licht bruinverlies en steekjes met 11 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jessmin, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Beste verloskundige(n),

Vorige week had ik met 10 weken een echo en het kindje zag er prima uit. De week daarvóór had ik ook een echo omdat mijn hcg-test erg laag uit viel voor 8,5 week (vond ik zelf; hij was minder sterk dan op mijn NOD-dag), terwijl toch je piek rond de 10 weken zou moeten liggen. Toen zag het er ook al ok uit. Maar nu heb ik sinds 2 dagen weer allemaal kleine steekjes laag onderin mijn buik (dit had ik ook toen ik pas zwanger was, maar nu al twee weken niet meer), en heb ik licht bruinverlies. Maar aangezien ik hiervoor 2 mk's heb gehad, denk ik er dus weer het ergste van, vooral omdat dit de manier was waarop mijn mk's op gang kwamen. De vruchtjes waren toen al 6 weken dood bij beide keren, maar steeds begon het door steekjes onderin en licht bruinverlies. Vandaar dus dat ik weer paranoia wordt (haha, maar toch...). Ook heb ik erg veel last van mijn bekken (zie ook vorige berichtje), wat waarschijnlijk aan de progesteron te wijten is. Maar misschien is dit progesteron nu bezig de baarmoedermond te verweken om voor te bereiden op een mk? Ik blijf het raar vinden dat die hcg-test toen zo licht was, dus ik blijf denken dat het misschien een kindje met een afwijking is en dat het progesteron er nu misschien wel voor zorgt dat mijn lijf het alsnog afstoot. Ok, dit klinkt allemaal heel overdreven, maar ik moet er niet aan denken dat het ineens weer mis gaat. De vorige keren had ik niet eerst een paar dagen helder bloedverlies, maar meteen oersoep en uitdrijving, inclusief kapot knappen van de vruchtzak en weeën. Dus daar ben ik nogal van geschrokken. Vandaar nu dus ook dit berichtje; ik had echt weer een slecht gevoel erbij, maar mijn gevoel is na twee mk's niet meer te vertrouwen; kan net zo goed angst zijn.

Ben benieuwd naar wat alternatieve verklaringen en de kans dat het idd toch niet goed is (ook al was op de echo met 10 wkn 3dgn een bewegende foetus te zien). Alvast heel erg bedankt voor uw tijd.

Groetjes,
    Jessmin

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je hebt waarschijnlijk gewoon last van groeipijn, dat heeft hetzelfde gevoel. De kans dat het nu mis is is echt heel klein omdat je een goede echo hebt gehad. Probeer vertrouwen te hebben in jezelf en in deze zwangerschap.

Mirjam

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha Mirjam,

Dank voor je vlugge reactie weer :) En de geruststelling. Ik vind het heel moeilijk hoor, want bij mijn eerste mk was het vruchtje ook pas met 9 wkn overleden. Toen had het geen armpjes. Dat vond ik allemaal wel heel luguber moet ik zeggen.. Nu is het moeilijk om te geloven dat het ook wél goed kan gaan. Mijn dochter is natuurlijk wel gezond geboren, maar daar hebben we 8 maanden voor moeten proberen. Nu word ik steeds na elke keer seks zwanger meteen. Dus dan ga je toch twijfelen aan de selectie van je eigen lichaam... Ik ga proberen meer vertrouwen te hebben, maar ik krijg er wel de zenuwen van hoor.

Oja, nog één vraagje. Is gezien mijn voorgeschiedenis het wel verstandig als ik één kop sterke koffie per dag blijf drinken? Had begrepen dat zelfs dat tot mk's kan leiden...

Deel Deze Pagina