Hier een mama van een andere Sil(vester) ik ben ook geen fan van Mas. Ken het ook niet als naam, dus misschien scheelt dat wel. Ik zou zelf dan eerder kiezen voor Rens of Bas ofzo denk ik. Mats misschien ook nog wel, maar vind ik ook al niet geweldig...
Mas betekent "goud" in het Indonesisch. Opzich een mooie vertaling dus. Ik vind het ook mooi bij Sil passen. Vind Mas misschien ook wel mooi als Masse
Mas is voor mij een afkorting van Mascha... dus nee, niet mijn ding (ik vind Sil ook niet zo'n leuke naam)
Ik vind het persoonlijk niets. Maar je moet wel je eigen gevoel volgen. Ik ben wel vaker namen tegengekomen met als eerste reactie: wat....?>?>?>? Maar na verloop van tijd wen je er wel aan en dan hoort de naam gewoon bij het kindje.
Ik vind Sil wel een hele leuke naam, maar Mas niet. Ik associeer het ook met een afkorting of met het Spaanse woord voor "meer". De naam klinkt onaf, alsof er iets mist.
Ik persoonlijk vind het geen hele leuke naam... Maar als jij helemaal verliefd bent op die naam moet je het lekker doen. Misschien in het begin wennen voor je omgeving maar daar moeten ze maar aan wennen. je moet op je eigen gevoel afgaan niet op dat van een ander..