Irritaties rondom sommige facebookberichten

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Valt mijn oog weer op zo'n getypt plaatje wat voorbij komt op facebook. Er staat dit:

Kanker

Een klein woordje
    Met zo'n groot effect
    Doet je huilen van schrik
    Eén woordje van 6 letters groot
    Voor de één een scheldwoord, voor de ander de DOOD

Je hebt nu 2 keuze's
    1. je doet niks en gaat weer verder met wat je aan het doen was.
    2. je zet het op je site om te laten zien dat je ook aan anderen geeft.

Ik heb voor keuze 2 gekozen omdat ik ook om anderen geef.

;) Ik vind dit helemaal nergens op slaan. Dus dat ik dit bericht niet deel, geef ik niet om anderen (met die rotziekte)? Ik weet maar al te goed wat die rotziekte inhoud, mijn vader is er bijna een jaar geleden aan overleden. Daarom raken me dit soort berichten me ook extra denk ik. Dat rotwoord van 6 letters komt extra binnen dan...
    Wat vinden jullie van dit bericht?
    Ik vraag me ook altijd af waar dit afkomstig van is en hoe oud de persoon was die dit schreef. ;)

Dan schreef iemand op facebook het zinnetje:
    "Wc-papier op, dag nieuwe sokken."

Ik drukte op 'vind ik leuk'. Stuurt ze me dit bericht in mijn inbox:

Hebbes!
    Je had beter niet kunnen reageren of "liken". Nu moet je uit één van onderstaande opties kiezen en deze als status op je FB posten.
    Dit is het "2015 borstkanker awareness spel".
    Geen spelbreker zijn, uit onderstaande je gif kiezen en je status aanpassen.
    1) Alweer diarree?!
    2) net m'n tieten laten zien om onder een boete voor te snel rijden uit te komen.
    3) weet iemand hoe ik van voetschimmel af moet komen?
    4) toiletpapier op. Dag nieuwe sokken!
    5) Ik ben weer 's verliefd. Wat moet ik doen?
    6) Ik heb besloten dat ik vanaf vandaag geen ondergoed meer zal dragen
    7) jaaaaa! Ik word mama / papa
    😎 net €900 gewonnen met een kraskaart!!
    9) Ik ben lesbisch!!
    10) Ik ga trouwen.

Post dit zonder verdere uitleg.
    Sorry, maar ik ben er ook in getrapt.
    Ik zie er naar uit jouw post te lezen.
    Mondje dicht verder... Dan blijft 't leuk.
    En bedankt voor 't meedoen.

Het hele 'spel' slaat nergens op. En help je er mensen met borstkanker mee? Helaas kun je de ziekte niet bij ze wegnemen door dit te delen, anders deelde ik het ook direct. En dan staat er het zinnetje tussen:
    net m'n tieten laten zien om onder een boete voor te snel rijden uit te komen. Beetje kwetsend voor een vrouw met borstkanker die haar borst af heeft moeten laten zetten. Ik begrijp het nut niet en snap niet waar het op slaat. Je helpt er helaas niemand mee. Wat vinden jullie ervan?

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Met de komst van social media heb je ook deze dingen die opduiken. Ik zou graag zien dat mensen in het echte leven wat meer zouden steunen ipv op social media. Ik zelf word helemaal nuts van berichten van deel dit als je een zoon of dochter hebt ... Ik zeg vaak genoeg dat ik van mijn uk houd en hij van mij dat heeft zoveel meer waarde.

Dat gedeel ik ben er zoooo klaar mee :D

3. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

#3 LoveAim, 14 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2015
    Ik doe er nooit aan mee, die onzin. Ik ben mijn beide ouders aan kanker verloren, maar zulke teksten doen mij echt helemaal niets. Zo'n spelletje vond ik de eerste keer nog wel grappig bedacht, nu afgezaagd en stom.

Waarom irriteer je je er zo aan, je kunt er toch gewoon overheen lezen en er niets mee doen? Gewoon geen aandacht aan schenken.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik blok de berichten van mensen die zulke berichten delen, één keer kan gebeuren, de tweede keer worden ze geblokkeerd.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik kan me hier echt totaal niet druk om maken. Het raakt me ook niet.
    Waarom maak je je hier zo druk om? Dat is de energie niet eens waars toch.

