Mas?

Discussion in 'Babynamen' started by fuJ, Feb 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Hier een mama van een andere Sil(vester) ;)
    ik ben ook geen fan van Mas. Ken het ook niet als naam, dus misschien scheelt dat wel.
    Ik zou zelf dan eerder kiezen voor Rens of Bas ofzo denk ik. Mats misschien ook nog wel, maar vind ik ook al niet geweldig...

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Mwoah, vind het niet echt een naam...meer een afkorting o.i.d. Dat heb ik met Sil niet.

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Mas betekent "goud" in het Indonesisch.
    Opzich een mooie vertaling dus.
    Ik vind het ook mooi bij Sil passen. Vind Mas misschien ook wel mooi als Masse

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mas is voor mij een afkorting van Mascha... dus nee, niet mijn ding (ik vind Sil ook niet zo'n leuke naam)

5. Yvon81

Yvon81 Actief lid

Apr 22, 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Ik vind het persoonlijk niets. Maar je moet wel je eigen gevoel volgen. Ik ben wel vaker namen tegengekomen met als eerste reactie: wat....?>?>?>? Maar na verloop van tijd wen je er wel aan en dan hoort de naam gewoon bij het kindje.

6. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind Sil wel een hele leuke naam, maar Mas niet. Ik associeer het ook met een afkorting of met het Spaanse woord voor "meer".

De naam klinkt onaf, alsof er iets mist.

7. Always Mamma

Always Mamma Actief lid

Jan 26, 2011
    123
    0
    0
    Zevenbergen
    Ik persoonlijk vind het geen hele leuke naam...
    Maar als jij helemaal verliefd bent op die naam moet je het lekker doen. Misschien in het begin wennen voor je omgeving maar daar moeten ze maar aan wennen. je moet op je eigen gevoel afgaan niet op dat van een ander..

Share This Page