Mascara verwijderen

Discussie in 'De lounge' gestart door MiekF, 17 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik heb twee potjes van de Kruidvat eigen merk.
    Kosten een paar euro. In de ene zitten dunne wattenschijfjes speciaal voor de ogen en in de ander speciaal voor het gezicht. Eerst was ik mijn gezicht gewoon met een washand. Dan twee wattenschijfjes over de ogen en dan twee voor het gezicht. Daar zit na het gewone wassen echt nog heel veel op en het kost nog geen minuut, ideaal!

2. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Met bodylotion van z.witsal. Smeer het over m'n dichtgeknepen oog/wimpers en haal het er daarna af met een tissue of wc papier. Werkt als een tierelier.

3. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik draag geen waterproof mascara, haal het er altijd af met facewash van nivea. Ook de rest van m'n gezicht was ik ermee. Werkt heel snel en verfrissend. Van olie of melk krijg ik zere ogen.

4. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    #44 Robano88, 17 jul 2015
    Laatst bewerkt: 17 jul 2015
    Ik gebruik de nivea gezichtreinigingsdoekjes die voor elk huidtype geschikt zijn. Daarna haal ik zo een bad/schuimbol (weet niet hoe het heet...) onder de douche over mijn gezicht. Scrub je ook gelijk lichtjes elke dag je gezicht :)
    Na het douchen hoef ik alleen nog maar een paar kleine restjes uit mijn oog hoeken halen

5. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik vind het vies ja, al die zweet, bacterieen, verstopte porien, vies kussen. Je wilt toch lekker fris naar bed. Wat dacht je van je kussen na een paar dagen.. Sorry maar dat vind ik vies ja...

6. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Lekker fris naar bed. 😂 Want als je wakker wordt een aantal uren later ben je ook nog fris zeker of moet je je dan opnieuw compleet reinigen?
    Zweten doe je volgens mij niet van make-up en een vies kussen heb k ook niet want ik druk mn ogen niet in mn kussen als ik slaap?! Maar wellicht doe jij dat anders

7. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor alle tips! Ga ze uitproberen en hopelijk werkt het :)

8. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Ik lees nu net pas alle andere berichten omdat ik nieuwsgierig was of er misschien nog goeie tips tussen stonden. Sorry dat ik het zeg, maar wat een reacties! Iedereen heeft en doet zijn eigen ding. Ik vind dat je daar wel een mening over mag geven, maar als meiden het erop willen laten zitten dan is dat prima. Als ze het eraf halen ook.

9. Porsche

Porsche Niet meer actief

oh jongens ... ik heb me al een week niet gewassen niet gedoes niets en ik vind het heerlijk 😂😂😂

grapje ....

nu na 13 uur gewerkt te hebben sleep ik mezelf naar de badkamer had ik niet op het forum gekeken was ik het ook glashard vergeten om het er af te halen.

morgen worden de bedden verschoond morgenvroeg ga ik lekker doesje ... :)

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

precies zo is dat!
    Wat is men weer lekker snel met hun oordelen

11. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Haha..

Ik haal savonds ook niet mijn make up er af en mijn kussen is toch altijd schoon.
    Al zeg ik niet dat het gezond is voor je huid, om die reden zou ik het wel moeten doen.
    Ik douche bijna elke dag sochtends, maar als ik gedouched heb en er zit nog wat zwart om mijn ogen dan gebruik ik een babydoekje. Werkt prima !

12. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik gebruik alleen mascara en die haal ik er niet altijd af 's avonds. Ligt eraan hoe moe ik ben en of ik er nog zin in heb. Maar ik gebruik verder geen foundation of poeder of ander spul op mijn gezicht, dus zou niet weten waar mijn kussen dan zo vies van zou moeten worden!

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Degenen die 's avonds hun make-up er niet af willen halen, weten vreselijk weinig van cosmetica en huidverzorging. M'n mond valt open, echt.

Je huid volgt, net zoals de rest van je lichaam, een circadiaans ritme. 's Nachts is je talgproductie anders, verliest je huid meer vocht, etc. Dat alles zorgt er ook voor dat je barrièrelaag minder effectief is. Terwijl jij slaapt, probeert je huid te herstellen van de (schadelijke) invloeden van overdag.

Het laatste waar je huid dan zin in heeft is een laag make-up.

Bovendien zitten er in make-up diverse soorten siliconen, deze leggen een egaliserend laagje over je huid. Als je daar gevoelig voor bent en je laat dat 24 uur (of langer...) op je gezicht, dan kan dat tot irritatie, comedonen en acne leiden.

Mascara bestaat grotendeels uit wax (waterproof mascara bevat een grotere hoeveelheid wax), met kleurpigment. En dat broeit dan lekker 's nachts op je wimpers, gezellig samen met je oogvocht/slapertjes. Party! Heerlijk.

Reinigingsdoekjes zijn ook een no-no. Maar anders wordt m'n berichtje te lang. Kijk maar eens op de blog van Caroline Hirons :)

Gebruik dan liever een cleansing oil. Is een olie (niet zoals olijfolie of kokosolie) waarmee je, je gezicht masseert, make-up in één keer verwijdert en die in een makkelijk af te spoelen melk verandert wanneer deze in contact komt met water. Kost je minder dan 5 minuten.

Of probeer de oogmake-up remover van Aldi eens. Helemaal niet duur en werkt erg goed zonder irritatie te veroorzaken.

14. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ieder mag zeker zijn eigen mening hebben en doen wat hij wil. Maar als je weet dat iets slecht os dan probeer jij dat een ander toch ook uit te leggen en er van te overtuigen waarom het beter is.

Als iemand tegen jou zegt dat hij na het poepen zijn handen niet wast en dan het eten beteid dan probeer je hem toch ook uit te leggen dat het niet zo fris is?
    De manier waarop het gebeurd...dat is dan weer een ander verhaal.

15. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Wil je nu een taart?

16. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    "Vroeger" ging ik wel eens met mascara op naar bed. Tot ik op een ochtend mijn oog niet meer kon opendoen, vreselijke pijn en tranen.
    Zover het lukte gekeken wat er was,niets te zin.
    Huisarts gebeld, bleek er een heel klein stukje mascara in mijn oog te zitten
    Sindsdien gaat de mascara er altijd af, onder de douche met facewash waar de rest van het gezicht ook mee schoon wordt gemaakt.

17. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe atijd make-up remover op n wattenschijfje en die hou ik dan even op mn oog gedrukt dat het loskomt en dan pas ga ik heel zachtjes wrijven. Als je gelijk gaat wrijven, dan ben je best even aan het poetsen en gaan mijn ogen zeer doen.

18. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Waar slaat dit op? Ze geeft toch normaal tips en advies.

19. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    En jij een pluim voor de meest aso reactie in dit topic? Gedraag je eens zeg ;)

Im gebruik van garnier micellar water, irriteert absoluut niet en haalt alles eraf. Als ik sta te douchen gebruik ik van Etos foamwash voor baby's, ook perfect! Dat laatste gebruik ik sowieso elke dag om mijn gezicht te wassen, van ander spul krijg ik eczeem

20. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik weet niet beter of ik doe het altijd met Zwitsal bodylotion op een wattenschijfje.. Daar veeg ik het er zo mee af...

Deel Deze Pagina