niet tevreden maar geen bon meer...

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Dag,

Best wel balen, ik heb in september al een winterjasje maat 68 gekocht voor mijn zoontje. Toen was hij nog maar 1 maand, maar ik was bang dat als het echt winter was, de leuke jassen op waren. Op zich niet zo gek denk ik om het in het voren te kopen.

Maar nu ik hem nodig heb, blijkt hij (volgens mij) niet goed te zijn... Ik voeg een foto van de jas bij. De mouwen, en dan vooral de rechter, is extreem krap. Ze zijn ook erg lang trouwens. Maar de rechter lijkt niet goed gestikt. Ik ben zeker een kwartier bezig (dus met huilen op den duur) om hem die jas aan te krijgen. Ik krijg zijn armen gewoon bijna niet door de mouwen gepropt (!). En ik wil de handjes er wel uit, omdat hij hier vaak op kauwt... Maar sowieso moet dat toch kunnen. De jas komt van Terstal. Zijn er meer die deze jas toevallig hebben en hebben jullie hetzelfde probleem?

Balen dat ik de bon dus niet meer heb (en ook niet de labels die eraan zaten). Ik heb wel een klacht via de website gestuurd.

Mijn zus is handig met naald en draad maar die kan het niet aanpassen zonder dat het lelijk wordt. En die zegt ook dat het echt heel apart is dat ze hem zo gemaakt hebben.... Heb er wel 30 euro voor betaald en kan er zo niks mee :(

ps de foto komt van de website, om te laten zien welke jas ik bedoel. De echte jas zelf is nog bij mijn zus en kan ik dus geen foto van maken.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Zou geen kleding meer zo ver vantevoren halen maar dat is mijn mening.

Ben je er al naar de winkel zelf geweest. Het is wat anders als je hem niet mooi vind staan of te klein is.
    Het klinkt als fout tijdens productie. Als winkel niks wil doen zou ik het telefoonnummer van het hoofdkantoor willen hebben.

.

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Zou indd eerst naar de winkel gaan. Dan kan je zo een passende oplossing vinden. Hoofdkantoor bellen vind ik altijd zo overdreven. Winkel krijgt opdrachten retourbeleid o.i.d. Vanuit het hoofdkantoor.

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mouwen lang is met een reden.. dat als de kindjes de handjes in de lucht doen o.i.d. Dan hebben.ze geen blote polsen. Zakken de mouwen niet ver na beneden.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit klinkt als een productiefout en daar zou ik wel mee teruggaan.Ik heb ook weleens een jas in de winkel staan passen met aan een kant een hele krappe mouw terwijl mijn armen zowel links als rechts dezelfde omvang hebben.
    Ze hebben die jas achter gehangen en ik heb een andere gekocht die wel goed was.
    Opzich hangen er nu nog genoeg winterjasjes in de winkel voor die kleintjes dus er is nog wel iets te vinden maar zou niet te lang wachten.

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Weet niet of je de jas toendertijd gepint hebt met het afrekenen? Als dat het geval is dan heb je aan een kopie van je bank afschrift ook genoeg. Dat is namelijk net zo geldig als een bon die je mee krijgt in de winkel.

Ik zou er sowieso even mee langs de winkel gaan, niet gelijk het hoofdkantoor bellen.

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bankafschrift misschien?

8. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Bankafschrift indd misschien. Dit is dus de reden dat ik bonnen bewaar.

Als je echt niks meer hebt begrijp ik wel dat ze moeilijk kunnen doen trouwens. Is gewoon de meest voorkomende vorm van fraude, bewust of onbewust.

Je zou dan alsnog om het nummer van de consumentenklachtenlijn van het hoofdkantoor kunnen vragen. Die zijn vaak coulanter in de door hunzelf opgelegde regeltjes.

Maar eerst gewoon ff langs de winkel gaan. (Mijn ervaring met ter stal is overigens dat de mouwen wel vaker niet goed zijn) En volgende keer ff checken dus, voorzover dat dat kan.

9. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Bedankt voor de tip over bankafschrift, ik heb het inderdaad gepint en terug gevonden. Alleen is het bedrag hoger doordat ik meer gekocht heb, zou dat erg zijn?

Ik ben ook van plan ermee terug naar de winkel te gaan, zodra ik de jas weer heb. Ik was alleen benieuwd of er misschien meer waren met ditzelfde probleem...

10. Cakes

Cakes Actief lid

21 nov 2014
    198
    0
    0
    Gewoon naar de winkel gaan.
    Komt vast goed!

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helaas niet overal :( Ben laatst met mijn positiejas terug gegaan omdat na een paar weken dragen de rits al stuk was, ik had het bonnetje niet meer maar wel alles gepind en dat dus ook aangetoond maar ze deden er niks mee, ik had gewoon pech.

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Mwoa, kleding een aantal maanden van te voren kopen zou geen probleem moeten zijn. Een jasje maat 68 zou echt groot genoeg moeten zijn voor een kindje van 4 maanden.

13. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Hij is nu vijf maanden, en de jas past qua lengte en omvang perfect, de mouwen zijn gewoon extreem smal en bij de rechter kun je zelfs zien dat het 'raar' gestikt is volgens mij. Ik zal zorgen dat ik hem snel terug krijg en er mee naar de winkel gaan, ben benieuwd wat ze zeggen.

14. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Dat die mouwen smal zijn kunnen hun niets aan doen. Dat is het model. Daar had jezelf naar moeten kijken en neem aan dat je dat toen ook al gezien had?. En over dat raar gestikt kan ik weinig zeggen. Dan zal je al een foto moeten zien.. maar als je er zelf aan twijfelt valt dat misschien ook mee.

Ik als winkeleigenaar zou geen jas terug nemen na bijna 6 maanden. Vooruit kopen is een risico. Ik vind persoonlijk dat dat risico voor jezelf is.

15. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.553
    2.021
    113
    Ter stal kleding valt veel kleiner uit dan normaal. Dus die mouwen zo smal kan wel kloppen. Daar moet jr kleding echt wel maat groter kopen.

Succes bij de winkel

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik weet niet of je zus nu aan het proberen is 'm te verbeteren, maar als er aan 'gesleuteld' is kunnen ze ook moeilijk doen... Ik vind vier maanden ook wel lang trouwens, ook met bon. :)

Maar ik breng nooit iets terug dus ik heb geen idee hoe lang 'mag'. Succes in ieder geval. :)

17. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik zou m na vier maanden niet meer terug brengen. Maar dat is persoonlijk. Denk wel, dat ook al is de jas veel te krap gestikt, dat het model (En dus ook de armlengte EN de breedte) heel anders is dan bijv. een jasje is 56 of 62.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Nou, ik wens je veel succes.
    In september al gekocht en geen bon.
    Aan jouw bankafschrift kunnen ze niet zien wát je voor dat bedrag besteed hebt. Voor hetzelfde geld heb je die jas in de uitverkoop gekocht.
    Ik werk zelf in een kledingzaak en vind dit soort klachten altijd lastig.
    Zeker omdat het schijnbaar niet om een fabrieksfout gaat, maar om een pasvorm die niet uitkomt..
    En ik zou zeker niet zelf eraan gaan rommelen, gaat meestal ten koste van de garantie.

19. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nou ik heb pas een rokje gekocht van Jottum.... maar wat een stijf ding is dat! Manlief heeft de bon al weggegooid..... ;) Hier iemand toevallig een Jottum fan? haha

20. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    JOttum rokje op mp gooien en je ben m zo kwijt.

Deel Deze Pagina