wel of niet doen ?

Discussie in 'Babynamen' gestart door shiirley, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    hoi dames ben ik weer :D ik wil graag even jullie mening horen we hebben een naam voor ons zoontje op het oog maaar ik zit met het volgende.

ons oudste zoontje heet kiano en de naam die we op het oog hebben is kane vinden jullie het te veel op elkaar lijken ?
    ik zat zelf te denken om de schrijf wijzen aan te passen naar caine bijde schrijf wijzen bestaan al en volgens mij spreek je het ook gewoon het zelfde uit ?

overigens hebben al onze kinderen een 2de naam dus ook deze krijgt een 2de naam dus voor de post maakt het niet uit dat de voor letter het zelfde is ;)

2. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Oei nee zou ik niet doen. Aangezien zowel de K-A-N erin voorkomen. Vind het net een iets te hoog jut en jul gehalte. Misschien Dane? Om dezelfde klank te behouden maar dan net iets anders.

Edit: Als je het schrijft als Caine vind ik het wel beter kunnen!

3. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    bedankt voor je reactie ! dat is idd precies waar ik bang voor ben dat jut en jul gehalte overigens hebben we shane nog als alternatief maar vinden we toch net iets minder mooi

4. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik vind het wel kunnen hoor, de uitspraak is zó anders. Wanneer worden ze nou helemaal beoordeeld op hun geschreven naam? En helemaal niet met die twee namen naast elkaar. Zou me daardoor niet laten weerhouden.
    Andere schrijfwijze kan je zeker ook nog kiezen als het je toch stoort, maar Caine ken ik dan weer als meisjesnaam.

5. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik vind t ook wel kunnen. Maar gezien de betekenis in t Engels zou ik t niet doen, heb r een hele vreemde associatie mee .

Ik ken een Shane en vind dat persoonlijk echt een enorm gave naam :)

6. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    oh echt als meisjes naam hihi zocht hem op op baby bytes maar kwam daar alleen voor als jongens naam. hmm blijft lastig we vinden het wel echt een mooie stoere jongens naam maar dan toch dat stemmetje in mijn achter hoofd;)

7. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    misschien een hele domme vraag hoor maar wat is de engelse betekenis dan :) het is een ierse jongens naam en betekent strijd kon ik vinden :) overigens is de enige associatie die wij hebben van de band kane ;)

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik vind het ook wel kunnen eigenlijk. Ik zou niet Caine doen, doet me aan mc caine denken... :) Kane vind ik veel stoerder!

9. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ja ik snap het maar je hebt ook t woord Cane.(gewoon zelfde uitspraak dus) en dat is wat in de SM gebruikt word. Nou weten de meeste mensen dat niet maar voor mij persoonlijk is t dan een hele rare naam ;)

10. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    oke hihi ja dan snap ik het hihi

11. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    ja dat is weer waar en cane zou dat ook kunnen of word het dan raar anders houden we het dek ik toch gewoon op kane of shane:p

12. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ik persoonlijk vind het enorm op elkaar lijken maar een echt groot probleem vind ik het niet. Als jullie dat niet storend vinden zou ik het gewoon doen!!!

13. misa

misa Niet meer actief

Ik vind het op zich wel kunnen.

14. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    thanks dames voor de reactie,s we zijn er nog niet uit ooh wat is het lastig:p

15. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het niet mooi en zeer onpractisch. Een geknutselde schrijfwijze maakt het imo absoluut niet beter.

16. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
  17. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    ja dat bedacht ik me ook al na het plaatse van die post haha dus het word sowieso dan gewoon kane of shane:D of toch een andere naam maar ben veder echt inspiratie loos het is het allemaal net niet dus als iemand nog anderen ideen heeft :D vince vind ik erg leuk maar valt echt af door de enorme populariteit dat willen we echt niet:)

18. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    caine is overigens niet geknutseld want de naam word al jaren op bijde manieren gebruikt;)

19. Angeliquek

Angeliquek Actief lid

24 mei 2011
    161
    58
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind de namen iets te veel op elkaar lijken en zou zelf dan ook voor Shane gaan. Klank is hetzelfde maar de beginletter maakt het verschil.

20. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook te veel opelkaar lijken. Maar doe je het toch dan zou ik persoonlijk voor de schrijfwijze Kane gaan.

Deel Deze Pagina