marvelon - micorgynon 30

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door missX, 30 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Hallo dames,
    voor mijn zwangerschap heb 1 zo'n 10 jaar microgynon 30 geslikt, op het laast kreeg ik daar klachten van (hoofdpijn) en nu na mijn bevalling heb ik dus een andere pil gekregen van de huisarts: Marvelon.
    Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen deze pillen is?

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ik kreeg ook hoofdpijn van microgynon en ben ook naar marvelon overgestapt (nee, nu ff niet..., zie banner!). In marvelon zit een ander progesteron deel (een van de 2 hormonen in de pil).

3. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oke en was die wel fijn voor je? ik las namelijk op internet ergens dat dit een 3e generatie pil is en micorgynon 30 een tweede generatie...snap niet helemaal het verschil.

4. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Een 2e generatie pil zijn de wat "oudere" pillen. In alle pillen is de oestrogeen hetzelfde, maar de progesteron is verder "ontwikkeld". Afhankelijk van de soort progesteron noemen ze het 1e/2e/3e generatie. De 3e generatie is een tijd terug in het nieuws geweest omdat je een heel licht verhoogde kans hebt op trombose.
    Maar dat heb je tijdens een zwangerschap ook. En die hoofdpijn was voor mij niet te doen.
    Ik ben er tevreden over.
    Maar de meeste artsen beginnen daarom toch wel eerst met een 2e generatie pil

5. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oke is het dan ergens niet raar dat ze me na de microgynon 30 niet eerst een andere 2e fase pil geven ipv meteen een 3e?

6. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Neehoor, de meeste artsen doen het zo, dat heeft ook te maken met de ervaring die artsen hebben met bepaalde pillen, er zitten er a.h.w. een aantal in het repertoire van de arts.
    Alle pillen hebben trouwens een iets verhoogd risico op trombose, m.n. is die kans verhoogd als je tevens rookt

7. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    o oké nou ik rook gelukkig niet...

8. Niet meer actief

ja ik ken die pil ik ben er door zwanger geworden hij bleek achteraf te licht voor mij te wezen. ik ga binnenkort eerst testje halen de 2e

Deel Deze Pagina