marsupi of bondolino?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door gemma87, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    ik heb t draagdoektopic uitgeplozen maar daar word ik ok niet echt wijzer van.
    Ik wil mijn 2de beeb graag gaan dragen nu heb ik uiteindelijk de marsupi en bondolino geselecteerd als voor mij zijnde makkelijkste opties.
    draagdoek lijkt me t eingewikkeld en miss kan ik met deze dragers mijn vent ook overhalen te dragen :D.
    baby word midden sept verwacht ik ben echter een persoon die t erg snel warm heeft nu zag ik dat debondolino ook een zomervariant heeft is dat een slimme optie om te doen?
    welke zouden jullie kiezen a;s je een keuze had gehad?tiseen kado dus financieel hoef ik niet te kijken.
    welke is t makkelijkst snelst in gebruik?
    waar kan ik m t beste bestellen dmv levertijd en betrouwbaarheid.?
    gr gemma

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben zelf erg tevreden over de bondolino, mn man droeg er ook makkelijk mee. De marsupi heb ik geen ervaring mee, maar die is er geloof ik in 2 maten.
    mn man zegt: Als je man wilt dragen moet je een ergo kopen ;) daar is hij helemaal fan van.

Qua warmte, ik vind 't zelf niet zoveel uitmaken, er is een zomer variant maar er zijn maar weinig echt warme dagen in 't jaar en je bent zelf amper bedekt met stof, om je middel en over je schouders een band. 't Warmste is de lcihaamstemp van je kindje tegen je aan.

Ik ken zelf geen onbetrouwbare draagdoeken of ergonomische dragers winkels in NL. Babybij.nl is wel 't bekendste maar slingomama, indedoek, babybio, slingsandthings etc allemaal prima!

3. misa

misa Niet meer actief

Ik ken de bondolino van mijn werk. Ook de zomervariant. Erg fijn in gebruik! Echt een voordeel dat ie dun is, want dan scheelt dat ook aan warmte voor je kleintje. Voor jezelf maakt niet veel uit omdat de banden we hetzelfde zijn.

Ik heb zelf de beco buttefly. Prima ding en makkelijk in gebruik. Nadeel: als je met twee mensen draagt met dezelfe drager dan moet je de bandjes steeds verstellen.

De marsupi ken ik niet in gebruik.

Ik heb nu sinds een paar daagjes een amazonas draagdoek bij tevreden-baby.nl gekozen. In vergelijking met andere merken goedkoop. Levering was snel en netjes. Je kunt ook terug sturen als het toch niet bevalt. Maar dat kan geloof ik bij meer sites. Knopen is heel goed te doen en het zit heerlijk! Maar mijn man ziet het niet zitten.
    Ik neig ernaar om de beco te verkopen en een bondolino zomer erbij te kopen naast de doek.

Maar het is een lastige keuze ja. Vind en vond ik ook..! Succes ermee!

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb de marsupi breeze, dat is de zomervariant. Ideaal ding. Ik heb hem zo ontzettend veel gebruikt. En ik had hem echt in vijf tellen om. Mijn zoontje was best stevig en ook al meteen sterk, waardoor ik hem al na ruim een week ben gaan gebruiken.
    De zomervariant vond ik bovendien ook handig voor in huis.

Wij hebben nu een beco butterfly. Ook fijn, maar wel veel zwaarder van zichzelf. Voor een groot kind wel erg handig. De marsupi was op een gegeven moment niet stevig genoeg meer. (Maar mijn kind is dus heel groot: daar moet je niet echt vanuit gaan.)
    Nadeel vind ik wel dat de stof veel dikker is. Laatst gingen we een dagje weg, en het was best warm en mijn jongste was al een beetje ziekig. Die hing na een tijdje helemaal slap in dat ding. Ik ben me echt rotgeschrokken. Ik kan me niet voorstellen dat dat zou zijn gebeurd met de marsupi.

5. Lizzy1984

Lizzy1984 Lid

10 okt 2010
    90
    0
    0
    Ik gebruikte de marsupi en was er erg tevreden over...

Ik had trouwens bij babybij de marsupi en bondolino geleend. Dus als ik jou was zou ik dat straks als je kindje geboren is dat gaan doen. Dan kun je mooi kijken wat voor jou en je kindje het beste werkt, want het is toch wel heel persoonlijk. een jaar geleden kreeg je als je daar ook je draagsysteem koopt het huurbedrag als korting...

Succes!

Deel Deze Pagina