanden en kan al een maand of twee goed zelfstandig zitten.
    Maar kan ze nu ook mee op de fiets?
    Ik twijfel heel erg, meestal zie ik toch wat oudere kindjes in een fietsstoeltje en ik wil natuurlijk wel dat 't veilig is.

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Gaat ze echt uit zichzelf zitten? En blijft ze goed stabiel zitten als je haar een duwtje geeft? 2x ja dan kun je met haar fietsen, anders niet.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    ik had hetzelfde probleem. mijn zoontje ging met 6 maanden zelf zitten. maar op de fiets vond hij het echt nog niet zo leuk toen. door alle hobbels en bochten enzo schud hij toch nog alle kanten uit.
    pas echt vanaf een maand of 8-9 vond hij het leuk omdat hij toen echt stabieler werd zeg maar...

maar officieel mag het wel al ja...

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 9,5 maand en zijn nu pas voor het eerst gaan fietsen.

Hij kan wel goed zitten maar ik wilde geen risico nemen.
    Zelfs nu merk ik dat het met die hobbels en bobbels zwaar is voor mijn zoontje.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De richtlijn is 9 maanden. Voor die tijd is het ruggetje nog niet sterk genoeg om de kuilen en hobbels in de weg op te vangen. Dus ik zou er nog even mee wachten.

En een kindje kan pas zitten, als het zichzelf omhoog kan krijgen vanuit de liggende stand en zelf kan gaan zitten. Door jou neerzetten en dan niet omvallen, is nog geen zitten. Dus ook dat moet eerst helemaal goed zijn.

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier toen ze zelf konden gaan zitten en bij een zetje ook echt stabiel bleven/zichzelf corrigeerden (7,5 maand, 10 maanden en 8,5 maand). Ging meteen ook prima op de fiets: eerst kleine stukjes en weinig hobbels en langzaam uitgebreid.

7. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.:)
    Het zou dus idd prima kunnen, maar heb besloten om toch maar mijn gevoel te volgen... ik vind haar gewoon nog te klein en te jong.

8. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Mijn dochter kan nog steeds niet zelf gaan zitten. 14 maand. Wel was ze al heel stabiel met 6 mnd. Dus vanaf 8 mnd mee op de fiets. Ging prima!

Share This Page