6 maanden: wat kan/mag/moet worden gegeten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ashleyp, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

#1 ashleyp, 17 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2013
    Ons ventje is over 2 weken 6 maanden oud en behalve de stap naar flesvoeding nr. 2 veranderd er natuurlijk nog meer qua eten. Hij krijgt nu een heel potje groente (ik maak het zelf vers maar ik doel op de hoeveelheid). Dit is ongeveer 125 gram. Mag je vanaf 6 maanden overstappen op die grotere potjes of is dat vanaf een oudere leeftijd? Wat mag hij nog meer en hoe doen jullie dit? Ik zie namelijk pap voor sochtends maar ook pyamapapjes. 2 keer pap lijkt me wat veel of doen jullie dit wel?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Moeten melk

Verder moet er nog niets.

Groentes etc gewoon kijken hoe en wat. Geef af en toe vers is ook weer anders.
    Verder misschien starten met brood

Pap is verder helemaal niet nodig

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Pap mag maar hoeft niet, het is maar net waar je kind behoefte aan heeft. De basis is nog steeds melk, daarnaast groente en fruithapjes. Een heel tje lijkt mij erg veel eerlijk gezegd maar als hetgoed gaat... Je kan natuurlijk ook verse groente en fruithappen maken.
    Kijk wel uit met die papjes, hoe mooier de naam hoe meer suiker er in zit.

4. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik heb even mijn berichtje aangepast. Ik schreef dat ik potjes van 125 gram geef. Ik bedoelde eigenlijk dat ik qua hoeveelheid 125 gram geef, gelijk aan 1 potje. Ik maak het wel altijd vers.

@AnkeM: hij is inderdaad al snel een heel potje gaan eten. Had echt behoefte aan vast voedsel en een paar hapjes is absoluut niet genoeg. Brullen, krijsen en hysterisch doen totdat hij weer hapjes krijgt. Sinds hij een heel potje krijgt is hij wel rustig. Soms jengelt hij na zijn potje nog een beetje omdat hij nog meer op kan :$ maar hier wacht ik nog mee. Met gemak gaat na zijn potje nog een fles van 240 er achteraan. Sinds 2 dagen geef ik nog maar een fles van 210 na het potje want anders word het denk ik iets te veel van het goed. Opzich kan hij het wel hebben maar het moet wel een beetje binnen beperkingen blijven natuurlijk.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Dan is die papmisschien niet zo'n gek idee, dat vult wat meer. Over een maand of zo kan je hem ook watmeer zelf laten eten, broodkorst, soepstengel enzo. Is tie wat langer bezig met eten.
    Er zijn trouwens genoeg schema's te vinden op internet wanneer je wat kan introduceren, google maar eens. Hier ophet forum is ook genoeg te vinden.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dit is niet helemaal waar. Een kindjenheeft vanaf 6 maanden ook bijvoeding nodig. Natuurlijk blijft de melk belangrijk maar ook bijvoeding gaat nu langzaamaan belangrijker worden.

Je mag gewoon geven wat je kindje wil ennkan eten zokang het gezond is. Alles wat je nieuw aan bied zou ik twee dagen achter elkaar doen om te kijken of er geennreactie op komt.

Vanaf 6 mnd mag je ook brood introduceren en vlees bij het avond eten geven.

Zolang je alles langzaam op bouwd kan er niet veel mis gaan.

7. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63

Deel Deze Pagina