Hopelijk wordt er wat mee bereikt! Het is echt verschrikkelijk hoe sommige honden behandeld worden! En bazen ook trouwens. En nee, het gaat niet om de hond die een kind scalpeert, die moet uiteraard ge-euthanaseerd worden.
Praat voor jezelf aub ipv dingen te roepen alsof het een feit is. Ik heb 3 katten en een hond. Een van mijn katten heeft diabetes en schildklierproblemen en al moet ik me ervoor in de schulden steken, dat beestje wordt gewoon keurig behandeld. De asiels zitten vol met dieren die door ziekte gedumpt worden. Dát is de verantwoordeljkheid die je op je neemt, hij is in mijn ogen evenveel waard als ik.
lezen jammer dat je dat niet kan, dier heb ik zwaar verwaarloost gekregen he, mannen hadden duidelijke instructies van de hond afblijven, met het verhaal erbij, doen ze dat niet jammer dan. als je als mens zwaar getrouwmatiseerd wordt moet je ook maar een spuit, nee dit dier verdiende een 2de kans en die heb ik hem gegeven, dier was super slim, en eigelijk heel lief alleen bang voor zwaaiende mannen handen (met een reden altijd geslagen bij oude eigenaar) tja een spuitje is de makkelijkste optie, fijt dat het dier na 2 maaand kon doggydansen, luisterde als een tierelier en weer geaaid kon worden door mannen zegt mij genoeg. mensen moet zonder toestemming van andermans honden afblijven, doe je dat niet ... Ik vind de hondscholen van martingaus top, en blij dat hij meeedenkt aan het beleid, toch triest om honden maanden geisoleerd opte sluiten wat de oorzaak van het bijt incident ook was, dat vind ik hondonwaardig.
Dus wanneer jouw zoontje ondanks jouw opvoeding wat betreft honden als peuter toch een fout maakt om een hond op straat te aaien en de hond bijt een stuk uit je kinds gezicht 'omdat de hond getraumatiseerd is door kinderen' dan is dat gewoon de eigen schuld van jou en je kind?
Als jouw kind mijn hond gek maakt, dan moet ik hem afmaken? Ik kan jou wel vertellen dat je dan hier een slecht 'baasje' treft als je ook maar iets komt proberen....
Ik heb getekend, vind het verschrikkelijk dat er zo met honden wordt omgegaan. Ik vind ook dat een hond niet de kans moet krijgen om een kind te kunnen bijten, deze verantwoordelijkheid ligt als eerste bij de baas. Wel vind ik dat je kinderen ook moet leren hoe ze met dieren in het algemeen moeten omgaan. Maar ik vind dat je een peuter of een kind niet verantwoordelijk kunt stellen voor een bijtincident, ouders moeten hier hun verantwoordelijkheid nemen. Zelf heb ik een Amstaff reu van 2 die dol is op alles en iedereen. Ook kinderen vind hij geweldig. Maar als hier kindjes komen spelen mogen ze de hond eerst aaien en mag hij snuffelen. Vervolgens gaat hij in de keuken achter het traphekje. Ik laat hem nooit " mee spelen" als hier kinderen van een ander zijn. Het is en blijft een hond en je weet het nooit. Ons eigen gezin zou hij nooit iets doen maar hij zou alles doen om ons te beschermen. Mocht er een vriendje mijn zoontje met een schepje slaan of omver duwen en op hem gaan zitten sta ik niet voor onze lobbes in. Verder zijn het ontzettende lieve honden laat ik dat voorop stellen, jammer dat een bepaald soort publiek vaak voor deze honden kiest en ze verpest!
Eigenhandig afmaken? Nou, nou... Mijn zusje is ook eens gebeten door de hond van mijn tante, bij mijn oma in huis. Niemand lette goed op, even later was mijn zusje in haar hand gebeten. Oma in rep en roer, hond was levensgevaarlijk en moest maar een spuitje krijgen, bla, bla. Mijn moeder bleef rustig en wilde eerst eens weten wat er was gebeurd. Aap kwam uit de mouw, mijn lieve zusje had de hond even flink aan zijn staart getrokken. Tja, niets aan te doen, bewijst alleen maar weer dat je flink op moet letten als het om honden en kinderen gaat, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Aparte reactie, vraag me af waarom ik niet zou kunnen lezen? Verwaarloosd of niet, als een hond onder jou hoede de kans krijgt om meerdere mannen te kunnen bijten ben ik van mening dat de combinatie verwaarloosde hond en jij als baas geen goede combi is! En natuurlijk, top dat je uiteindelijk via Martin Gaus een andere hond terug ziet door de juiste training maar dat had wat mij betreft na 1 bijtincident al gemoeten.
Dat zegt wie?? Duidelijk dat jij niet goed leest in dit soort topics. Laatst was er een topic waarin verschillende dames riepen, dat het arrogant om te denken was dat wij als mensen meer waren dan dieren. Ik verzin zoiets echt niet hoor.
Wat dit betreft vind ik dat je gelijk hebt. Ik heb eerst twee binnenkonijnegehad, die hadden een complete kamer voor zichzelf. Daarna twee konijnen en die zaten buiten in een ren van 6m2. Keurig twee keer per jaar naar de dierenarts voor de inentingen en meerdere keren flinke kosten doordat ze geopereerd moesten worden voor haakjes op de kiesjes. (ondanks een zeer goed dieet.) Ik werd door velen voor gek verklaard omdat ik zoveel ruimte en geld voor mijn dieren over had. Maar dat vind ik gewoon de verantwoordelijkheid die erbij hoort als je een dier neemt. Als je er niet goed voor wilt zorgen, moet je er niet aan beginnen. Máár: ik vind daarmee niet dat een dier net zo belangrijk of zelfs belangrijker is dan een mens. Integendeel. Als mijn kind in een brandend huis zit, zou ik zelf terug naar binnen gaan of verwachten dat een brandweerman die doet. (Ook voor ieder ander mens trouwens) Maar voor een huisdier zou ik dit nooit doen en ik vind ook dat brandweermensen hiervoor niet hun leven hoeven te wagen. (Heeft niks met bijtende honden te maken, maar even om te illustreren hoe ik over de 'waarde' van een dier ten opzichte van een mens denk. Op dit moment hoef ik mijn zoon niet te leren dat hij niet ongevraagd een hond mag aaien. Door een eerder incdient met een loslopende hond is hij er nu bang voor. Ik moet er wel op letten dat hij niet wegrent. Maar weet je, als mijn zoon het toch ooit op een rennen zetten en een hond gaat er achteraan, dan krijgt dat die van mij echt een rotschop als ik zo mijn zoon met verdedigen. En daarna zou ik echt wel die confrontatie met de baas aangaan. Kijk, als mijn zoon ooit een hond zou slaan of bewust zou treiteren en uitlokken, vind ik het nog wat anders. Dan mag de baas van die hond absoluut voor zijn hond opkomen en krijgt mijn zoon daarna alsnog van mij op mijn donder. Maar ik zou het zelfs in die situatie niet pikken als iemand dan zijn hond maar laat bijten.