Kinderen met anderen meegeven.

Discussion in 'Mama en gezin' started by Boommm, Apr 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Was hier gister over in gesprek met een andere moeder op het kdv van dochter. Hier rijden de kinderen veel met de aupair in de auto. Ook met bijvoorbeeld een vriendinnetje rijdt de oudste wel eens mee en dat vriendinnetje ook met ons. Uiteraard gewoon in autostoelen.

Maar die andere moeder zou haar dochter dus nooit met andere mensen mee laten rijden. Ik snap dat niet zo goed. Mag je kind dan nooit mee met bijvoorbeeld feestjes? Of met teamsporten?

Ben benieuwd hoe jullie hierin staan en waarom.

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij zijn daar ook niet moeilijk in als ze maar in een stoel verhoger zit en de gordel aan doet... Hier bij ons zitten heel veel kinderen los in de auto en ook gewoon met 2 kinderen op de bijrijdersstoel :$:x

Wij snappen dat echt niet zo omgaan met je kostbaarste bezit! Gelukkig is onze dochter gewend om zelf haar gordel aan te doen en doet dat standaard gelijk als ze bij iemand in de auto stapt daar ben ik zo dankbaar voor.

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    Ik zou dochter niet zomaar met iedereen meegeven in de auto, omdat ik vaak mensen zie rijden met kinderen los in de auto. Mensen die ik goed ken is het geen probleem. En straks als ze op school zit met kinderfeestjes mag het ook best als ik maar wel zeker weet dat ze vast zit en op een stoelverhoger.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Dat ligt eraan wie het is. Als ze veilig vervoerd worden en ik diegene waar ze mee in de auto gaan ken vind ik dat geen probleem.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind dat ze vastzitten in de auto ook heel logisch eigenlijk. Snap niet dat er mensen zijn die dat niet doen.

Maar hoe goed willen jullie die mensen dan kennen voordat je ze meeheeft in de auto? Hoe zie je dat voor je met teamsport bijvoorbeeld en rijbeurten?

6. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

Aug 23, 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    als ze veilig vervoerd worden in principe geen probleem. Al reed ik vorig jaar met de leider van mijn zoon zijn voetbalteam mee en die reed zo verschrikkelijk dat ik mijn zoon heb gezegd dat hij de volgende keer maar bij een van de ouders moet instappen. Maar in de basis wel. Toen ze klein waren zorgde ik er voor dat ze een autostoeltje van ons kregen als zij die niet hadden.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Hier gaan de kinderen regelmatig mee,

Onze zoon zit op voetbal, soms haal ik team genootjes thuis op en breng ze naar voetbal en haalt een andere moeder ze weer op, of andersom.

Vanmiddag hebben mijn oudste twee beiden een vriendje te spelen gehad en die nam ik vanuit school meteen mee en zo gaan
    Mijn kinderen ook weleens meteen mee vanuit school met hun vriendjes.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb daar niet zo'n probleem mee, mits goed vervoerd in een stoel/verhoger.

9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dit en toen hij nog iets kleiner was kon ik de stoelverhoger ook wel door de vingers zien. Ik nam ook wel eens 2 of 3 extra kindjes mee voor een broodje bij de kleuters maar had echt niet standaard 3 of 4 zitverhogers in de auto liggen. En sommige ouders kwamen lopend of fietsend naar school dus konden dan ook niet hun eigen zitverhoger meegeven.

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik vind het zelf ook moeilijk, maar geef haar wel mee zolang ze in een autostoel of op een verhoger in de gordel zit. Er zijn ook moeders die de kinderen vervoeren met z'n 2-en onder 1 gordel zonder stoel enz., maar dat gaat hier echt niet gebeuren en daar moet ik ook niet achter komen dat dat zou zijn gebeurd. Je hebt iemand anders z'n grootste schat bij je, daar ga je niet zo onzorgvuldig mee om.

Maar er is ook een moeder die haar kind echt niet meegeeft bij anderen in de auto en die brengt haar dochter met feestjes dus zelf ernaartoe met de auto. Tja, ieder zijn keus.

11. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Als ik weet dat hij in een autostoel vervoerd wordt dan heb ik daar geen problemen mee.

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Als ik de mensen ken en ze goede autostoeltjes hebben vind ik het voor mn oudste geen probleem. Maar ik zou haar niet zomaar mee laten gaan met een ouder, die ik nog maar nauwelijks had gesproken. Ik kan me overigens wel voorstellen dat dit langzamerhand anders wordt naarmate je kinderen groter worden.

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Zolang ik weet dat ze goed vervoerd word, dus in een autostoel is het goed.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,166
    8,895
    113
    Zolang ze veilig vervoerd worden, mag het in principe. Helaas weet je dat nooit zeker...de eerste keer dat de oudste ergens ging spelen dacht ik dat het 'goed zat', achteraf bleek ze zonder gordel bij iemand op schoot te hebben gezeten... Inmiddels vraag ik het dus wel even na en anders breng ik ze zelf en met schoolreisjes en feestjes ed geef ik een autostoel/verhoger mee.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,290
    16,694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zolang ik de mensen goed genoeg ken vind ik het geen probleem maar niet bij mensen die ik nauwelijks ken.
    Nu is hier alles op loopafstand en is iedereen nogal anti auto en wordt alles doorgaans lopend of per fiets gedaan.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Een vraag voor degene die zeggen 'alleen als ik de mensen goed ken': Ik heb me aangemeld om volgende week te rijden naar het tuincentrum, gaat om een uitje met zoontje zijn kleuterklas. Hij gaat sinds december naar school en uit z'n klas ken ik 2 moeders goed, de rest alleen van het schoolplein. Zou jou kind met mij mee mogen rijden of niet?

17. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier dus een moeder die dat heel eng vind. Kinderen mogen van mij alleen mee met opa's en oma's en zus en verder niemand.

Mijn grootste angst is ze te verliezen. En ik ben het heel langzaam aan het loslaten maar jeetje wat vind ik het moeilijk!

18. Veera

Veera Niet meer actief

Mijn kind zou mee mogen maar echt "makkelijk meegeven" nee, denk niet dat ik dat gevoel ooit echt heb.

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,996
    4,008
    113
    Bij een uitje onder schooltijd zou ik er wel vanuit gaan dat de juf er op toeziet dat alle kinderen veilig vervoerd worden en dat de regels hierover van tevoren duidelijk zijn.
    Dat is anders dan wanneer mijn kind na schooltijd met iemand prive mee zou rijden.

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#20 MMarianne, Apr 8, 2016
    Last edited by a moderator: Apr 8, 2016

Maar je kind privé met een vreemde meegeven, wanneer komt dat voor? Als onze kinderen na school met elkaar afspreken en ik ben met de auto dan ben je erbij en kan je zelf die veiligheid/regels controleren en bespreken en besluiten of ze mee mag of niet, met een partijtje weet je ook met wie je haar meegeeft, sportclub is misschien vergelijkbaar met school en in deze situaties geef je die controle uit handen aan een trainer/juf...is misschien dus wel 'enger' dan na school. Ik ben nu ff hardop aan het denken :D ;)

Ik heb aangegeven in principe 4 kinderen mee te kunnen nemen maar dat ik 1 autostoel en 1 stoelverhoger heb. Het is mijn eerste schooluitje en ben benieuwd naar het toezicht van de juf en of er kinderen zijn die niet mee mogen en of er stoelen meegegeven worden...

Share This Page