Tips gevraagd vouwwagen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Eruanna, 23 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.072
    113
    Wij overwegen een vouwwagen te kopen. We hebben ervaring met tentkamperen en vinden dat ook erg leuk. Maar we hebben onderhand echt een aanhanger nodig om alles mee te kunnen nemen voor 2 volwassenen en 3 opgroeiende kinderen... Als we dan toch iets achter de auto moeten hangen, lijkt een vouwwagen ons ook wel handig.
    Een caravan willen we niet. Hebben we ook ervaring mee, maar dat is niet ons ding.

Zijn er hier ervaren vouwwagengebruikers met tips voor aanschaf en het daadwerkelijke kamperen met een vouwwagen? We willen sowieso voor een tweedehands gaan, maar dan nog is er best veel keus...

2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Eentje met een 1-2-3 opzetsysteem. En een waarbij je het slaapgedeelte omhoog kan klappen en je daaronder je spullen kwijt kan. (Bij het inpakken bedoel ik dan, als de vouwwagen ingevouwen zit.

Eruanna vindt dit leuk.
  3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Eentje die je inderdaad kunt in- en uitpakken zonder de vouwwagen te moeten uitklappen.
    Ik had zelf nog als wens om bij het voeteneind het bed in te kunnen stappen, i.p.v. dat je over 'dwars' ligt en de één over de ander moet kruipen.
    Wij hebben een Smitveld en zijn daar erg blij mee.

spruitje80 en Eruanna vinden dit leuk.
  4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Wij hebben een malawi 2.0 en zijn daar ongelooflijk blij mee. Snel op te zetten in diverse varianten en toekomst gericht ook voor met ons twee prima.
    Fijne vind ik ons grote bed, bij het voeteind erin kunnen en idd ten alle tijden bij de wagenbak kunnen

Eruanna vindt dit leuk.
  5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben een Roadmaster Family S. Hele ruime wagen. Geen 1,2,3 systeem maar hele wagen staat van begin tot eind (inc inrichting) binnen het uur. De Roadmaster is echt enorm qua ruimte, wij kamperen met zijn vijfen (wij 4en en mijn broertje) en hebben allemaal voldoende ruimte. Vorig jaar waren we met vrienden op vakantie maar is onze vakantie in het water gevallen maar iedereen kon makkelijk binnen zitten zonder dat het hutje mutje was, ook erg fijn. Hiervoor hadden we een Jamet Louisiana maar die duurde langer met opzetten. Ik denk dat je keuze vouwwagen vooral afhangt van je budget en je wensen. Wij hebben er bijvoorbeeld geen moeite mee dat we de vouwwagen moeten open klappen om de laatste dingen in te pakken voordat we gaan, hoort voor ons bij het vakantiegevoel. De kleding etc zit bij ons sowieso in de dakkoffer (die op de vouwwagen staat). Tevens vinden wij een hard top erg fijn tov een soft top (beide ervaring mee). Ook ligt de Roadmaster superstabiel achter de auto. Wat had je zelf als wensenlijstje voor de vouwwagen?

Eruanna vindt dit leuk.
  6. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.072
    113
    We hebben niet eens zo heel veel wensen denk ik, omdat we een tent gewend zijn. Dus dat je even bezig bent met opzetten vinden we geen ramp. We zullen ook niet enorm ver gaan rijden, dus qua wegligging etc hebben we ook geen grote eisen.
    We hebben twee meiden en een jongen, dus het is handig om drie aparte slaapplekken te hebben (man+ik, meiden, jongen). Maar dat hebben ze haast allemaal wel volgens mij.

7. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Wij hebben die van ons na de zomer te koop! Tweede model van hetzelfde type voor ons: trigano odyssee.
    Voordelen voor ons:
    Ruimte voor 5 personen
    1-2-3 systeem
    Ouderbed met lattenbodem
    Ruimte voortent en losse luifel
    Inritsbaar kuipzeil
    Complete keuken
    Veel opberg ruimte
    Easy load systeem

willen nu voor een kleinere gaan omdat we over 2 jaar pas weer met de vouwwagen gaan en de jongste dan 10 jaar is en ze buiten de vouwwagen zullen slapen.

Veel kampeerplezier

8. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Weet jij wat het ouderbed mag dragen aan gewicht wat er in ligt?

en wat is jullie vraagprijs

9. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Ligt op de kar dus veel denk ik! Max gewicht van wat de wielen kunnen dragen.
    Denk dat de vraagprijs 6500 wordt

10. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Ja dat is fijn op de kar liggen

Heb je foto’s?

11. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ga ook vooral rondkijken bij de bekende kampeer/vouwwagen ‘winkels’ om veel verschillende te bekijken. En denk inderdaad na over wat je ermee wilt, wat je prioriteit heeft om zo een keuze te kunnen maken.

Wij hebben een combi camp flexi comfort, 2 dubbele bedden op lattenbodems en naast de wagen nog een ondertent. Je kunt er met 5 in slapen als je dit wilt. Hangt wellicht ook van je kinderen + hun leeftijd af. Die van ons slapen nog in de vouwwagen, vinden ze veel te gezellig. Maar gaan volgend jaar naar een eigen tentje, dat kan ook makkelijk, ze zijn dan 12 en 10. Maar wilden dit jaar nog naast ons liggen.
    Verder hebben wij een easyload systeem, vind ik wel erg prettig.
    Wij zijn vooral mooi weer kampeerders, dus leven vooral buiten. Onze voortent is niet gigantisch, maar voor 4 personen evt echt groot genoeg, mocht het nodig zijn. Wij hebben er een keuken aan zitten, die er ook af kan. Bij ons staat hij meestal onder de luifel. We gebruiken de keuken, qua koken, minimaal. Even pasta koken bijv, de saus dan op de cadac.
    Maar ook dat is een stuk voorkeur en soms weersafhankelijk. Wij hadden het ook wel afgekund met een los pitje en de cadac, maar ik vind de bergruimte voor mijn kopjes en borden etc wel heel fijn.
    Mocht je nog hebben, stel ze vooral

Eruanna vindt dit leuk.
  12. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.072
    113
    Bedankt voor je uitgebreide reactie. Fijn om zo wat ervaringen te horen! We gaan er eens rustig over nadenken en rondkijken :)

Driessen21 vindt dit leuk.
  13. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Heb je ze goed ontvangen?

14. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.029
    113
    Vrouw
    Precies dit! Wij hebben ook de malawi 2.0 royale. Niet over elkaar heen kruipen. Echt zo'n fijne vouwwagen!
    Opzetten kost tijd maar dat is denk ik bij allemaal

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Vind ik ook meevallen. In 5 kwartier zijn we opgezet in complete setting en ingeruimd

16. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.029
    113
    Vrouw
    Ja wij ook zo iets denk ik. Opruimen kost meer tijd, maar dat zit meer in opruimen spullen dan vouwwagen zelf

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Exact, dat valt ieder jaar stiekem toch beetje tegen. Maar goed die ervaring heb ik ook in een huisje oid

18. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.029
    113
    Vrouw
    Eens. Dat staat los van een vouwwagen.

Deel Deze Pagina