Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een jongensnaam... Ben ik weer het zal de laatste vraag zijn Wie is er creatief met letters husselen? Het gaat om het volgende: De pas overleden opa van mijn man heette Wilhelmus Johannes. Mijn man zou hem graag willen vernoemen. Nu zijn wij helemaal niet van het vernoemen maar in dit geval ben ik het er wel mee eens. De officiële naam wordt dan Wilhelmus Johannes (nee niet mijn smaak, maar er zit dus emotionele waarde aan voor mijn man). Dat komt op z'n ID te staan. Maar hoe noemen we dit kind? Opa heette in het dagelijks leven gewoon Wim. Ik vind dat een vreselijke naam, sorry. Nu zaten wij al te knutselen met de letters voor een andere roepnaam. Wie heeft er nog ideeën voor ons?
Ook al zal het alleen op zijn id staan, denken jullie nu, hij gaat er heel wat vaker mee te maken krijgen. Op school zullen de namen opgenoemd gaan worden en dan komen ze bij Wilhelmus uit. Dat zou ik echt niet willen voor mijn kind, emotionele waarde of niet. Ik zou deze twee namen als doopnamen of tweede en derde naam gebruiken en een leuke roepnaam als eerste naam.
Wiljan Jan-Willem Edit: Wel eens met Vlinder84, hij zal altijd geroepen worden met die naam. Ik zou ook eerder een leuke roepnaam verzinnen en deze namen als tweede en derde naam geven.
Dit idd. Ik zou een voornaam geven die jullie mooi vinden, ongeacht of het qua letters 'past' bij de vernoeming. En dan met tweede en derde naam vernoemen. Dus bv Max Wilhelmus Johannes. Ik ken meerdere mensen met een groot verschil tussen roepnaam en officiele naam; dat is gewoon heel verwarrend.
Ach als je een keer met de officiele naam genoemd word zeg je toch dat je anders genoemd word. Klaar. Ik heb er iig geen probleem mee. Van Johannes kan je best leuke namen maken Joes Jos Jonas Joas Jens Van Wilhelmus Willem Mees
Idd gewoon zelf een leuke voornaam kiezen en dan vernoemen in de 2e en 3e naam. Heeft mijn zus ook bij haar zoontjes gedaan.
Ik ken een Wiljo. Het vernoemen zit met name in jullie gedachten en de betekenis van de naam. Ook zonder daadwerkelijk dezelfde namen te gebruiken zullen jullie altijd herinnerd worden aan je opa. Anders idd gewoon een mooie roepnaam en de namen van je opa als 2e en 3e naam. Succes.
Goede naamsuggeaties zijn wel voorbij gekomen. Wat jullie als roepnaam willen zou ik als eerste naam gebruiken en dat de twee namen als vernoeming. Alhoewel drie voorname wel geassocieerd wordt met katholieken en ik weet niet of dat op jullie van toepassing is. Mijn man heeft drie vernoemde namen en een roepnaam die dus nergens officieel vermeld staat, hij komt het elke keer weer tegen en is daar niet heel blij mee. De emotionele waarde voor je partner kan ik me best voorstellen, maar denk goed na over hoe jullie je kind precies willen noemen.
Jonne Jens Jonas Janos Ian Ivan Jente Jannick Evan Allemaal namen die afgeleid zijn van Johannes. Namen afgeleid van Wilhelmus: Liam Pim Giel Wilco William
Volgens mij bedoeld TS dat toch ook? Ze zoekt nu een naam die past bij deze vernoemingen. Die worden alleen met officiele dingen gebruikt. Ik zou denken aan; Jan-Willem William Willem-Jan Jan Wilbert
Bedankt voor het meedenken! Ik had zelf gedacht dat de namen van opa (zonder de roepnaam) alleen als officieel ergens zouden staan, maar ga daar nu toch even over nadenken. Heb het mijn man ook alvast meegedeeld dat dat niet handig is Zelf kwam ik ook op een rijtje namen afgeleid vanuit de officiële naam, maar het is zo niet mijn smaak. Alleen een heel ander soort naam voor de officiële naam zetten vind ik ook weer lelijk eerlijk gezegd. Misschien moet ik van de officiële namen maar een modernere versie maken (maar dat voelt toch niet echt) of het vernoemen loslaten. Jullie hebben me weer verder geholpen, thnx! Mocht je nog een idee hebben hoor ik het wel.
Waarom moeten allebei de namen vernoemd worden? Ik zou gewoon een naam kiezen die je echt leuk vindt en als 2e naam Willem doen. Bijvoorbeeld: iets als Thijs Willem en we noemen hem Thijs. Hebben wij ook gedaan voor ons dochtertje. Dan is ze toch vernoemd, maar heeft ze wel een leuke roepnaam die ook hetzelfde is als haar eerste doopnaam.