Mason Pearson haarborstel

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Misschien een naïeve vraag:

Wat is er zoveel specialer aan deze Mason Pearson borstels versus een 'gewone' varkenshaar borstel en een kam/borstel om model te brengen daarna?

Ik ben namelijk al een aantal jaren blij met mijn borstels, maar ben benieuwd wat volgens jullie de meerwaarde (in vergelijking met de meerprijs) is?

2. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik ben eigenlijk ook benieuwd. Schrok enorm van de prijs moet ik eerlijk bekennen!

3. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Om eerlijk te zijn is dat verschil echt niet spetterend ofzo, vind die van Denman vergelijkbaar en zijn maar €17 :) Google maar eens op Mason Pearson vs Denman, een leek merkt het verschil echt niet hoor.. ik heb beide en mn haar ziet er hetzelfde uit of ik nou met de Denman of Mason borstel ;)

Bijgevoegde bestanden:

4. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Thanks! Gebruik inderdaad pinnen borstel, maar onze schat is bijna 13 en het wordt steeds moeilijker zijn vacht te onderhouden, het lijkt wel steeds erger te klitten.

5. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Activet borstels zijn ook heel goed voor honden vachten:

- ACTIVET BORSTELS - | Dieren Wellness Shop

6. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Sorry ts voor het offtopic gaan
    Twingia; super bedankt! Ik zoek al eeuwen een goede borstel en ik heb nu een activet besteld, ben echt onwijs benieuwd!

7. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Inderdaad de activet is goed. Neem dan de rode of paarse. Rood is echt voor ontvilten en paars is ietsje zachter.
    Wij gebruiken ze ook in de trimsalon ;)
    Hoewel op mijn showvachten zou ik hem weer niet willen maar voor dagelijks gebruik van een huishond is het perfect.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb even gegoogeld en ik las dat de haren van denman slordiger erin gezet zijn en dat denman meer haren uit je eigen haar trekt en dat hij wat stugger borsteld... Maar het schijnt wel een goede replica te zijn van mason Pearson voor de prijs wat die kost? Klopt dit allemaal? Als die echt meer haren eruit trekt en stugger borsteld dan ga ik toch liever voor de originele borstel

9. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Ik heb beide en qua kammen scheelt het serieus geen drol, 9 vd 10x is het de naam die je betaald. Ik moet zeggen dat ik juist vaker de denman gebruik dan de mason ;)

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Thnx, dan ga ik die bestellen. welke Denman heb jij?

11. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Deze

Denman Haar/Nylon Platte Borstel Smal Zwart D81 - Haarshop.nl

Komt overeen met de Handy borstel van Mason Pearson.

De Mason Pearson heeft nylon pinnetjes en maar superweinig echt haar eromheen. De denman heeft nylon pinnetjes en veel echt haar eromheen, ik heb ze vanmorgen weer eens getest en vergeleken en vind de Denman serieus fijner

Vergelijk het met Chanel of Essence/Catrice. Sommige oogschaduw palettes van essence/Catrice bevatten beter pigment en zijn beter te blenden dan oogschaduws van Chanel, het is alleen de naam die je betaald.

Zo zeiden ze ooit in een docu dat Chanel nr 5 onder de €10 kost om te produceren maar men er expres rond de €100 voor vroeg als verkoopprijs omdat het dan luxe uitstraalde en men het massaal wilde kopen, en als ze er €30 voor zouden vragen men het massaal zou laten staan, puur vanwege dat luxe gevoel.. Pure marketing

12. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik heb de combi besteld, ene kant paars andere roze! Showvacht heeft onze ouwe lobbes zowieso niet! Wil het vooral graag comfortabel houden voor hem!

Deel Deze Pagina