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik doe er ook zeker niks mee. Ik zal het echt niet delen. Maar je kunt er niet omheen. Je kijkt of er nog wat nieuwtjes zijn op je startpagina en het is met witte letters getypt in een zwart vierkantje.
    En dat van die sokken, ik had het niet moeten liken, ik had niet door dat er dit spel achterzat. Dus logisch dat je de pb leest die je dan binnen krijgt.
    Je kunt er dus niet altijd overheen lezen...

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik doe daar ook niet aan mee.
    als je het bericht niet deelt geef je dus niks om mensen met dus bijv. kanker.
    naar mijn mening slaat het nergens op.
    voel me ook nooit verplicht om het te delen..
    en geloof ook niet erg dat mensen die er wel mee te maken hebben het als steun zien dat jij dat berichtje deelt.
    vroeger stuurde je kettingbrieven anders gebeurde er dit of dat nu heb je zulke berichten..

8. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    SUPER IRRITANT inderdaad!!! Het slaat nergens op!

Ik negeer je het gewoon. Lees over zoveel dingen heen die ik irritant vind op FB.

Inderdaad net als die berichten van: deel dit als je een zoon of dochter hebt waar je van houdt... Logisch toch??

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Vind het ook onzin en doe er dan ook nooit wat mee maar irriteer me er niet zo aan...scroll gewoon verder.

10. lemontree

lemontree Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens. Ik weet dat er ook best veel mensen die kanker hebben of hebben gehad het juist enorm confronterend en vervelend vinden om constant dit soort onzin over die rotziekte tegen te komen. Mensen kunnen beter gaan doneren als ze het zo erg vinden.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    wie zegt dat ze dat"ook niet doen dan?

kan me er verder niet druk over maken

12. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik vind het ook de grootste onzin! Ik zag het 2x op mijn tijdlijn voorbij komen. Dat zinnetje dus van die sokken en toen ben ik het gaan googlen en zag ik idd dat het met borstkanker te maken had. Dan denk ik: Als je wat wil doen, doneer dan geld of wat dan ook, maar zet niet een of andere rare status op je fb.
    Maar is met heel veel andere dingen ook zo hoor. Ik lees ze al niet eens meer ;)

13. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Nou dit inderdaad.
    Ik scroll gewoon verder. Mijn man kan zich hier ook zo druk over maken en dat vind ik echt ergerlijk. :) Lees het gewoon verder niet of blokkeer desnoods die mensen/ berichten.

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik doe niet mee aan zulke berichten, maar ik erger me er ook niet aan.

Maar bovenal voel ik me niet aangesproken door zulke teksten van als je dit deelt dan geef je om iemand en anders niet.. Dus mij doet het eigenlijk niks. Ik weet gelukkig zelf wel beter of ik wel/niet om iemand geef :)

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ow, schijt irrirant. Ik zag gisteren een berichtje van mijn schoonzusje dat ze 900 euro had gewonnen met een kraslot. Leuk voor haar, denk ik, en like het bericht.

BAM, gelijk een berichtje van haar in mijn mailbox met dat lijstje die TS in haar openingspost zet. :x Buiten dat ik het niet in die acties geloof, vind ik de "keuzes" die ik zou moeten maken in dit bericht gewoon ronduit achterlijk. Sorry hoor.

Heb het dus ook niet geplaatst.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ach ja, de moderne varianten van de doorstuurbrieven van vroeger (die waren nog wel leuk, met je wat zou overkomen als je hem niet doorstuurde :D ). Ik lees dat soort berichten niet eens. En als iemand alleen maar van dat soort onzin post, is het verwijderd knopje geduldig.

17. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Straks gaan ze nog plaatjes maken met... "als je dit bericht niet deelt, krijg je het zelf ook binnen 10 jaar.."

Wat een onzin. Ik weet zelf hoe ik denk over die ziekte en ik heb daar geen social media voor nodig.

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Irritante berichten ja...

Vind ook die dingen als "deel als je tegen kindermishandeling bent.." etc van die nare en duffe berichten. Dus niet delen en je eigen tijdlijn bevuilen, dan ben je niet tegen?!

19. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Gewoon blokkeren ;) :D

20. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Die berichten vind ik ook erg irritant en kwetsend.

Idd wat heeft het met borstkanker te maken?!

Ik reageer er niet op en deel ze niet

Deel Deze Pagina