Wij ( man en ik) gaan binnenkort op team uitje naar Barcelona voor 3 dagen met zijn werk. Graag hoor ik wat wij absoluut moeten zien en doen. Wij verblijven in een hotel midden in de stad.
Ik ben er van de zomer geweest. Ik vond park guel heel leuk en de audiotour bij sagrada familia. Fietstocht onder begeleiding van een nl gids leek ons leuk maar hebben wij niet gedaan ivm de kids en de hitte. Ik vond zelf casi batllo ook erg mooi om te zien. Hou er rekening mee dat je alles moet reserveren van te voren. Wij hadden ook camp nou bezocht. Vond ik zelf weinig aan maar ja ben ook geen voetbalfan.
Park Guel vond ik erg leuk en zou ik graag nog eens naartoe gaan. Verder hebben we ook een fietstocht door Barcelona gedaan met een Nederlandse gids (bedrijf is van een Nederlander) vond ik ook een aanrader.
Thanks! Park geel heb ik idd op mijn lijstje staan. Wij hebben ons opgegeven voor een wandeltocht ben ik vergeten te zeggen. Met Nederlandse gids is dat.
Ik ben er al tiener met school geweest. Alweer 14 jaar geleden Ik vond vooral het Casa Batlló en Park Guel erg mooi!
Ik ben met mijn man in Barcelona geweest. Wij hebben dat lange weekend op de fiets alles gedaan. Ook een tour op de fiets gedaan met een nl gids vond ik erg leuk. Park Guell is erg tof en natuurlijk sagrada Familia bezoeken. Wij hebben ook nog een helikopter vlucht gemaakt over de stad maar daar moet je wel aardig voor in de buidel tasten ( was verrassing van mijn man dus weet de kosten niet)
Metro pakken naar placa d’espanya. Daar kan je omhoog lopen op het Palau nacional de Montjuïc. S avonds daar ook prachtige fonteinen. Op de Montjuïc berg een prachtig uitzicht over de stad. Vanaf daar loop je door naar het oude Olympische stadion. Je kan vanaf daar een kabelbaan nemen richting het kasteel Montjuïc, nog mooier uitzicht en mooi kasteel. Eventueel kan je dan weer via de andere kant van de berg naar beneden lopen en kom je uit in de haven.
Voor het allerbeste uitzicht over Barcelona moet je naar de bunkers van Carmel gaan. De plek zelf is niet boeiend (vind ik) maar het uitzicht is prachtig. Vooral met zonsondergang. De wijken Gracia en El Born zijn erg leuk om doorheen te struinen en winkeltjes / gallery’s te bekijken. Het parc de la Ciutadella is heerlijk om te wandelen, mooie fontein en de Arc de Triomf is daar ook om te bekijken. Je kunt op instagram het account barcelonatips volgen, zij geeft ook vaak leuke tips. Samen met haar man runt ze tevens een fietsverhuurbedrijf en je kunt bij haar dus ook een fietstour met NL gids boeken.