Hoi, Ik ben op zoek naar iemand die veel verstand heeft van bomen. Of in ieder geval iemand die een aantal bomen kan herkennen. Ik heb nl een paar foto's van bomen en ik moet weten welke bomen het betreft, maar ik heb geen idee! Op internet zijn een aantal sites, maar daar ben ik ook niet echt mee geholpen. Misschien iemand hier of een partner? Alvast bedankt!
ben benieuwd ken er wel wat...anders heb je ook nog een bladsleutel (gloof dat t zo heet, dan kan je aan de hand van het blad en de vorm soms bepalen welke boom het is)
op youtube hier een liedje dat gaat over bomen YouTube - ‪Luuk & Gijs - bomen zijn relaxed‬‏ whoehahahahaah sorry schoot me ineens te binnen
Oh wat fijn dat jullie kunnen helpen! Ik heb de foto's in mijn album gezet. Per boom heb ik een foto van de boom en het bijbehordende blad (boom1 en blad1, boom2, blad 2 etc). Ben benieuwd....
blad 8 = volgens mij een larix blad 7 = beuk blad 6 = esdoorn, http://www.bomengids.nl/bladerenpics/Gewone_esdoorn__Acer_pseudoplatanus__Sycamore_maple@esdoorngewone@1@bladleaf@img_4076.jpg blad 5 conifeer blad 2 = amerikaanse eik Bomen herkennen op deze bomen site Dutch treeguide is een goede en duidelijke site!! erg handig ik kon mijn album niet vinden, daar heb ik veel bladsoorten in(zelf gemaakt op school)